Ga naar inhoud

Wie rijdt waar?


Ottifumi
 Delen

Aanbevolen berichten

Moet je in Feestboek niet zo rond de 180 instellingen goed zetten om de privacy een beetje te waarborgen?

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er wel geheimzinnig over doen, maar mijn naam staat gewoon op mijn huis. Het huis is ook nog niet eens onzichtbaar. Kortom: ik ben te vinden. Gelukkig maar: de post komt meestal (!) aan. Familie, kennissen, vrienden zijn ook in staat het huis te vinden. Openbaar dus. Als je dat niet wilt, heb je volgens mij een probleem. Dan blijft er niets anders over dan een andere identiteit aan te nemen en te verhuizen.

 

Oh ja: ik begrijp ook nog steeds niet dat kentekenplaten op een foto onleesbaar worden gemaakt. Is dat dan veilig of zo? En waarom dan? Ik rij met mijn auto en motor op straat met een leesbare kentekenplaat. Iedereen kan dat fotograferen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En behalve instanties als politie e.d. kan niemand een naam aan een kenteken koppelen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onzichtbaar maken van kentekens kan ik nog wel inkomen.

 

Tuurlijk rij je op straat maar dan moet iemand het maar net zien, op het internet kunnen ze je motor goed bekijken en wanneer iemand anders net zo'n zelfde motor heeft kan hij mooi je kenteken overnemen.

 

Lekker raggen en de bekeuringen gaan naar jou, ik kan je vertellen dat je een uitdaging hebt om onder de bekeuring uit te komen wanneer op de foto de motor er ook hetzelfde uit ziet als die van jou. En dit gebeurd.

 

@Rikus, jammer maar ook ik weet uit ervaring dat veel meer instanties dit kunnen, sowieso alle verzekeringsmaatschappijen en het RDW verkoopt jou gegevens zonder problemen. We hebben een hoop wetten in Nederland maar we blijven natuurlijk wel commerciëel :glare:

 

Maar zoals gezegd ook niet te paranoia worden, de kans blijft zeer klein

Link naar reactie
Delen op andere sites

kvk is idd een drama, gelukkig zijn er ook genoeg mensen die niet weten hoe dat werkt.

helaas kan je er niet onderuit... :glare:

 

@Rikus, jammer maar ook ik weet uit ervaring dat veel meer instanties dit kunnen, sowieso alle verzekeringsmaatschappijen en het RDW verkoopt jou gegevens zonder problemen. We hebben een hoop wetten in Nederland maar we blijven natuurlijk wel commerciëel :glare:

vergeet de telefoongids niet, die zijn het ergst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rikus, jammer maar ook ik weet uit ervaring dat veel meer instanties dit kunnen, sowieso alle verzekeringsmaatschappijen en het RDW verkoopt jou gegevens zonder problemen. We hebben een hoop wetten in Nederland maar we blijven natuurlijk wel commerciëel :glare:

 

RDW doet al een paar jaar niet meer. Vroeger wel via het Rai Data Centrum, maar dat is historie.

Dit is zo sinds de APK uitnodiging van RDW zelf komt, ongeveer 4 jaar intussen.

Wat je nog aan andere uitnodigingen krijgt is uit verouderde bestanden.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, leuke discussie. :120fs281345: Ik weet dat je indertijd voor 5 gulden!! bij het RDW het adres bij een door jou genoemd kenteken zo kreeg opgestuurd. Of dat nu ook nog kan? Ik denk het van niet. En (als ex-ICT'er) sluit mij aan bij de vrijwel onbeperkte mogelijkheden van internet. Je kunt qua zoeken steeds meer vinden. Als je echt handig bent kom je vrijwel overal bij, lees de kranten er maar op na. Veiligheid blijft noodzakelijk. Ik maak ook geen gebruik van Hyves, Facebook, en wat dies meer zij. Lekker rustig.

 

Phising, skimmen, pasjesfraude, credit card diefstal er is overal software voor. Reageren op valse (echt lijkende) email van je bank, geeft effe rekening nr. en pincode door............Er wijn mensen die het nog steeds geloven en de gegevens terugsturen. Maar ik betaal wel eens via Ideal of PayPal, gaat goed. Ook de credit card gebruikt voor aankopen via internet. Gelukkig nog nooit een akkefietje meegemaakt.

 

Dus hoe je je ook verstopt, ergens ligt er een digitaal spoor naar jou! :withstupid:

 

Gr. Mr. X (erJo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fanman

Mensen moeten het ook weer niet over-dramatiseren.

Gewoon wijs met je gegevens omgaan.

En veel onder aliassen werken.

(mijn FB, e.d. staan allemaal onder een andere alias)

Daarnaast moet je oppassen met het zgn inchecken van activiteiten vanhuit je huisadres.

Dat maakt het wel erg makkelijk om de locatie van je motor prijs te geven.

 

Maar als men echt wil, zijn alle gegevens terug te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...