Ga naar inhoud

Cruise Control


 Delen

Aanbevolen berichten

Gaat je tegen vallen. Zelfs op vlakke weg is het erg lastig om een gewenste snelheid vast te houden. Je gaat heel snel toch weer te snel.

In heuvelachtig terrein is het helemaal niks.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wel, maar je moet niet de illusie hebben dat je net als in het koekblik je motor op een vaste snelheid, net tegen de plaatselijk toegestane limiet aan, kan afstellen.

Dat gaat bij een auto al moeilijk en gezien de vermogen/gewicht verhouding van een motor is dat helemaal niet te doen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt wel, je moet er alleen een berg geld voor over hebben :unsure:

 

http://www.mccruise.com VFR sectie

 

Ik hoor hier erg goede verhalen over, ik zie de prijs er niet van af, dwz ik heb het er niet voor over. De techniek zal best zo duur zijn.

 

Voor de 1200: 1080 aus Dollars is ongeveer 850 eur.... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is appels en peren met elkaar vergelijken.

De laatste is een echte cruisecontrol die gebruikt maakt het snelheids signaal en middels een servomotor de gas bediening over neemt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt en dat is volgens mij ook de enige manier om het goed en veilig te doen.

 

Ik heb ook wel eens naar zo'n "dop" gekeken die je gas stroefer laat draaien, ik heb er niet zo'n lekker gevoel bij.

Maar bij lange snelwegritten wel makkelijk natuurlijk en je zult vast wel ongeveer in de buurt van je ingestelde snelheid blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een keer eentje zelf gemaakt, kosten € 1.50 en hem na een paar keer proberen weg gegooid.

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?s=&...st&p=182315

Zelfs in de buurt van de gewenste snelheid is te veel gevraagd om over heuvelachtig terrein maar te zwijgen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook meer bedoeld om even de rechterpols te ontspannen en op een vlakke weg werkt het prima. Heuvelachtig terrein is idd een ander verhaal. Heb mijn vorige versie een aantal vakanties gebruikt zonder problemen. Gas blijft niet hangen als je terug draait, maar vooral wel na blijven denken.... Ik gebruik hem niet in druk verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die handvatverwarming heb ik ook pas gemonteerd, via AFS aangeschaft.

Ik had nog wel een Trottlemeister voor je gehad.

Kan ik even niet gebruiken ivm mijn SB stuur. (heeft een kleinere interne diameter ivm aluminium)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guys, dit is een aankopen show-off topic en het is niet de bedoeling dat we hier gaan discussiëren over de cruise control (of wat dan ook). Desgewenst kan ik afsplitsen maar hier moet het blijven bij melden van nieuwe aankopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Paula :blush: je hebt helemaal gelijk, in ons enthousiasme lieten we ons weer eens gaan :blush:

 

@Fostar, mooie uitlaat en erg leuk filmpje erover gemaakt. De hand als zichzelf :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guys, dit is een aankopen show-off topic en het is niet de bedoeling dat we hier gaan discussiëren over de cruise control (of wat dan ook). Desgewenst kan ik afsplitsen maar hier moet het blijven bij melden van nieuwe aankopen..

Doe maar afsplitsen, ik heb hier namelijk nog wel e.e.a. over te melden, en een leuk aanbod voor VFROC-ers....... (als ik dit tenminste mag zeggen/doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op verzoek van AFS afgesplitst. TS kan naar wens mijn onderwerp aanpassen/wijzigen etc...

 

@ AFS: geen idee wat je wilt gaan aanbieden. Je zit nu op een openbaar gedeelte van het forum en niet op het "VFROC-members only" gedeelte........

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...