Ga naar inhoud

Remmen schoonmaken


 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij zijn de productnummers van de piston- en dustseals hetzelfde voor beide modellen. Geldt voor misschien meer onderdelen? Tekeningen zien er idd wel verschillend uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil zit in de manier waarop de pennen/pen die de remblokken vasthouden zijn gemonteerd en in de anti rammel veertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, maakt niet zo veel uit, maar wel raar. Remreiniger gehaald, klein staalborsteltje, schuurpapier en vet. Tijd voor vieze handen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas op met staalborstels op zachte materialen zoals aluminium. Je maakt makkelijk krassen met staalborstels. Met een oude tandenborstel en remmenreinigerkom je ook al een heel eind. Je hebt ook borsteltjes met messing draadjes die zijn wat zachter dan staal en ook veiliger voor oppervlakte van zuigers en andere preciese pasoppervlakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met een messing borstel zou ik niet op een remzuiger gaan poetsen.

Om een remzuiger op te frissen gebruik ik een stukje waterproof schuurpapier korrel 1200 en dan met een beetje motor olie er op.

Wel goed ontvetten na die tijd vanwege de olie.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sowieso een kleine gekocht die inderdaad van een licht, zacht metaal is. Maar zuiger bewerken met een staalborstel? Dat zou ik niet durven. Heb met een heel hoog grid schuurpapier de aanslag verwijderd zover mogelijk.

 

Verder in ieder geval alvast een mailtje naar mijn motorboer om de rubbertjes te bestellen. Als het toch allemaal uit elkaar is xD

 

De achterklauw krijg ik niet los :( Aan dew ene kant lukt het wel maar de ander zit echt muurvast. Heb er maar wat kruipolie tussen geprut en hoop dat het morgen wil :(

 

Ben dan maar begonnen aan de voorkant, eerst de rechter. Die was er eigenlijk wel een stuk slechter aan toe. Aardig wat beschadigingen en deukjes.

 

Klik voor groter:

IMG_20120507_161757.jpg

Er uit die handel

 

IMG_20120507_162510.jpg

Vrij gaar :/

 

IMG_20120507_163251.jpg

 

Sommige aanslag (of is het rot?) krijg ik er dus ook echt niet af :/

 

Helaas moet ik wachten met de andere voorkant tot de eerste weer aan elkaar zit aangezien ik geen druk heb om de zuigers eruit te halen. Denk dat ik ondertussen maar ga beginnen aan het vervangen van mijn ketting en tandwielen, dat zal toch ook moeten gebeuren.

 

Nu las ik ergens dat ik het voorste tandwiel moet invetten als het is vervangen, kan dat gewoon met lagervet? Of heb ik het mis en is dat niet nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu las ik ergens dat ik het voorste tandwiel moet invetten als het is vervangen, kan dat gewoon met lagervet? Of heb ik het mis en is dat niet nodig?

 

De spiebanen waar het tandwiel op geschoven word met een zo dik en taai mogelijk vet insmeren.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag na een dagje met wat kruipolie weer geprobeerd de achterklauw los te krijgen, helaas. Weer olie erin en morgen weer proberen :(

 

Wel al wat beschadigingen gemaakt er op door de kracht die ik er op heb gezet :( Ben bijna geneigd om een vervanging voor achter te regelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je het (voorheen) bewegende deel van de klauw?

Dat kan inderdaad zo vast zitten dat alleen slaan met een zware kunststof hamer enig effect heeft. Ik ben verleden week ook een uur bezig geweest me hetzelfde probleem bij een Suzuki DL650 V-Strom.

De klauw voorzichtig in de bankschroef vastzetten, en om en om (links en rechts) op de beugel meppen. Ook af en toe weer verder terug indrukken wil helpen, zolang er maar beweging ontstaat.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige aanslag (of is het rot?) krijg ik er dus ook echt niet af :/

 

Helaas moet ik wachten met de andere voorkant tot de eerste weer aan elkaar zit aangezien ik geen druk heb om de zuigers eruit te halen. Denk dat ik ondertussen maar ga beginnen aan het vervangen van mijn ketting en tandwielen, dat zal toch ook moeten gebeuren.

 

Nu las ik ergens dat ik het voorste tandwiel moet invetten als het is vervangen, kan dat gewoon met lagervet? Of heb ik het mis en is dat niet nodig?

 

 

Wat betreft je aanslag, men neemt een dremel met wat polystpasta of cleaner, vervolgens op half toerental de hele zuiger polysten. Zo krijg ik ze in ieder geval altijd perfect schoon.

aangepast door VFRLoos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer even bezig geweest. Alles best goed schoon gekregen en weer in elkaar gezet. Behalve achter. Die gaat echt niet los :( Morgen misschien maar even mijn broertje laten proberen, hij heeft ook regelmatig te maken met dit soort gedoe. Een kant zit wel los, de ander compleet vast. Hij kan een klein beetje er in en uit.... met een hamer.

 

Les voor de volgende keer, voor gewoon beide voor klauwen tegelijk verwijderen, moest nu weer dot4 in voor de zuigers van de tweede.

 

En zorgen dat de vul bakje dicht zit anders loopt het natuurlijk allemaal uit je aansluiting aangezien hij lucht kan zuigen xD

 

Leren door schade en schande. Duurt lang, maar we komen er wel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...