Ga naar inhoud

Remmen schoonmaken


 Delen

Aanbevolen berichten

Lucht is wel veel riskanter.

Als het echt vast zit zet ik vaak de vetspuit op de open gedraaide ontluchtnippel.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De zuigers gingen zonder problemen los. Het was een van de glijbouten(?) van de achterremklauw.

 

Vandaag samen met mijn broertje geprobeerd het los te krijgen. In de bankschroef en hameren werkte helaas niet. Uiteindelijk na het wegsnijden van de rubbers met wat grof geweld de andere kant er net uit gekregen. Toen hadden we de mogelijkheid om te draaien. Eigenlijk een hele tijd heen en weer gewrikt, olie ertussen, wrikken, en langzaam aan kwam er in ieder geval horizonale beweging in. Vanuit daar was het vooral geduld en met aardig wat gewist wrikken om het millimeter voor millimeter los te krijgen.

 

Toen hij uit eindelijk los kwam was het ook wel duidelijk. Het vet wat er in zat was helemaal uitgedroogd en was eigenlijk meer een soort harde klei. De glijbout was aardig aangevreten. Heeft wat bloed zweet en tranen en beschadegingen gekost, maar hij is los! :D

 

Ik hoop nu alleen dat ik geen onhelstelbare schade heb aangericht aan de remklauw, er is namelijk echt aardig wat geweld aan te pas gekomen :( We gaan het zien als ik het weer in elkaar zet of dat lukt. Moet nu wel echt rubbers bestellen voor de achterremklauw want zijn kapot gesneden :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor de late reactie.

 

ik maak altijd de remklauw warm en spuit tijdens het warmmaken het te lossen deel in met brunox, werkt zeer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop nu alleen dat ik geen onhelstelbare schade heb aangericht aan de remklauw, er is namelijk echt aardig wat geweld aan te pas gekomen :( We gaan het zien als ik het weer in elkaar zet of dat lukt. Moet nu wel echt rubbers bestellen voor de achterremklauw want zijn kapot gesneden :/

 

 

Mocht de remklauw stuk zijn, dan heb ik waarschijnlijk wel een passende liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de steunbetuigingen ^^

 

En Vroemert, ik houd het in mijn achterhoofd, ik ga hem eerst gewoon proberen te monteren, kijken of het past en niks gaat lekken :) Maar dank je wel voor je berichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, heb de achterrem gemonteerd en gevuld, geen lekkage voor zover en hij remt weer goed achter. Kan nu ook eindelijk netjes het achterwiel een zwieper geven zonder dat hij aanloopt. Nu alleen nog wachten op nieuwe rubbers voor de glijbussen. Die zijn er niet op het moment :x

 

Gelukt! En nu goed bijhouden dat het nooit meer zo een hel wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja was best een beetje veel moeite, maar tja, vanaf heden netjes onderhouden en nooit meer zoals het nu is gegaan. Gezien de kwaliteit van het interne werk van de voorkant denk ik eigenlijk dat het opgegeven is bij de achterremklauw bij eerder onderhoud.

 

Af is af, en dan maakt het niet meer zo veel uit :P Onderweg was frustrererender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...