Edwin1981 Posted November 3, 2016 Share Posted November 3, 2016 Smirnaft, ga jij ons het tegendeel bewijzen? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFoRever Posted November 3, 2016 Share Posted November 3, 2016 Misschien voor nog een biertje? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRené Posted November 3, 2016 Share Posted November 3, 2016 Geen VFR en al heel wat jaartjes geleden maar ging toch wel leuk indertijd. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smirnaft Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Misschien voor nog een biertje? Smirnaft, ga jij ons het tegendeel bewijzen? Jullie willen niet weten wat ik ooit al allemaal voor een biertje gedaan heb.. Dus met veel plezier. Een zilveren V-Tec uit Waalwijk klinkt prima geschikt. Trouwens de draaicirkel tegen de aanslag is niet zo heel belangrijk als referentie want die verandert zich behoorlijk naarmate de hellingshoek toeneemt. En die hellingshoek daar moeten we dan maar zelf voor zorgen. Rechtop kom je idd niet rond binnen de Belgische examenacht met een VFR. CB'tjes ER6 en van die rijschooldingen doen dat wel en dat is een luxe die we op de VFR missen, want wij zijn verplicht het allemaal op de juiste aandrijving en snelheid te doen want verder is er niks meer over om op te corrigeren. De ene slipt de koppeling de andere neemt de achterrem erbij, de helden laten hem vallen en houden hem vervolgens op snelheid net van de grond, mensen zoals ik duwen hem eerst op lage snelheid en gaan pas meehellen als de snelheid hoger kan in de uitgaande bocht, maar mij maakt het niets uit hoe het gedaan wordt als het maar gebeurt 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin1981 Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Ik regel het biertje voor je als het lukt. De VFR gaat me dan weer wat te ver 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ariesblade Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 Ik weet dat het ondertussen best een oud topic is, maar wou toch wat toevoegen (wellicht nuttig). Ik had in 2015 een proefles motorrijden waarbij ik de 8jes mocht proberen (met slippende koppeling) en is ook wel een pittige oefening bij de eerste les. Afgelopen zomer weer met lessen begonnen, en nu geslaagd voor AVB examen, heeft mijn 2e instructeur mij het nooit anders laten doen dan zonder koppeling, voet op de achterrem voor het regelen van de snelheid. Als ik het vergelijk met toen ik dat een paar jaar terug probeerde voelde dit veel makkelijker. Zoals andere al voor mij hadden gezegd de truc zit in de trekkende motor(constant) en goed afschuinen. Geen idee of ik dit ook ga durven op mn eigen motor maar dat zien we dan wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 Met de achterrem kun je veel sneller en gemakkelijker reageren. Ik gebruik dit op vakantie in Frankrijk ook in krappe haarspeldbochten om er voor te zorgen dat ik niet op de andere weghelft uit kom, iets wat veel voorkomt. VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roodrunner Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 Of het ravijn in rijdt...... Andere weghelft overleef je vaak wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 Wel oppassen als het op Italiaanse binnenweggetjes zijn. Volle bepakking en bergaf op slecht tot zeer slecht wegdek laat de achterrem wel oververhit raken. Al denk ik dat je op die weg (nou ja, weg....?) waar ik last van fading had met een sport/toer motor de snelheid niet haalt om dat voor elkaar te krijgen Daar had ik de CT wel echt op de proef gesteld en moest veel opvangen met achter omdat voor de ABS steeds ingreep door het stuiteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElPolloDiablo Posted October 8, 2021 Share Posted October 8, 2021 (edited) Ik lees allerlei dingen zoals koppeling erbij pakken, hij bokt onder de 3000rpm, met slappe vering is het lastig en ik lees zelfs ergens dat het met rot balhoofdlager nog lastiger is. Niet om op te scheppen, maar een week nadat ik mijn VFR800FI '99 heb gekocht besloot ik naar een parkeerplaats te gaan en weer eens even mijn bijzondere verrichtingen te oefenen. Zelfs na meer dan 15 jaar mijn motorrijbewijs te hebben vind ik dat nog steeds leuk. Geeft toch een stuk motorbeheersing. Nu is mijn balhoofdlager aan vervanging toe maar ik vind de VFR een enorm fijne motor om verrichtingen mee te doen. Achtjes, halve draai, cirkel maken en zelfs knietje aan de grond op de parkeerplaats in z'n 1, hij doet het allemaal met gemak. Ik kan ongeveer tot 1000rpm rijden met constant gas en achterrem erbij, zonder dat hij bokt of afslaat. Kom je rond de 1000rpm of eronder, dan kom je wel in de buurt van afslaan. Ook leuk om te proberen: in een rechte lijn proberen te rijden zonder handen. Hoe langzamer, hoe moeilijker Komt die handchoke van de eerste generatie FI toch nog van pas! Beginnen met 30km/h en dan afbouwen. Tot 10km/h lukt mij. Edited October 8, 2021 by ElPolloDiablo 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted October 9, 2021 Share Posted October 9, 2021 Goed bezig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter595 Posted March 5, 2022 Share Posted March 5, 2022 (edited) 8jes draaien met DCT ''moto jitsu'' laat zien hoe het moet Ok ok, wel met een Goldwing Edited March 5, 2022 by Wouter595 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hielke Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 Op 14-5-2012 om 16:54, Paul Jenner zei: Na meer oefening moet het gewoon een keer gaan lukken natuurlijk ! Nu zegt Hans dat je "van de koppeling af moet blijven", maar volgens Davy moet je de koppeling juist wel gebruiken. Mag ik daaruit de conclusie trekken dat het zowel mét als zonder koppeling kan lukken ? Wat betreft het vermijden van bokken, smoren enzovoort denk ik dat het een goede oefening is om stapvoets te rijden met het achterremmetje erop. Dan pas als je daar gevoel voor hebt ontwikkeld aan een halve draai beginnen. Zo heb ik gisteren mijn vriendin tenslotte ook geprobeerd bij te brengen hoe je de achterrem in deze gevallen moet gebruiken Paul. Wij leren onze kandidaten om het met een slepend achterremmetje en een streepje gas te doen (2 handelingen) Voor de crossneuzen gebruiken we slippende koppeling en voetrem. Die motor heeft snelheid nodig om af te schuinen. Met andere woorden leg hem platter dan verklein je de radius. Blijf uiteraard op ooghoogte je richtpunt verleggen en pak de juiste steun met je knieën. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 En dat streepje gas en slepende rem is nou precies wat ik ook gebruik in de haarspeldbochten in Frankrijk, gewoon om er voor te zorgen dat ik op eigen weghelft blijf. VFRikus 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 Ik ook maar dan met een paar streepjes gas 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts