Ga naar inhoud

Nieuwe kaart te groot voor Zumo660


 Delen

Aanbevolen berichten

Zijn er meerdere Zumo 660 gebruikers die het probleem hebben dat de nieuwe kaart niet volledig op de navi past? Ik had de vorige versie bij aanschaf in april erop gekregen. Die ging er in zijn geheel op (de 2012.10 versie). Daarna heb ik de 2010.40 kunnen downloaden, maar die heb ik nooit geïnstalleerd. De 2013.10 die 2 weken geleden uit kwam past niet in zijn geheel erop. Wat gaat er fout?

 

Edit: ik heb het over de volledige europa versie. en verder geen extra's op de garmin gezet.

aangepast door JohnvR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks, de kaart groeit nogal.

Ik heb de keuze gemaakt voor west Europa, kom je door de bank genomen al een heel eind mee weg.

Volgens info van onze Rode Renner krijg je wel alles op je PC, maar is het geheugen van je navi te klein en in voorkomende gevallen kan je in de Zumo een andere kaart plaatsen.

Vraag me niet hoe dat moet, ik heb me daar nog niet in verdiept, maar het zou me niet verbazen als Dutchgixxer de werkwijze daarvoor hier zo neer zet.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://forum.gps.nl/index.php

 

Kijk even onder zumo660 en onder kaartmateriaal. Daar staat van alles uitgelegd. Ook over updaten. (moet je wellicht kijken bij Mywaypoint).

 

Komt erop neer, dat je de optie lifetimeupdate niet moet aanvinken (de aangeraden optie) maar optie 2, mapupdate en dan aanvinken wat je in je navi wilt hebben (bijvoorbeeld west-europa) en daarna aanvinken dat je het ook op de pc wilt hebben. Dan kun je daarna via mapupdate nog weer extra kaarten naar je SD kaart zetten.

Als je klikt op een optie, zie je ook welke kaarten er meegaan. West-europa is voor de meesten onder ons voldoende. Oost-europa krijg je GB niet mee. En (als ik het goed heb spanje en frankrijk niet...

 

Het is niet echt handig in elk geval om op dit forum uitgebreid dit soort zaken te behandelen als daar een speciaal forum dat veel dieper gaat voor aanwezig is. Hulde voor Waypoint. :worshippy:

 

EDIT: Nog het draadje gevonden met wat waar/hoe :DGPS forum waypoint

 

Het zou kunnen zijn, dat je eerst moet aanmelden op het forum van hun om de draadjes te kunnen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... De 2013.10 die 2 weken geleden uit kwam past niet in zijn geheel erop. Wat gaat er fout?

 

Edit: ik heb het over de volledige europa versie. en verder geen extra's op de garmin gezet.

 

Vind ik toch wel wat vreemd. De 660 heeft - net als de 220 - 3,66 GB (4 GB) opslaggeheugen ter beschikking en al mijn bestanden op de Zumo 220 nemen, met het nieuwste kaartmateriaal, 2,74 GB in beslag. Nu heeft volgens mij de 660 3d-bestanden, maar hoeveel dat is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt altijd alle overige kaarten die je wilt op de mini-SD kaart zetten als extra kaart. (wordt dan gmapsupp.img)

Selecteer de extra kaarten in Mapsource met de Map selectietool, Kies verzenden naar apparaat, en kies dan de verwisselbare schijf op de Zumo (bij mij G:)

Voila. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt altijd alle overige kaarten die je wilt op de mini-SD kaart zetten als extra kaart. (wordt dan gmapsupp.img)

Selecteer de extra kaarten in Mapsource met de Map selectietool, Kies verzenden naar apparaat, en kies dan de verwisselbare schijf op de Zumo (bij mij G:)

Voila. :P

Ik werk met BASECAMP ... :smileystupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mogelijkheden om ruinte te maken in de zumo. Verwijder alle niet gebruikte talen en text bestanden. Hiermee maak je ongeveer 400Mb vrij. Als je de 3d weergave niet gebruikt kan die er ook uit. Volgens mij moet dan alle kaartmeteriaal er nog net oppassen.

 

Een ander alternatief is is dmw mapsource de gewenste kaartset selecteren en naar de zumo sturen.

Verwijderdan eerst de gmapprom file.

stuur dan de gewenste kaartset naar de zumo

dan de gmapsupp hernoemen naar gmapprom.

 

Als je scaninavie en turkije en een stuk balkan weglaat past het zeker op de 660.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is mij nog steeds niet duidelijk waarom het complete kaartmateriaal wel met gemak op een 220 past en niet op een 660...

Misschien zit de map 'Archive' in ..\GPX\GPX (zo heet het bij de 220) vol? Heel gauw kopiëren naar een pc of gewoon weggooien. Dit zijn namelijk alle tracks/routes die je gereden hebt en die daarnaar weggeschreven worden, wanneer het teveel wordt.

 

Voor je gemoedsrust: die archiefbestanden heb je absoluut niet nodig voor de normale werking van je Zumo. Ik heb gemerkt dat het zich ophoopt, als je er niets aan doet. Het zijn leuke bestanden om in te lezen in MapSource of BaseCamp. Je kunt dan precies zien waar je gereden hebt, op welke hoogte, tijdstip enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 220 heeft toch geen 3D?

VFRikus

Dat klopt, maar dat bestand is niet zo ernstig groot (dacht ik), dat de kaart er niet meer op zou passen (op mijn Zumo 220 heb ik nog ongeveer 1 GB vrij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...