Ga naar inhoud

bi-xenon op vfr1200 ?


 Delen

Aanbevolen berichten

bij zijn "even voorstellen" heeft Tonnie(kreidlerfan) het over bi-xenon voor zijn nieuwe vfr1200,volgens mij is dit niet mogelijk op de vfr1200 of er moet iets verandert zijn bij de 2012 modellen.iemand die hier wat meer over weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij zijn "even voorstellen" heeft Tonnie(kreidlerfan) het over bi-xenon voor zijn nieuwe vfr1200,volgens mij is dit niet mogelijk op de vfr1200 of er moet iets verandert zijn bij de 2012 modellen.iemand die hier wat meer over weet?

 

Waarom zou dat niet mogelijk zijn ? Ik hoorde van iemand dat z'n reflector in de koplamp was verbrand door de xenon lamp ... Of dat ook gebeurd bij de 1200 weet ik niet. Ik vind de standaard verlichting goed genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

......................................Ik hoorde van iemand dat z'n reflector in de koplamp was verbrand door de xenon lamp ...

 

Mijn aversie tegen alles wat met retro fit Xenon te maken heeft mag als bekend geacht worden, maar dit lijkt mij sterk. Het opgenomen elektrisch vermogen van een dergelijke lamp is lager dan van de standaard verlichting, namelijk 35 Watt tegen over een H-4 en H-7 die 55 Watt neemt.

Maar als dit argument je er toe doet besluiten er van af te zien, graag! :)

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou best kunnen dat dit een optie is maar ik heb er nog nergens iets van teruggevonden. waarom xenon volgens mij niet kan(of ik heb het goed mis): xenonlampen zijn iets langer dan gewone H7 lampen en net omdat deze langer zijn passen ze niet op de vfr1200.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope dit past niet.

 

De VFR heeft een metalen "iets" (geen idee wat dat ding voor naam heeft :scratchchin: bovenliggende reflector ?? ) direct boven de lamp en die eindigt precies voor de H7 lamp.

 

Ik heb er nu een aantal gezien die er inderdaad Xenon in gezet hebben, wat ze doen is de bovenliggende reflector naar boven buigen of er een stuk afhalen :shock:

Dat lijkt mij nu echt niet de bedoeling en ik ga dat ook zeker niet doen.

 

Om maar eens in Rinus zijn straatje te blijven :rolleyes: wanneer je aan je reflectors gaat prutsen op deze manier zal het lichtbeeld zich wel niet helemaal meer aan de wettelijke eisen voldoen......

 

Kortom zolang de Xenon langer is als de H7 lamp zal het er voorlopig op een normale manier niet van komen.

 

Dat doet mij er aan denken dat ik mijn lamp maar eens moet vervangen :scratchchin: hij heeft er al meer als 26000 km opzitten en ik reed pas weg bij mijn werk naast een nieuwe 1200 en het viel mij in de garage op dat zijn koplamp aardig feller was (normale lamp) Dus maar eens vervangen voordat ik in het donker kom te staan :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

blijkbaar bestaat bi-xenon niet in de h7 versie (of ik kan er niets van vinden),wel de gewone xenon lampen.volgens mij zijn ze vervangen door h4 bi-xenon lampen en mischien hebben deze een andere lengte.hoe en of dit mogelijk is vernemen we mischien nog wel van Tonnie(kreidlerfan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

H4 heeft een dubbele gloeidraad voor dim- en grootlicht, H7 heeft een enkele gloeidraad en heeft dan een 2e lamp voor groot licht.

Bi-xenon is een dan ook puur voor het vervangen van H4 omdat de H4 ook een bi lampje is om het maar simpel te vertalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor de Xenon looks (en bijna vergelijkbare resultaten van goed geïnstalleerde xenon) gaat zijn er snellere en goedkopere alternatieven.

 

PIAA heeft de extreme white plus 4000K halogenlampen .

Dit in combinatie met de PIAA H-407E T10 Hyper dimple LED stadslichten geeft een super wit lichtbeeld (bij een VTEC in ieder geval).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor de Xenon looks (en bijna vergelijkbare resultaten van goed geïnstalleerde xenon) gaat zijn er snellere en goedkopere alternatieven.

 

PIAA heeft de extreme white plus 4000K halogenlampen .

Dit in combinatie met de PIAA H-407E T10 Hyper dimple LED stadslichten geeft een super wit lichtbeeld (bij een VTEC in ieder geval).

 

De resultaten zullen zonder meer beter zijn aangezien goed geïnstalleerde retrofit Xenon whisfull thinking is en zal blijven ook.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bi Xenon op de 1200, ik heb er buiten het bericht van Tonnie niet eerder over gelezen.

Ook de mededeling van hem dat het "lastig maar niet onmogelijk was" voor de monteur doet mij vermoeden dat het niet voorbereid en dus "plug and play" is, dus vallend in de categorie "non OEM" modificaties.

 

Wellicht dat Tonnie zelf na dit weekend tijd krijgt om daar helderheid in te brengen.

 

Vandaag en hopelijk voor hem ook morgen is hij bezig de eerste 1000 km erop te zetten hij heeft tenslotte zijn mooie blauwe vandaag in bezit. Het weer werkt in ieder geval wel mee!

 

Gr Newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag heren,

 

ik zie hier een hevige discussie over het niet kunnen van xenon in een vfr 1200.

nou ik zal het verlossende antwoord geven : ik heb het in me vfr zitten, het geeft me een bak licht zeg niet normaal ( verblind niet en heeft een juiste afscheiding van donker en licht)

morgen zal ik foto's maken van de verlichting.

 

en inderdaad frank ik heb deze 2 dagen bijna 800 km gereden, woensdag heb ik de 1000 km beurt staan.

 

Nogmaals xenon gaat in de unit zonder hakken en breken, gewoon zeer mooi gemonteerd.

zowel groot als dimlicht heb ik dus BI-xenon.

 

mvg van tonnie

post-5113-1341169549.jpg

post-5113-1341169567.jpg

aangepast door Arno71
hoofdletters aangepast en xeon veranderd naar xenon
Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Heren,

 

ik heb maar gelijk een paar foto's gemaakt omdat de discussie nogal hevig is erover.

zoals je kan zien is het xenon, het betreft een setje van pilot ( 235 euro) en is H 7.

montagetijd was ongeveer 3 uur ( volgens monteur motor venray)

 

voor de gene die nog twijfels hebben neem even de moeite en bel met de motorzaak in venray 0478-588588 en vraag naar mark of eric.

 

dan hebben we deze discussie weer gehad.

 

morgen zal ik een aantal foto's maken van de hele vfr met alle optie's.

 

mvg tonnie

 

P.S de vfr is echt verbeterd te opzichte van het type 2010/2011 in alle opzichten.

automaat is werkelijk verbeterd en de aandrijving heeft geen geluiden/trillingen meer.

dit even ter aanvulling.

post-5113-1341170083.jpg

aangepast door Arno71
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...