Ga naar inhoud

vfr 1200 miskoop ???


Duppie
 Delen

Aanbevolen berichten

vfr 1200Miskoop ??

 

Vandaag bij diverse motorzaken en zelfs hondadealers te horen gekregen dat mijn bloedmooie rode 1200 dct niet meer opbrengt bij evt aankoop tourer

als 9 a 10000. bike is van 2010 en heeft 11000 gelopen, verhoogde clipons , middenbok, en Bos carbon uitlaat.

Zou gelegen zijn aan het feit dat in 2011 de verkoop was tegengevallen en honda de dealers 2500 betaald bij verkoop van elke 1200, waardoor dus de prijzen

naar beneden gingen.

Belachelijk gewoon in nog geen 2 jaar 8500 afschrijven. Zijn we genaaid door Honda ????????? :bugerit:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ga je er in particuliere verkoop meer voor krijgen, maar:

- hij verkoopt nieuw ook niet echt goed, dus je gaat er ook niet supersnel vanaf geraken

- de risicos die gepaard gaan met testritten etc ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 20% ben je al kwijt op het moment dat ie op naam staat zonder ook maar een meter gereden te hebben.

Een auto of motor is alles behalve een goede investering en dat wordt er met de huidige economie niet beter op.

Ik denk dus niet dat je door de dealer genaaid wordt maar meer door de EU want als we niet mee hadden gedaan was onze oude gulden misschien nu wel meer waard als de euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ray het eerste stukje ben ik met je eens maar het tweede stukje niet. Hoge afschrijving heeft in mijn ogen niks te maken met de EU euro of gulden. Hoge afschrijving is er altijd al geweest zeker de eerste 3 jaar.

 

@Duppie: Vergeet niet dat dit een eerste bod is van een dealer. Op het moment dat je echt gaat onderhandelen en ook een keer de zaak dreigt uit te lopen krijg je er vast meer voor. Zij willen ook dolgraag een nieuwe tourer verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dealer geeft er weinig voor terug omdat hij bang is dat hij er lang mee blijft zitten.

Dit is het gevolg van de crisis die door enkele landen in de EU met Griekenland voorop veroorzaakt wordt waar we geen last (of in ieder geval veel minder) van hadden gehad als we niet met de euro mee hadden gedaan.

Zonder dit was het verschil niet erg veel geweest want de eerste jaren raak je gewoon snel veel kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....................................Zij willen ook dolgraag een nieuwe tourer verkopen.

Maar ook dat kent zijn grenzen en aangezien de showrooms letterlijk uitpuilen van te duur ingeruilde fietsen zal dat ook niet mee vallen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ga je er in particuliere verkoop meer voor krijgen, maar:

- hij verkoopt nieuw ook niet echt goed, dus je gaat er ook niet supersnel vanaf geraken

- de risicos die gepaard gaan met testritten etc ...

Denk dat dat wel meevalt. Ik ben zelf aan het rondneuzen voor een 1200 (helaas geen rooie/dct). De prijzen variëren maar vanaf 11.000 euro worden ze al bij dealers aangeboden, compleet met garantie. Geen DCT overigens maar dat moet de koper dan wel willen. Af en toe zie je trouwens ook al Engelse fietsen onder de 10.000 euro. Bizar.

Risico's met testritten zijn altijd een nachtmerrie. Vraagprijs als borg, dubbele legitimatie en tekenen voor de periode dat er gereden is (dit ivm boetes, etc)?

Dealers waar ik mee heb gesproken geven aan de de motorverkopen tweedehands boven de 6000 euro op zijn gat ligt. Terwijl daaronder het nog redelijk gaat. Dit verklaart dan ook waarom ik een redelijke prijs voor mijn motor geboden kreeg. Succes met de eventuele verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meeste is al gezegd, boven de 6000 ligt de markt redelijk op zijn gat, ik blijf gewoon nog even lekker rijden op de mijne.

 

En alles is relatief... (ik denk even aan de afschrijving op mijn auto :pompomdown: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het gevolg van de crisis die door enkele landen in de EU met Griekenland voorop veroorzaakt wordt waar we geen last (of in ieder geval veel minder) van hadden gehad als we niet met de euro mee hadden gedaan.

 

niet eens maar ik zal daar verder niet dit topic mee vervuilen. Dat de lage inruilprijs wordt veroorzaakt door de crisis ben ik wel met je eens. Maar door zo weinig inruil te geven zal hij niet snel mensen over de streep trekken om toch lekker bij hem te investeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar als je een motor wilt verkopen door er 1 op in te ruilen die je niet kwijt raakt maak je ook niet bepaald winst.

Een dealer krijgt de motoren ook niet gratis, simpele getallen ter illustratie: dealer koopt een motor in voor 10.000 en verkoopt hem voor 12.500 wat na aftrek van het uurloon en overhead uitkomt op 1500 winst, ruil daar een motor op in voor 7500 die je niet kwijt raakt en je zit met 6000 verlies.

Je zal dus het risico moeten verkleinen door de kans op verlies te beperken.

 

PS: Dit is hoe ik er tegenaan kijk en zal het topic ook niet verder vervuilen ;)

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw rijden kost veel geld. Hoe duurder de motor nieuw hoe meer afschrijving de eerste paar jaar. Dat weet je wanneer je koopt. De 1200 voldoet mij prima ik rijd er mooi een tijdje mee door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kijk wat een FI van 2001 momenteel nog "doet" en wat ik er drie en een half jaar geleden voor betaalde ligt dat verbazingwekkend dicht bij elkaar.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste brommert die ik ooit heb aangeschaft was een VF 750 F met 500 km op de teller. Toen was ie al 3 mille goedkoper dan nieuw maar ik heb het dan over de jaren 80. Ik zou sowieso nooit nieuw aanschaffen, ten eerste moet je maar afwachten of je niet voor (onaangename) verrassingen komt te staan, ten tweede vind ik het gewoon geld wegsmijten. Maar ja, van de nieuwkopers moeten we het wel hebben tenslotte dus van mij mogen ze lekker hun gang gaan. :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, maar het percentage is ongeveer gelijk.(40% afschrijving in 2 jaar). Om mijn motor in te ruilen moest ik ook zo'n 40% afschrijven over een redelijk vergelijkbare periode. Echter, de bedragen zijn dermate kleiner dat het verschil ook minder lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij werd altijd verteld dat je je (nieuwe) fiets dan ook beter particulier kunt verpatsen. En dat klopte. Inruilen kost altijd teveel. Logisch natuurlijk, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...