Ga naar inhoud

vfr 1200 miskoop ???


Duppie
 Delen

Aanbevolen berichten

Maakt wel uit waar je 40% op afschrijft dat doe ik liever van een motor van 6000 dan van 16000. Dit is voor mij dus net wat blue zegt de reden dat ik nooit nieuw koop. Ik wil dolgraag de nieuwe crosstourer hebben maar niet voor die prijs en die afschrijving. Ik wacht dus wel een paar jaar. Als je na 2 jaar over wilt stappen naar een in mijn ogen compleet andere fiets heb je in mijn ogen idd een miskoop gedaan maar dat is niet de schuld van de dealer griekenland de crisis of wat dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik had dat slechte gevoel van 8000 euri afboeken in 2 jaar en had besloten op mn VFR1200F dan maar een paar jaar langer door te rijden, wachten op betere tijden?

En soms heb je dan mazzel!

Een paar weken terug ben ik aangereden door zo'n eikel die even in een gaatje op de linkerbaan schoot zonder te kijken of daar niet al iemand reed.

Ik stond bijna stil maar de schade aan mn F was toch behoorlijk want rechts aangereden en op links gevallen: €5900,-

Met inruil van mn schadefiets en bijbetalen van €3700 staat er opeens een glimmende 1200X op de oprit! :crossy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VFR1200's zijn in NL slecht verkocht; veel dealers hebben nog steeds nieuwe exemplaren uit 2010 en 2011 staan.

De Nieuwprijs is serieus geld; daarvoor koop je een auto.... Veel geld als het om een hobby gaat.

 

2e hands koop je ze momenteel voor 35%-40% onder de nieuwprijs als je een beetje zoekt....

 

(Mocht iemand nog een VFR1200 zoeken; ik heb er 3 te koop: 1x Rood, 1x Rood automaat, 1x Wit allen met garantie. Inruil is geen probleem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noem iets pas een miskoop op het moment dat het 'ding' niet voldoet aan de kwaliteit en eisen die je bij een bepaalde aankoopprijs mag verwachten.

 

Verkoop en inruilprijzen worden door de markt bepaald, oftewel vraag en aanbod. (met name van luxe artikelen)

 

Kijk naar de auto, motor en huizenmarkt........

Als ik nu mijn huis te koop zet, krijg ik er absoluut niet voor wat ik er 2 jaar geleden voor gekregen zou hebben en wat ik er graag voor zou willen hebben.

Zo zal het ook met motoren en auto's gaan.

 

2 keuzes: even slikken en accepteren dat de inruilprijs laag is of wachten, maar dan wordt het gat ook groter, alleen steeds minder snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dealer koopt een motor in voor 10.000 en verkoopt hem voor 12.500 wat na aftrek van het uurloon en overhead uitkomt op 1500 winst, ruil daar een motor op in voor 7500 die je niet kwijt raakt en je zit met 6000 verlies.

Je zal dus het risico moeten verkleinen door de kans op verlies te beperken.

 

Nou 6000 euro verlies niet natuurlijk, echter met maar 1500 euro op een nieuwe verdienen, dan de oude voor 7500 inkopen en proberen met winst te verkopen met het risico dat hij lang staat waardoor hij in waarde daald en de dealer misschien net zijn 7500 euro terug verdiend en dan ook nog garantie en service moet geven op deze motor dan word het bedrag van 1500 euro winst op de nieuwe verkleind naar nog geen 1000 euro.

 

Dit alles natuurlijk als de motor lang staat. Anders kan hij misschien op de inruil fiets ook nogeens 1000 euro verdienen ( echter dan geld ook weer de garantie die die moet geven )

 

Leuk voorbeeld, ik heb mijn vfr 3 maanden geleden gekocht. Mijn gsxr600 uit 2007 erop ingeruild, vervolgens is de gsxr voor net 500 euro meer dan de inruilprijs van mij doorverkocht aan een nieuwe eigenaar. Hier moest de dealer wel garantie gaan geven, jammer voor de dealer dat de nieuwe eigenaar van mijn oude gsxr wel mooi 1.5 maand later met een kapot blok staat ( eerste gedachte van mij was WTF, hoe kan dat,altijd tot in perfectie onderhouden motor ) .Wat blijkt, vreter in cilinder 1. Blok open gemaakt, niks te vinden anders dan een fabrieksfout in de zuigerveren van suzuki waar inmiddels geen garantie van suzuki meer op zat, geluk voor mij want dit was mij dus ook gebeurd als ik de motor niet had verkocht. Echter schade voor de dealer bedroeg 1600 euro. Hier had de dealer dus meteen even 1600-500 = 1100 euro verlies geleden. Iets wat die denk ik niet aan winst op mij heeft gemaakt met de verkoop van de vfr, waar ik overigens 1 jaar garantie op heb gekregen. Dus als die ook nogeens een defect krijgt kost hem dat nog meer.

 

De glorie dagen voor de dealers zijn voorbij, iedereen kan de prijzen vergelijken via internet en de meeste mensen maakt het niet meer zoveel uit of ze kopen bij een dealer of particulier. Ze kijken vooral naar de staat km stand en de prijs, als de prijs goed is willen ze nog weleens een gokje nemen met de garantie en hierdoor dus meestal particulier uitkomen. Tevens zie je op internet bijna een compleet aanbod van motoren voor heel nederland, vroeger zocht je in een straal van 50 km tot 100 km en werd hierop ook wel de prijs bepaald. Als een dealer 1000 euro tot meer duurder gaat zitten dan de gemiddelde internet prijs dan verkoopt die niks meer. Dit alles is natuurlijk door de crisis alleen maar erger geworden.

 

 

ps: sorry voor het lange verhaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...