Ga naar inhoud

Ram mount gezocht


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

onlangs heb ik via Jacco hier op het forum een Garmin 2610 gekocht. Deze wou ik graag bevestigen dmv een ram mount bol aan de 2 schroeven van mijn tank (net onder mn stuur):

HondaVFR800a.jpg

 

De hart op hart afstand van deze bouten is 40mm. Echter, ik kan nergens op internet zo'n bol vinden die ik hier kan bevestigen, terwijl deze er toch wel dient te zijn lijkt me?

 

Volgens mij moet het zoiets zijn, of vergis ik me?:

ramb231z_z.jpg

 

Ik had hier al gekeken, maar daar staat er 1 (die bovenste) die tot max 30mm gaat..

 

Iemand enig idee waar ik zo'n bol kan kopen (mag ook uit het buitenland, maar via e-bay kan ik ook zo snel niks vinden)? Of een ander alternatief? Doe hem het liefst op die bouten zodat de navigatie niet steeds meedraait het met stuur tijdens het rijden namelijk.

 

Alvast bedankt :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb indertijd gewoon bij de Motoport waar ik ook mijn Zumo kocht gevraagd en daar hadden ze onderstaande beverstiging.

Met een beetje vijl werk had ik hem zo passend.

VFRikus

 

post-1168-1338444067.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem aan dat die je linksboven genomen hebt toen?

 

Moet vanavond toch naar Gebben Motoren in de Rogat voor oordoppen, zal dan meteen eens even navragen of hun ook wat hebben daar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt. Ik had de mazzel dat ze er eentje in de doos met diversen hadden liggen.

Afgezien daarvan hebben zij vaak ook betere informatie over maten et cetera.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan de tankboutjes van de FI zo ver uit elkaar in vergelijking met de VTEC?

Je hebt toch wel de maat gemeten van hart op hart van de boutjes?

 

Op de VTEC past de uitvoering van 30mm precies, zoals in jou link staat Laurent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan de tankboutjes van de FI zo ver uit elkaar in vergelijking met de VTEC?

Je hebt toch wel de maat gemeten van hart op hart van de boutjes?

 

Op de VTEC past de uitvoering van 30mm precies, zoals in jou link staat Laurent.

Blijkbaar wel.. Heb idd gemeten van hart bout tot hart bout (en ook van linkerkant bout tot andere linkerkant bout voor de zekerheid :P )

Ik kwam steeds op 40mm uit..

 

Zal even hopen/afwachten tot iemand nog iets weet, anders maar even duimen dat Gebben Motoren nog wat heeft liggen als ik er vanavond ben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ook topic geopend op GPS forum, daarin reageerde iemand met

 

Deze ?

RAM-B-349 RAM BASE W/ M10 X 1.25 PITCH & 1" BALL - RAM bal met M10 schroefdraad

 

Gewoon in de plaats van één van de 2 schroeven. Mogelijk is de grootte van de schroefdraad anders, dan zoek je er één met de juiste maat. Het is nergens voor nodig dat je beide schroeven gebruikt.

 

ramb236_z.jpg

 

Weet iemand toevallig of de tank van de 800FI met M10 vast zit? Of een andere dikte schroefdraad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is volgens mij een M6

 

Voor het doel is dat ruim voldoende.

 

Maar volgens mij rijden er plenty rond met de kogel zoals Vrikus heeft aangegeven. Ik zou dus niet weten waarom dat bij jou ook niet zou kunnen lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, tnx!

 

Heb overigens ook mailtje gedaan naar Waypoint met dezelfde vraag.. Kreeg van hun deze reactie:

 

Beste Laurent,

 

We hebben niervoor niet een specifieke bol.

Echter het genoemde eindstuk ramb231z_z.jpg

heeft in plaats van ronde gaten gleuven erin zitten zodat er kan worden gewerkt met verschillende diameters.

Daar gaat het dus om beugels die om buizensturen heen moeten

De maximale afstand tussen de gleuven is een 43 mm (niet hart tot hart!)

misschien dat je er dus toch iets mee zou kunnen.

 

Als je dit zeker wil weten dan kun je altijd even langskomen in een van onze vestigingen om te kijken of het gaat lukken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rubin

Waypoint zuid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik heb ook zo'n bol gemonteerd en past precies. Volgens mij is het exemplaar dat je hier boven ziet de juiste. De gaten in de houder zijn langwerpig. Vergeet niet dat je langere M6 bouten nodig hebt.

aangepast door V4hier
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die van mij kan ik de originele boutjes gewoon gebruiken.

VFRikus

edit: weet iemand of er nummers op RAM mount delen staan? in dat geval wil ik die van mij er wel even af halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal vanavond even navragen bij Gebben wat ze hebben. Anders bestel ik deze ramb231z_z.jpg denk ik.. Kan dan dus de originele bouten gebruiken ipv die halve ronde beugel die nu onder de bol hangt..

 

@vfrikus, als het niet al teveel moeite is, zou het wel mogen ja! Kan ik anders morgen (of in de loop van volgende week) als nog naar jouw bol kijken op internet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de originele bouten kan je met die beugel van de afbeelding niet gebruiken, de beugel is te dik daarvoor.

Voorlopig heb ik weinig tijd om dat te doen, als het echt nodig is laat het maar even weten.

Er zijn er hier meer die hem hebben, wellicht dat het type nummer nog boven water komt

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal vanavond even navragen bij Gebben wat ze hebben. Anders bestel ik deze ramb231z_z.jpg denk ik..

 

volgens mij heb ik er nog zo 1 slingeren ergens, moet ik wel even gaan spitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

k ben gister geslaagd bij Gebben motoren.. Heb nu zo'n enkele bol erop zitten, met een lange M6 schroefeind. Houder voor mn navigatie gemonteerd, en kabel aangesloten op accu en richting stuur gemaakt.

 

Heb wat foto's gemaakt, eens even kijken of ik ze even kan delen hier met jullie ;)

 

Tnx voor hulp hier!

 

edit: t lijkt hier een beetje op http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=11&amp...tart=120#p44709

http://www.ebay.nl/itm/390280178528?ssPage...984.m1423.l2649

aangepast door Koolraap
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...