Ga naar inhoud

Ervaringen VFR1200X


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb achter een complete schokbreker vervangen de 461 van Hyperpro: Linknaarshocks

Voor alleen veren vervangen en andere olie er in natuurlijk, hier zaten ze bij Hyperpro ook nog over te dubben, hoop geduw op het stuur en overleg later kozen ze voor een bepaald type olie.
Nu ben ik alleen even kwijt welke W enz :scratchchin:

Info ook maar even hier:

TYPE 461 FULL ADJUSTABLE SHOCK WITH A RESERVOIR ON A HOSE
This fully adjustable shock has a reservoir attached to a hose to create the best fitment on the bike.
Features:

  • Rebound adjustment: 50 clicks
  • Bladder technology to separate the oil from the nitrogen gas used by shocks with reservoir
  • Compression adjustment high -and Lowspeed (if present); 30 clicks
  • Manual spring preload adjuster
  • The Hyperpro progressive spring (linear spring available upon request)
optional: Hydraulic preload adjuster & length adjustment (depending on model)

 


Originele shock ligt netjes verpakt hier, heeft er nog geen maand onder gezeten, eigenlijk nieuw kan ik misschien nog eens iemand mee helpen in de toekomst

aangepast door frank_b
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

De verkopen van de Crosstourer gaan ook lekker hoor,

je ziet duidelijk dat er steeds meer mensen géén GS willen en bij Honda gaan shoppen,

of zou het zijn dat er steeds meer mensen een allroad willen,

of dat er sowieso meer motoren verkocht worden.... :scratchchin:

manueel / automaat

2012: 35 / 18

2013: 39 / 26

2014: 32 / 32

2015: 76 /43

2016 (half jaar): 61 / 35

 

* op kenteken gezet, bron: opendata RDW

 

 

(Edit: XD varianten toegevoegd)

aangepast door JooST
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Crosstourervrienden, de laatste tijd irriteer ik me enorm aan het windgebulder in mijn linkeroor.

Vrij recent 2 x 200km en 2x 400km snelle snelweg ritten gereden en het gebulder aan mn linkeroor was echt niet meer uit te houden.

1 van de ritten met op maat gemaakte oordoppen gereden, die waren nog het ergste en de andere ritten met in-ear oordopjes aangesloten op de telefoon voor het spelen van muziek.

Bij de laatste rit enorm zitten zoeken hoe dit veroorzaakt wordt.

Wat ik wel weet:

  • begint echt luidruchtig te worden boven de ~120 km/h
  • heeft niets te maken met de intercomset die aan mn helm plakt op de linkerzijde, deze er namelijk halverwege afgesloopt.
  • als ik mijn linkerarm van het stuur haal en op de tank leg is het geluid weg
  • als ik met mn hand de luchtstroom dit dit veroorzaakt probeer te vinden zit dat ongeveer bij de knik in je spiegelarm
  • heeft mn Givi Airflow hoger of lager zetten geen invloed
  • ja het is best raar dat me dit nu pas opvalt, ik rij al een CT vanaf 2012, maar kan wel zeggen dat frequente snelwegritten over lange afstand niet zo vaak voorkwamen en ik rij altijd met in-ear oordoppen met muziek aan, dan valt het toch minder op, zeker als je in 10-20 minuten alweer de snelweg afgaat.

ik heb nu van die Givi handkap extenders gekocht in de hoop dat dit helpt maar ik heb er een hard hoofd in.

 

Herkent iemand van jullie Crosstourer rijders dit? (*)

 

* CT rijders in bold anders gaat het halve forum er zich weer tegenaan bemoeien en in no-time heb je het over gevierkante-voorwiellagers of zelfs a-conischevervorming van het ventieldopje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Nog) geen CT ervaring maar heb je toevallig recent een andere jas gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal de spiegels er eens af. Kijken wat het doet. Die dingen zitten vol in de wind

 

Dat je met je arm in een andere positie minder (of juist meer) last heb, is vrij gebruikelijk maar je kan daar niets mee.

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele kleine aanpassing kan al voldoende zijn, zoals bijvoorbeeld het stuur 1cm verstellen. Maar ook andere kleding (kraagje), andere zithouding (door bv. rugklachten). Zelfs het verstellen van de spiegels kan al merkbare invloed geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joost, ben niet zozeer een CT rijder geworden maar heb inmiddels dezelfde ervaring met m'n CRF1000L gehad.

 

Eerst geprobeerd met een Wünderlich opzetruitje hoger uit te komen, gaf geen verbetering, toen eens naar m'n VFR1200 gekeken omdat ik dat daarbij nog nooit had ervaren, de ruit zorgt daar dat de luchtstroom ONDER m'n helm uitkomt.

 

Toen bij de AT een MRA ruitje gekocht dat 10cm lager is en dat is een WERELD van verschil.

 

Dus is mijn tip: probeer eens lager door het hele schuifbare bovenstuk van je GIVI airflow te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joost,

 

In het verleden in 2013/2014 werd er op het Engelse Crosstourer forum ook dit probleem gesignaleerd. Toen heeft iemand een mal gemaakt waarmee je een kunststof deel voor tussen de stuurstang/voorvork en je tank kunt maken. HIermee onderbreek je een luchtstroom en dat zou de turbulentie verminderen. Ik heb een poging tot maken gedaan maar het plaatsen lukte mij niet. Wellicht kun je hiermee nog experimenteren. Met mijn Givi-Airflow ervaar ik wel wat turbulentie maar dat is niet echt hinderlijk. De Givi uitbreiding van de handkappen heb ik op mjn motor zitten maar heeft niets aan de turbulentie veranderd. Hopelijk lukt het om je mooie rood-zwarte aan te passen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die plaat tussen de voorpoten (tegen de tank), doet bij mij volgens mij niet zo veel. Moet deze nog weer eens weghalen om het verschil echt te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Airflow tip zal ik ook proberen,

en die lucht-deflector heb ik er ook tussen zitten, ooit gekregen van een zekere Athome ;)

maar die misschien nog eens verwijderen is een goede optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag HyperPro Streetbox laten monteren (950 euro armer). Je merkt direct verschil.

Op de onverharde/echt slechte wegen ben je wat comfort kwijt maar op de overige krijg je controle en een directer reagerende motor er voor terug.


Tevens gaat de motor nog even weer terug voor een garantieclaim. Had vanaf het begin al last van gehobbel wat goed merkbaar is tussen de 60 en 80 km/u. Mede om deze reden ook HyperPro laten plaatsen aangezien het aanpassen van de demping aan de voor- en achterzijde het gehobbel al minder maakten maar meer was er niet te stellen.

Het gehobbel is nog weer minder geworden maar nog niet weg. Daarom de motor thuis maar eens op de bok gezet en in de eerste versnelling laten lopen. Als ik goed naar de velg kijk, lijkt het er heel sterk op dat er een slinger in het achterwiel zit.


Ik neem aan dat het opnieuw spannen van de spaken voldoende is om de slinger te verhelpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noemen ze een volledig instelbare schokbreker 460/461 en voorveertjes , de streetbox kost €500 en bevat de 360 schokbreker, en progressieve voorveertjes

aangepast door VFRob800
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de 460 veer. Hoe de opbouw van de sets precies is, weet ik niet maar HPA (Hydraulic Preload Adjusment) was een optie en die heb ik genomen. Blijkbaar wordt dan de 460 in de streetbox gepropt

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...