Ga naar inhoud

Ervaringen VFR1200X


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Op mijn Crosstourer-en heb ik toch niet de ervaring dat die beneden 4000 touren te weinig zou doen. Ook heb ik niet het idee dat de 1e versnelling kort is. Als je er echt mee accelereert haal je zo 75 km/u in zijn 1.

Ook bij achtjes draaien moet je nog behoorlijk bijremmen bij stationair toerental omdat die nog te snel gaat.

Volgende week ga ik met zijn tweeën met bepakking een rondtrip maken door Tsjechië​. Ideale motor hiervoor.

Ik hoop alleen dat Marleen niet klaagt dat het asfalt zo dicht bij komt in de haarspeldbochten. [emoji3]

 

 

Bert

aangepast door bvanes
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de 4000 doet X echt wel wat maar boven de 4000 komt het pas echt los. Haarspeldbocht uit in de 2 is dit goed merkbaar. Dit zou best vloeiender mogen en kunnen. Het toerenbereik is daar beperkt genoeg voor. Ik rij graag hoger in toeren ( meestal tweede of derde versnelling, ook in Nederland). Dan gaan dit soort verschillen opvallen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motor van de 1200 is meer dan krachtig genoeg onderin (zeker de X met een andere nokkenas), maar de ingebouwde elektronica laat het niet toe. Om een nog altijd onduidelijke reden heeft Honda standaard het vermogen onderin beperkt (zeker in 1ste en 2de versnelling).

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te horen mocht de wissel plaatsvinden dan zal ik zeker geen spijt van krijgen

Heb al een proefrit gepland ook, toch even proeven hier en daar :)
Ook een beter inzicht op afmetingen en dergelijke dan alleen foto's/video kijken en gelijk een beetje info over wat ik zou kunnen krijgen mocht ik die van mij inruilen

 

Wat ik ook wel zit te kijken kwa uitlaten, al veel meer keus dan een VTEC waarbij je echt specifiek moet zoeken

Is er voor de Crosstourer ook mogelijkheid om een kortere kleinere uitlaat te nemen of anders te monteren, om het achterwiel zoveel mogelijk vrij te laten
Of ontkom je er niet aan dat het wiel een beetje uit het zicht is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over vuil gesproken wat betreft vuil onderkant topkoffer wij zijn met 2 identieke 1200 dct op pad

Ik heb een schone onderkant en mijn motormaatje niet, allebei bijna even veel km +/- 5ooo

Hier het verschilec4e771536a0162c250836bbda69fc1d.jpg989cfdfb6ec7017073584a772c54ab8d.jpg97ee1573d4a95355a6e9ab1cadf72216.jpg9f33c6ed70c623082b9449dd8fdce4f2.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over vuil gesproken wat betreft vuil onderkant topkoffer wij zijn met 2 identieke 1200 dct op pad

Ik heb een schone onderkant en mijn motormaatje niet, allebei bijna even veel km +/- 5ooo

Hier het verschilec4e771536a0162c250836bbda69fc1d.jpg989cfdfb6ec7017073584a772c54ab8d.jpg97ee1573d4a95355a6e9ab1cadf72216.jpg9f33c6ed70c623082b9449dd8fdce4f2.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 

Dat is wel apart

Heb jij misschien een langer kentekenspatbord, is op foto niet geheel te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou valt me 1 ding op.

Je dekt je kentekenplaat af terwijl je wel overal rondrijdt en je motor ook vast wel regelmatig ergens neerzet voor een koffie, lunch of boodschap.

Vanwaar die paranoia? Je bent niet de enige hoor en je moet het helemaal zelf weten.

Waarom ik er dan wel wat van zeg? Als je denkt dat dit nodig is dan moet je ook zo netjes zijn om de kentekens van die andere motoren op je foto weg te werken ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:coolsmiley:

 

 

Ik had het verschil direct gezien, zelfs zonder dat je de nr plaat had afgedekt ;)

 

Ik vraag me af, waar heb je dat verleng stukje gekocht of gevonden???

 

Zou dit ook willen bijplaatsen op de mijne.

 

grtz Drummer

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...