Ga naar inhoud

Ervaringen VFR1200X


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Het is onmogelijk om een zinvolle discussie te voeren als iemand een intrinsieke weerstand tegen computers en elektronica heeft dus zullen we er maar over ophouden?

 

Als voorbereiding op de koudere dagen wilde ik me vast even oriënteren op aftermarket heated grips. Ik kreeg een setje R&G grips bij de motor geleverd maar die heeft te korte kabels om het allemaal netjes weg te werken, of ik moet de stekker verbindingen allemaal rond het balhoofd 'laten slingeren'. Heeft iemand ervaring met de Oxford grips op de X-tourer, past dit een beetje elegant en netjes weggewerkt? Ten Kate levert deze voor €65,-, best een schappelijk bedrag, maar voordat ik die bestel en weer terug moet sturen vraag ik het hier even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging ook meer om de lengte van de kabels. Dit is redelijk duidelijk te zien op het filmpje.

Bij de crossrunner kon ik het wegwerken in de kap om het stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik denk dat ik wel beter ben dan een computer want deze dingen zijn net niet te vertrouwen

kijk maar eens hoeveel elektronische apparatuur wordt weggegooid omdat het niet meer functioneert.

zo 'n elektronica zit ook in jouw motorfiets wat ook op een gegeven moment niets meer doet.

hoe meer elektronica ergens inzit hoe meer problemen zich op een gegeven moment voordoen.

 

gr Jan

Jan, probeer eens een voortgezette rijopleiding te doen.

Doe dan eens de remproef op een natte baan. Als jij na 10 keer oefenen ook maar 1 keer een kortere remweg of een betere uitwijkoefening doet dan een vergelijkbare motor met ABS zal ik zeer verbaasd zijn.

Ik denk zelfs dat je op droog wegdek weinig kans maakt.....

 

M.b.t. extra storingen door een overmaat aan electronica heb je wel een punt, maar dat is een nadeel waar we mee zullen moeten leren leven.

Maar als de ABS mocht uitvallen, dan heb jij toch precies wat je wil? Een motor zonder ABS......

En dan kan je net zo hard remmen als dat je al gewend bent. :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het delen. Montage is een eitje, maar het gaat mij vooral of ik het kabelwerk op de X-tourer een beetje elegant achter een paneel kan verstoppen.

Ik denk dat het geen probleem moet zijn omdat er op crosstourer.com verschillende mensen een Oxford op hun CT hebben zitten.

Mijn advies zou ook Oxford zijn, OEM is waardeloos en de nieuwe controllers van Oxford zien er best knap uit, dit in tegenstelling tot de grote ronde knop van het jaren '80 model.

Wel wat plaatjes gevonden

vehicle4248_10.jpg

557d58921420b8d18f737e5250aa05e1.jpg

4.jpg?mode=pad

336293_12.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even opletten bij de aanschaf want ik meen me te herinneren dat Oxford en versie heeft met langere kabels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ze zijn dunner. Die oude met 3 standen doen het overigens wel goed. Die nieuwe met 5 standen doen het minder (althans de versie op de Africa twin wel)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Van het weekend even de Oxford (Adventure uitvoering) eraan geknutseld. Technisch een fluitje van een cent. Helaas waren voor mijn plan de kabels van de handvatten te kort, ik wilde graag de stekker verbindingen allemaal achter het plastic bij het linker kuipdeel. Dat paste helaas niet dus nu maar onder de tank en van daaruit naar de acc. aansluiting. De controller met originele beugeltje op de steun van de SW handkap.

 

Vanmorgen dus lekker warme handjes (nergens voor nodig, puur als test).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen u op uw 18de uw rijbewijs haalde kreeg je die bij de een rondje parkeerterrein in een tijd met een beperkte verkeersintensiteit.

 

Bovenstaande is geen argument voor al het overige dat je probeerde te weerleggen. Ook ik heb al zo lang mijn rijbewijs en je impliceert met je opmerking, dat motorrijders - zoals ik - het helaas dus niet zo goed kunnen. Dat bedoel je wellicht niet, maar laat daarom deze opmerking erbuiten. Dat je het motorrijbewijs bij een rondje parkeerterrein kreeg is al helemaal onzin. Zowel voor auto als voor motor heb ik normale examens moeten afleggen. Wél had je het (betrekkelijke) voordeel van een oefenvergunning, waarmee je - beperkt - met de motor kon rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals eerder aangegeven stoppen nu met die discussie, dat gaat maar in een ander topic.

Hier graag over de crosstourer ervaringen blijven praten.

 

@Mods, willen jullie vanaf nu gaan schonen bij off topic berichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voorkomen van offtopic reacties is heel eenvoudig te handhaven door daar zelf geen aanleiding toe te geven.

Ontopic blijven en een offtopic reactie negeren is ook een mogelijkheid.

 

Anyway, we houden een oogje in het zeil en knippen/snoeien daar waar nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...