Ga naar inhoud

Ervaringen VFR1200X


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zal in in ieder geval niet mijn motor bij hem in onderhoud geven... stilstaand warm laten draaien en dan na 2 minuten het ding op het achterwiel trekken :pompomdown:
Geen idee waarom hij de TC uit had geschakeld in het stadsverkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, maar zonder handschoenen, met 130 door de bebouwde kom, al rijdend appen, met een rotvaart over het fietspad, door het rode licht... Wat een idioot.

aangepast door knalselder
Link naar reactie
Delen op andere sites

@knalselder Ik denk dat die te agressief zijn bij off-road gebruik. Hoewel hij zelden off-road gebruikt wordt en Honda er gezien de overige uitrusting zelf ook niet vanuit gaat is dat het enige wat ik kan verzinnen.
Kan ook zijn dat het met de geometrie en gewichtsverdeling te maken heeft, ik kom in ieder geval geen remkracht tekort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

heren. Een tijdje weg geweest VFR1200F ingeruild voor Goldwing. Reeds 50000 Km met de wing en denk dat ik hem een beetje moet sparen. Daarom wil ik uitkijken naar een VFR1200X maar vanaf 2016. Alleen hoe kan ik op eventueel foto's zien dat het wel degelijk een na 2016 model is? In België staan er bijna geen te koop daarom kijk ik naar Duitsland. Maar alvorens een lange verplaatsing aan te vangen wil toch een beetje zekerheid. Graag jullie advies.

Groeten

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het model vanaf 2016 heeft een verstelbaar windscherm dus uitkijken naar de handle aan de linkerkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verstelbaar windscherm is inderdaad het meest in het oog springende verschil.

De hendel links achter de ruit is duidelijke herkenning. 

Maar ook op de foto van de voorzijde (of schuin voor) is het verschil al te zien. 

- De ruit ligt iets meer los dan van de kuip dan voor de facelift

- De ruit heeft een andere hoogte. Het is hoger dan de standaard ruit van voor de facelift maar lager dan de touringruit die je vaak op de het oudere model ziet. Het verschil is duidelijk zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eenvoudigste te zien zijn de reflectoren aan de zijkant voor de laatste (2) jaargangen in Europa. De reden was dat die toen ook in de VS geleverd is en nu nog steeds. (Zoals op de laatste foto hierboven in deze discussie)
Dat van het verstelbare scherm was al een jaar eerder.

Vriendelijke groeten,
Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk. Ik had laatst een Crosstourer 2015 gezien in een advertentie, maar die heeft waarschijnlijk zelf een verstelbaar scherm gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijstechnisch is Duitsland niet langer nog interessant, tweedehands is daar vaak nog duurder dan in Nederland.
Mijn advies is om eens in de UK gaan kijken, die zijn meestal tussen de 25% en 50% goedkoper dan hier.
Alleen om er even heen te gaan is lastiger.
En je moet ook vooraf weten of er een flat-beam koplamp in zit of eentje waar de lichtbundel aan de linkerkant omhoogloopt (dan krijg je hem hier niet zomaar op kenteken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zaterdag overgegaan tot aankoop in Wallonie een exemplaar van 2015 DCT gevonden. Zeer mooie staat onderhoudsboekje en met de opties die ik nodig achte, 40000 Km op de teller. Volledig origineel enkel een Shad top koffer midden bok verwarmd handvat en crash bars . Ben dus toch voor een pré2016 gegaan omwille van de prijs. De beste prijzen had ik in Frankrijk. Daar zijn ze toch een stuk goedkoper ook al, denk ik, omdat er daar veel te koop staan. Maar omwille van de afstand heb ik daarvan afgezien. Vrijdag ga ik hem ophalen.

VFR1200X photo (Mobile).jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...