Ga naar inhoud

Ervaringen VFR1200X


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Van de week Ten Kate gebeld voor de winterstalling. Toen ook gevraagd naar de kosten voor 24.000 beurt incl kleppen stellen.

Kleppen stellen slaan ze over bij 24.000. Is zinloos volgens Ten Kate. Doen ze pas bij 48.000 en zelfs dan is het tegen zinloos aan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje een foute redenatie want dat gaat helemaal op voor de 800 modellen, hoewel de VTEC kleppen volgens Johan vaak fout staan.
Bij de 1200 zijn de uitlaatkleppen vanwege de stelschroeven i.p.v. shims best gevoellig voor verlopen.

Ik heb mijn kleppen gesteld bij 66k en de inlaatkleppen waren allemaal prima maar de uitlaatkleppen waren vrijwel allemaal verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Zaterdag had ik een fenomeen dat mij ook eens overkomen is met mijn VFR1200F. Middag wou ik een toerke gaan bollen zet de motor buiten wil starten maar start niet. Contact aan motor draait maar slaat niet aan. Dacht aan batterij laag maar dit was niet het geval. Ik leg een tweed batterij aan (die ik altijd in de garage heb staan) om eens door te starten en de moto batterij een beetje te ontlasten. Ik start met het gas full open en een aantal seconden later slaat hij aan. Maar enorm veel rook en een benzine geur van jewelste. Dus de verschijnselen van een verzopen motor. Nu had ik de motor de dag ervoor gekuist en heb ik misschien aan het gas enkele keren bewogen maar mijn sleutel zit niet op het contact.

Zelfde verschijnsel eens gehad met mijn F enkele jaren geleden. Na de start geen problemen meer gehad de motor reed goed en geen start problemen meer gehad. Zou het kunnen met contact OFF dat als je het gas draait er toch benzine ingespoten wordt . Het zou mij verwonderen want het is toch ride by wire. Maar ik weet het niet. Ik ga de test niet meer nabootsen maar misschien heeft hier iemand het al meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet bijna zeker dat dit veroorzaakt is doordat de motor gestart is en vrij snel (te snel) weer uit te zetten.

Even simplistisch uitgelegd:

De motor start en de ECU is bijvoorbeeld de choke al aan het afregelen en opeens wordt de motor uitgezet.
De ECU heeft de choke nu in een stand staan wat niet de juiste is om te starten, waardoor starten lastig gaat, je geeft nog wat gas en de ECU is ook zelf aan het rekenen, slaat uiteindelijk toch aan met horten en stoten wordt alle overtollige benzine eruit gegooid en uiteindelijk staan alle settings weer zoals het hoort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een aanvaardbare uitleg. @AFS Motorparts ja ik weet niet precies wat ik de dag ervoor allemaal nog heb gedaan.  Misschien heb ik toch eens gestart.  Ik weet het niet meer. Meestal na wasbeurt start ik de motor eens maar soms bij gebrek aan tijd??? Misschien niet lang genoeg laten draaien.  Een punt om in de toekomst in het oog te houden. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...