Ga naar inhoud

Ervaringen VFR1200X


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Zuigers mag je nooit terugduwen zonder ze eerst goed schoongemaakt te hebben en te voorzien van remzuigerpasta.

Zeer waarschijnlijk klemmen ze nu in de afdicht-rubbers.

Ik zie dit soort praktijken zelfs bij (enkele) collega-monteurs.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het zich nog wat miet zetten want ik had het ook.

Mijn zuigers waren brandschoon en de vloeistof was ook op peil.

Na het vervangen even een paar keer gepomt want dat wil je natuurlijk niet wanneer je de eerste kruising nadert :39: en toen liepen ze ook wat aan maar dar was vrij snel over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:coolsmiley::coolsmiley:

 

 

Daarnet alles nog eens over gedaan, alles netjes zuiver geblazen, zuigers volledig terug geduwd. Even de rem dichtgeknepen, en de zuigers bewegen netjes zoals het hoort.

Zuigers opnieuw terug geduwd. En alles netjes terug gemonteerd.

Remvloeistof staat netjes op peil.

Alles lijkt me in orde, maar toch opnieuw het voorwiel dat stroef draait.

Hopelijk is dat gedaan na enkele km's gereden te hebben, en zal het morgen wel beteren na enkele km's.

 

Ga het morgen wel even bekijken na een paar km gereden te hebben.

 

Zuigers mag je nooit terugduwen zonder ze eerst goed schoongemaakt te hebben en te voorzien van remzuigerpasta.

Zeer waarschijnlijk klemmen ze nu in de afdicht-rubbers.

Moesten de zuigers klemmen in de afdichtingsrubbers, zouden de zuigers niet tegen de blokjes duwen en zou dit probleem zich niet mogen stellen??

 

Of vergis ik mij.

 

Ik heb reeds meerdere malen remblokjes vervangen, zowel op de moto als op de Auto. Maar dit heb ik nog niet gehad.

 

 

Alleszins nogmaals bedankt voor de Feedback.

 

Grtz Drummer

aangepast door Bazz
quote correct ingevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

De remcilinder heeft genoeg kracht om klemmende zuigers tegen de blokken te drukken en je kan dan ook gewoon remmen maar de weerstand is dan te groot om ze uit zichzelf terug te laten komen waardoor ze juist blijven remmen.

Bij mij was het zo schoon dat ik ze met relatief weinig kracht met de vingers terug kon duwen dus klemmen deden ze zeker niet maar toch veroorzaakten ze na de montage wat weerstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

^_^^_^

 

 

Ok ik ga ervan uit dat het morgen dus zal opgelost zijn na enkele km's gereden te hebben.

in ondervond alleszins ook weinig weerstand bij het terug duwen.

 

grtz

 

Drummer

Link naar reactie
Delen op andere sites

wam deze op internet tegen.

Is dit spatbord ook hier te koop?

Ik ben dat 2j terug tegengekomen op de facebook pagina van Vranken Motors in het Belgische Rillaar (tegen Aarschot). Die zou er een partij van hebben ingevoerd.

De foto voorgelegd aan m'n eigen Honda dealer Felix & Jos bij bestelling van de CT en die heeft 't toch ook op de kop kunnen tikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dat 2j terug tegengekomen op de facebook pagina van Vranken Motors in het Belgische Rillaar (tegen Aarschot). Die zou er een partij van hebben ingevoerd.

De foto voorgelegd aan m'n eigen Honda dealer Felix & Jos bij bestelling van de CT en die heeft 't toch ook op de kop kunnen tikken.

En de belangrijkste vraag, helpt het spatbordje de viezigheid te verspreiden​?

 

Bij de kouwe klauwenrit van anderhalf jaar geleden waar ik samen reed met iemand met hugger, bleek dat een hugger eigenlijk meer vuil verzamelt op een Crosstourer dan zonder hugger.

Dus ik hoef nooit een hugger.

 

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gewassen van te voren.

 

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En de belangrijkste vraag, helpt het spatbordje de viezigheid te verspreiden​?

 

Bij de kouwe klauwenrit van anderhalf jaar geleden waar ik samen reed met iemand met hugger, bleek dat een hugger eigenlijk meer vuil verzamelt op een Crosstourer dan zonder hugger.

Dus ik hoef nooit een hugger.

 

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

 

Goeie vraag, ik heb alles laten installeren voor aflevering dus kan niet vergelijken voor/na.

Naast dat GS-achtige spatbordje heb ik er ook een (lange) hugger op staan cfr afbeelding hieronder.

 

Is weliswaar m'n 1ste allroad maar ik sta ervan versteld hoe vuil vooral m'n linkse been (laars/broekspijp) wordt...

post-7434-0-01349000-1493320604_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja pfffffffffff ik ben al aan mijn 3 de hugger

 

Net opgemerkt dat hij weer gebarsten is ter hoogte van de bevestiging :(:(:(

52000Km en 3 hugger is wat van het goede te veel . :scratchchin: ​zijn er hier ook nog zo met dit probleem

 

 

 

Gr Pat

post-6493-0-95969900-1493360053_thumb.jpg

aangepast door Arno71
Dubbelpost verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mn eerste CT heb ik een poosje zonder hugger gereden en daarna wel 1 gemonteerd, het was wel duidelijk merkbaar dat er minder vuil opspatte, hoewel de topkoffer echt wel het meeste vuil opvangt.

 

Ik vind 3 huggers verslijten wel erg vreemd, ik heb 30.000km met een Pyramid gereden en nu 25.000 met een Bodystyle. (overgestapt naar Bodystyle omdat ik mat wilde ipv gloss op mn huidige CT)

Al eens navraag gedaan bij de leverancier?

Wel vreemd, zou betekenen dat er ergens krachten op komen waardoor deze gaat scheuren. :scratchchin: Maar waarom? Het is een afdekkapje en hoeft niets te houden.... :blink:

Je zou ook een rubber ringetje tussen je montageboutje kunnen doen, vang je misschien net wat krachten daarmee weg, en een druppie locktite zodat je hem niet megavast hoeft te draaien.

En ik zou sowieso niet voor de 3e keer zelfde merk nemen als de eerste 2 braken, keus genoeg.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad JooST ik bekijk even wat er op de markt is ! Ja tot 2 maal toe onder garantie een nieuwe geplaats maar nu is alles uit garantie :(:(:(

Na dit wekend is het tijd om banden te vernieuwen , en wordt alles duidelijker ik hou je jullie verder op de hoogte

aangepast door Arno71
Volledig quoten van voorgaande reactie is overbodig en daarom verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...