Ga naar inhoud

Ervaringen VFR1200X


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen 5 dagen 2211 km gereden heen en weer Tsjechië met de eega achterop. De afwijking van de teller tov de GPS is maar 1,5 % ofwel 33 km en zeer zeker niet de afwijking van de snelheidsmeter en ook dus niet de eerder genoemde 7%.

Als je dus beide gaat corrigeren met 7% geeft de km teller eigenlijk 5,5% te weinig aan.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn het de snelheidsmeters die flink afwijken (die bij mij bijna 10% afwijkt) en de kilometertellers een stuk minder afwijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren geconstateerd dat er een spaak in mijn achterwiel kapot was. Geknapt bij de schroefdraad. Het was niet verwonderlijk na sommige wegen in Tsjechië waar echt grote gaten in zaten en enkele omwegen op het platteland van de voormalige DDR waar we kilometers op wegen met kinderkopjes reden die sinds de oorlog niet neer onderhouden waren. Die laatste waren ook een triltest. Als er een boutje of moertje een beetje loszat ben ik het nu kwijt. Behalve de spaak niets fout gegaan.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een spaakje minder. Moest besteld worden, en dat duurde een paar dagen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de velg is niet zo slap als van een fiets. Kortom je merkt er niets van. Het enige waardoor ik het merkte dat de losse spaak tinkelde bij het inrijden in de schuur.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar dagen terug een proefrit gemaakt op een Tourer (2012 model), wat voelt de VFR dan als een klein ding als je daar weer op zit

Maar de Tourer, wat een luxe is dat
Stuurt alsof ik het stuur niet eens hoef aan te raken, gewoon kijken en gaan
Voor de grootte en gewicht merk je daar niks van tijdens rijden, tussen auto's door, kort u-bochtje maken geen probleem
Weet niet of het zadel standaard was, maar dat zit als een goede stoel zo lekker
Meer dan 3 versnellingen heb je eigenlijk niet eens nodig, had ik niet eens in de gaten maar zelfs bij 120 reed ik net in ze 3 en dan nog vrij laag in de toeren
In alle versnellingen trekt ie lekker door zonder moeite
En had zelfs 2 keer dat mensen opeens heel snel opzij gingen, dachten zeker politie of zo. In het wit is ie ook wel beetje politieachtig, letten mensen iedergeval op en krijg je de ruimte mooi voordeel ook :D

Had wel gelijk bij het wegrijden bij de dealer bijna ipv richting aangeven, de claxon gebruiken. Dat was wel even opletten de eerste paar keer
Zat een extra groot scherm op (standaard is volgens mij een klein ruitje) maar had toch wat turbulentie op de helm. Ben ook niet de kleinste met 1.94

Enige echte minpunt wat ik zou kunnen hebben is dat de Tourer eigenlijk gewoon te makkelijk rijd misschien
Had een beetje het gevoel dat ik er maar opzat omdat het moest, de motor doet toch alles zelf
Maar dat is misschien ook omdat het maar een kort ritje was van net een uur, kan wel inzien dat bij veel woon/werk het een uitstekende motor is. En vooral door het lekkere sturen dat bij tripjes het ook een zeer leuk ding is, ook omdat je de motor gewoon in 2 of 3 kan laten de hele dag en gewoon gaan.

Had eerder op de week een ritje gemaakt op een Speed Triple, was ook zeker een leuk ding
Keuzes keuzes keuzes (en portemonnee heeft ook wel iets te zeggen :schater: )


  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hoge ruit hebben wel mensen problemen mee. Die lage originele ruit geeft minder turbulentie maar meer windgeruis rond de helm en daarmee eigenlijk meer rust

Ik heb de turbulentie van het hoge scherm grotendeels kunnen oplossen door het scherm verder van de motor af te plaatsen (ongeveer 20mm) en het scherm iets vlakker te leggen (5mm bij het onderste montagepunt).

Voor deze modificatie werd ik letterlijk misselijk van de turbulentie. Dat is nu weg.

 

Voor de rest is het allemaal erg herkenbaar. Ik heb gisteren toevallig een ritje gemaakt op een AfricaTwin en ook die voelt dan als een kleinere compactere motor aan.

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug voor de 2e keer buitenlandweekend en bij de eerste keer al een flinke vooruitgang geboekt in de feeling maar bij vertrek donderdag was ik er nog niet zeker van of ik al wel toe was aan het vaste groepje want die rijden lekker door.

Toen we in de buurt van het hotel kwamen en de echte stuurweggetjes onder de wielen kregen was ik daar niet meer zo bang voor en ik was zeker geen oponthoud voor de groep.

Het hele weekend een dikke grijns op het gezicht gehad en ik durf al bijna te stellen dat ik er al beter mee overweg kan dan de VTEC. Schaamrandjes zijn in mm aan te duiden, keren op de weg lukt al aardig wat me bij de VTEC alleen lukte op een brede weg en haarspeldbochten kan je lekker kort nemen.

Het is een andere manier van rijden maar hij laat zich heel makkelijk van de ene naar de andere kant gooien en je merkt helemaal niets van het gewicht, alleen de eerste 2 versnellingen hebben iets meer gewenning nodig maar ook daar krijg ik vast nog wel een keer wat balans in.

Als anti bemoeienis systemen mens ben ik ook oom wat betreft de ABS want ik had ergens een momentje en ik moet toch bekennen dat het stiekem toch lekker is om gewoon die rem ingeknepen te kunnen houden :blush: . Ik moest alleen even mezelf daartoe dwingen want bij het eerste teken was ik zelf al aan het corrigeren en toen remde ik even niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het hele weekend een dikke grijns op het gezicht gehad ......,

keren op de weg lukt al aardig wat me bij de VTEC alleen lukte op een brede weg en haarspeldbochten kan je lekker kort nemen.

Het is een andere manier van rijden maar hij laat zich heel makkelijk van de ene naar de andere kant gooien en je merkt helemaal niets van het gewicht,

Het is mij ook opgevallen hoe kort je kan keren met dit mastodont. Dat lukte mij met mijn vorige Aprilia ook niet.

Als het tempo er een beetje in zit, dan stuur de X inderdaad erg lekker over de leuke wegen bij onze oosterburen.

 

Toch wel leuk om te lezen dat anderen toch vergelijkbare ervaringen hebben met dezelfde motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelopen twee lange weekenden totaal 3851 heerlijke km gereden op de Crosstourer. Eerst met mijn eega daarna met mijn VFR-vrienden.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...