Ga naar inhoud

Ervaringen VFR1200X


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Toevallig een slechte aansluiting van de stootplaten bij een viaduct? Dit wil nog wel eens scherpe overgangen veroorzaken waarbij mogelijk een wiel even los is gekomen. In het oosten over het algemeen iets minder last van dan in het westen waar wegen op het water drijven ^_^
De N3 bij Dordrecht is bijna een achtbaan met al die hobbels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is bovenaan de afrit Maasbracht waar je de n276 kruist.

Strak asfalt met een vloeiende overgang.

Enige wat ik kan verzinnen is rubberophoping door het vele vrachtverkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ben in overweging mijn VFR1200F in te ruilen voor een VFR1200X DCT. Ik ben er niet aan uit wat betreft de evolutie bij de X in verband met de DCT. Van wanneer dateert de laatste versie van de X DCT? en wat zijn de grote verschillen als die er zijn? Rij momenteel ook met een CRF1000 DCT en vind het geweldig .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DCT van de X is volgens mij de tweede generatie (tweedehands motor). Die van de Africa Twin de derde generatie. Een nieuwe 1200X heeft ook de derde generatie (3 S-standen).

De werking DCT is hetzelfde als die van de Africa Twin. Door het verschil in vermogen, cilinderinhoud en karakter, zal de DCT van de X zeer hoogst waarschijnlijk wel wat anders reageren (andere schakelmomenten) in vergelijking met de Africa Twin.

 

Verder rijdt ook de 1200X DCT super. Ik heb een proefrit gemaakt maar de meerprijs en de geboden uitvoering stonden mij toen niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste DCT box van de Twin is wel behoorlijk anders (geavanceerder) dan die van de CT, volgens mij heeft de DCT namelijk geen hellingshoek meter waar de schakelmomenten op reageren. Maar maakt verder niet uit, dat was je vraag niet ^_^

 

In de DCT van de CT is wel wat evolutie maar ook niet wereld schokkend, iets andere schakelmomenten en een extra S stand erbij (na 2016 3 standen), dan heb je het wel gehad.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De Belgische rijder JP heeft deze maand de 400.000km gepakt op zijn Crosstourer.

Nog steeds, naast normale slijtage onderdelen vervangen, zonder noemenswaardige problemen.  

4tonteller JP.jpg

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Van het crosstourer.com forum:

Quote

 

This is a reply I had from Dobles a couple of days ago when I asked about updates,

Hi Paul, the Honda Crosstourer is not going to be updated anymore. It has however had a price officially reduced yesterday back to the price that it was when it was launched back in 2012. 

 

I asked if this meant the end of the line for the CT and received no response.

 

 

Dit geeft mij een heel slecht voorgevoel. :cry:

aangepast door JooST
  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook wel verwacht. Daar waar Kawaski in Nederland/Europa stevig aan de weg timmert met nieuwe of vernieuwde  modellen over het gehele gamma. Zie je Honda vooral in het instap segment dingen doen maar zelfs daar is Honda op de achtergrond.

Yamaha doet ook wel leuke dingen (MT-lijn) maar de Super Tenere en FJR zijn al best wel op leeftijd. Ook Suzuki hoor je niet zo veel van.

 

De Japanners zijn op dit moment Europa gewoon uit het oog verloren. Ons A1/A2-segment is waar in het andere delen van de wereld het geld te halen is.

 

Gelukkig heb ik pas een 2017 Crosstourer DCT gekocht. Deze kan dus nog wel de nodige jaren mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de komende V4 heb ik een stuk geschreven over de verkoopcijfers van dit jaar, dan snap je het ook wel. Absoluut niet rendabel.
Ook is de CT in Amerika na 2 jaar alweer van de verkooplijst verdwenen, nu boeit me dat helemaal nul maar het zegt wel dat ook daar het geen verkooptopper geworden is. In Azie rijden ze al helemaal geen 1200 modellen, dus hangt het alleen op Europa.

 

Maar potverdikke, hoe kan het nu dat een 4 cilinder met kardan (en voor mij heel belangrijk met DCT) straks niet meer verkrijgbaar is. Waar moet ik dan in vredesnaam op gaan rijden.....??!?!

Misschien inderdaad volgend jaar nog maar een aanschaffen en dan zien we over 5 jaar wel weer.

* gaat eens het spaarvarken(tje) inspecteren *

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎26‎-‎10‎-‎2018 om 20:45, JooST zei:

De Belgische rijder JP heeft deze maand de 400.000km gepakt op zijn Crosstourer.

Nog steeds, naast normale slijtage onderdelen vervangen, zonder noemenswaardige problemen.  

4tonteller JP.jpg

 

Een kleine correctie misschien.

Het is idd een Belgische rijder, maar zijn initialen zijn zeker niet JP.

 

Lukke trekt er meer op ;)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sinds kort de 2012 Crosstourer ingeruild voor een 2017 model. 

Ik heb amper 150 km met de 2017 model maar een aantal verschillen zijn mij opgevallen.

- De vering van het 2017 model voelt duidelijk stugger/steviger aan. Al lijkt de vering bij gaten wel snel door te slaan.

- Automatisch uitschakelende knipperlichten. Een fijne toevoeging. Honda heeft deze functie best goed uitgevoerd.

- Het 2017 model lijkt tussen 3000 en 4000 toeren veel beter te trekken dan het 2012 model. Ik heb nog veel te weinig met de huidige motor gereden om hier een goed antwoord op te geven.

- Het zadel van het 2017 model is een stuk steviger (zou vanaf model 2014 al zo zijn)

- Het contrast van het dashboard lijkt ook beter te zijn. De zwarte tekens springen er meer uit.

- De verstelbare ruit is vooral anders dan de oude. De hoge tourruit van het 2012 model heb ik afgelopen jaar er bijna niet meer op gehad. Ik werd gek van de turbulentie. Bij lage ruit had geen turbulentie maar juist weer veel windgeruis. De verstelbare ruit van het 2017 model zit hier ergens tussenin waarbij de eenvoudige verstelling wel voordelen biedt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig wanneer je naar de aanpassing van mijn 2013 model kijkt :)

 

- vering vervangen door die van Hyperpro (vering moet in onderhoud heeft er nu 5 jaar en 100000km onder gezet, wordt duidelijk slechter nu)

- zadel vervangen door eentje van Touratech

- ruit vervangen door Airflow

 

Dat zijn inderdaad de punten die voor mij het zwaarste wogen.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...