Ga naar inhoud

Ervaringen VFR1200X


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


Sinds vorig week mijn nieuwe VFR 1200 X Crosstourer opgehaald. Ik heb gekozen voor de uitvoering Galibier in het zilver.

 

De eerste 250 km staan nu op de teller na het weekend. Hij rijdt heerlijk.


Toch een vraagje. Wanneer ik op de snelweg verschijn en ik schakel door van 4 naar 5 en/of van 5 naar 6, dan pakt ie niet altijd direct de versnelling en verschijnt er het "-" teken op het display (hij pakt overigens wel direct door). Wellicht is het nieuwigheid van de motor......Het gaat ook vaak goed, maar soms wil dit geschieden.....

 

Iemand die dit ook mee heeft gemaakt (dat er ff een "-" teken verschijnt)? Of tips?

 

Verder rijdt de machine toppie ;-)

 

Groet, GJC

aangepast door GJC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Op mijn vorige motor VFR1200F moest ik ook nog zelf schakelen en had ik dit verschijnsel ook heel af en toe. Alleen bij de 5 naar 6.

Volgens mij blijft de versnelling dan gewoon in de 5 staan en kun je wel doorrijden, maar ik kan me ook herinneren dat hij wel eens hoog in de toeren schoot omdat er geen versnelling geselecteerd stond.
Dit wel eens aangegeven bij mn dealer maar hij heeft niets kunnen vinden en er viel (volgens hem) ook niets aan af te stellen. Als ik ietsjes meer tijd nam om te ontkoppelen/schakelen/koppelen deed dit euvel zich niet voor.

Ik weet niet of er nog meer F rijders zijn die dit herkennen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JooST: Ik zal eens proberen iets meer tijd te nemen voor het schakelen van 5 naar 6. Ik laat het nog weten! Dank voor je berichtje. En wellicht dat ie naarmate de km's vorderen ook soepeler wordt.

 

Mochten nog andere VFR1200X rijders ervaring of tips hebben, dan verneem ik het graag ;-)

aangepast door GJC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de DCT gekocht dus kan je daar niet mee helpen.

 

Op mijn 1200F heb ik geen last van dit probleem gehad.

Wel tijdens inrijden (de eerste 1500 km) bewust heel veel geschakeld, op/af enz, snelweg gemeden en alleen veel binnendoor gereden en maar schakelen :)

80 weggetje ook, 4-5-6 .... 6-5-4 enz. Dit moet ook inslijten natuurlijk

 

Ik heb wel mijn schakelpookje iets hoger gezet, vond dat net even makkelijker schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de gewone teller en niet 1 van de dagtellers, de gewone geeft niets achter de komma weer waar de dagtellers dat wel doen.
Ik weet niet of het bij de 1200 serie anders is maar bij de VTEC gaat de dagteller na 999 weer op 0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de de 1200F gaat de dagteller na 999,9 naar 0 inderdaad die heeft wel een komma, maar de gewone teller heeft inderdaad geen komma.

 

JooST je hebt je toch niet 8500 km ingehouden? Bij de 1200 kan na 1500 km het gas erop :w

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha nee hoor, just kidding!

Met een automaat hoef je helemaal niet in te rijden of echt om je toeren te denken.

Alleen in de D blijven rijden is voldoende.

Dit is inderdaad mn gewone totaal teller, zag hem gister op de 10000 springen, leuk moment.

Tot vorig jaar reed ik dubbele hoeveelheid km's per jaar maar ben dichter bij mn werk gaan wonen, dus voor mijn gevoel heb ik hier heel lang over gedaan om hem op de 10000 te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Ik heb nu in 5 dagen een 900 km mogen rijden. De machine is heerlijk. Zeer comfortabel en wendbaar en vermogen in alle situaties! Ik wil alleen maar blijven rijden ;-)

 

Schakelprobleempje (soms). Zoals gezegd wil de motor, wanneer ik van 5 naar 6 schakel, sporadisch hoog in de toeren schieten omdat er geen versnelling is geselecteerd.....of hij geeft op de schakelindicator een minteken aan, maar pakt dan, wanneer ik even gas loslaat, toch weer de versnelling (en laat dit ook zien op het display).

 

Dus schakelen van 1 naar 2 naar 3 naar 4 gaat probleemloos (soepel), sporadisch van 4 naar 5 en van 5 naar 6 met bovengenoemd euvel. Wat zou dit kunnen zijn? Nieuwe motor? Inrijden? Andere manier van schakelen aanleren? Of toch eventjes geduld i.v.m. nieuwe motor?

 

Verneem graag jullie tips en adviezen. Dankjewel.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zag ik ook in een ander topic al staan, ik meen dat verstellen van de schakelpook een optie was om even uit te proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...