Ga naar inhoud

Leer goed voor warm weer, maar wat is te koud?


vfrtom
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Ik heb tot nu toe alleen met textiel gereden; weer & wind, kou & regen, warm & omgwtfikgadood-warm, dat hebben we wel gezien.

Nou ben ik (iig door de uitsluitend positieve verhalen) overtuigd dat leer geweldig is bij 'normaal' / warm weer en het zit ook nog eens lekker (recent voor het eerst enkele combi pakken gepast). Allemaal leuk voor de zomer, track, etc.

 

Maar . . . . vanaf waar is dit niet meer leuk?

 

Ik ga dit jaar voor het eerst *ver* weg (Italie/Stelvio) en het zette me aan het denken. Zou dit in een leren pak juist prettig zijn of niet? Het wordt mooi weer, hoor dat het in de dalen zomaar 30+ kan zijn; dus leer++. Het kan ook minder zijn.

- Boven in de bergen 5-10 graden?

- Natuurlijk regenpak mee, maar wat doet een uur rijden in de regen bij 10-20 graden?

etc

 

Als dit idd te koud is, zijn er nog lapmiddelen? Uiteraard ga ik uit van normaal thermo ondergoed.

 

*note* Topic is puur uit interesse en nieuwsgierigheid over haalbaarheid van zoiets met leer.

 

Groeten,

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet anders dan leer en rijd er tot 10 graden zonder al te veel problemen mee.

Een warme douche na de rit is dan wel fijn.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom er net vandaan (9 dagen) en in een lederen combi.

Het weer dat we gehad hebben; zon +27gr, regen, veel regen, hoosbuien, mist, sneeuw(nat) en gewoon bewolk weer.

De temperaturen kan je er zelf wel bij bedenken. In de regen reed ik met een goretex outdoorjas over de combi jas en een gewone regenbroek.

Goretex handschoenen zijn ook een must als je geen handvatverwarming hebt. Anders zou je gewoon met verwarming aan kunnen rijden. Zo deed ik dat.

Tot een graad of 12 kun je bij droog weer gewoon in combi rijden mits je dik leer hebt. Een thermohemd en t-shirt volstaat dan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leer met mesh (doorwaai!) én een makkelijk uitneembaar membraan én een nog makkelijker los te klikken thermische laag: Rev'it Ignition/Gear.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf zowel leer als textiel. Ik vind mijn leren pak toch echt te koud bij temperaturen onder de 12 graden. Heb in de dolomieten rond gereden bij temperaturen die maar net boven het vriespunt uitkwamen maar ondanks warme kleding en regenoveral eroverheen had ik het toch retekoud. Op vakantie gaat dus altijd mijn rukkapakkie mee. Het zweet douche je na de rit er wel weer van af. Een goed textiel pak heeft trouwens genoeg ventielatiemogelijkheden dus zoveel warmer is het dan ook weer niet. En bij 30+ is het trouwens in beide niet echt lekker rijden. Dusssss. Tis maar wat je persoonlijke voorkeur is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ieder heeft zo zijn eigen 'recept'. :)

Zelf rijd ik alleen in leren kleding, vind ik gewoon het mooiste bij een motor - en ik ben niet vies van een beetje posen m1901.gif

Een dikke Alpinestars combi voor als er tijdens de rit een bezoek binnenshuis voorkomt en voor 's winters.

Want mijn voorkeur gaat uit naar de overall, zit en rijdt lekkerder, een doorwaai MX-1 van jawel ook Astars. Bij 17 – 30 graden met een Coolmax er onder, wordt het 's avonds wat fris of er valt nattigheid dan gaat het 2-delige Revit stinger regenpak er overheen (klein op te vouwen).

In het voor- en najaar gaat er de Astars neopreen windstopper onder, wordt het nog kouder dan wordt het een hele striptease: m1830.gif Coolmax, Windstopper en eventueel iso-kleding van de Hema.

Allemaal dun flieperspul wat prima helpt en te doseren is.

Pekel is mijn grootste vijand, dan stop ik met vifferen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bedankt allemaal voor de reacties, geeft zeker meer inzicht.

 

Net terug uit Italie (wel met m'n textiel sloffie), en het was geweldig. Zal binnenkort eens wat foto's online zetten voor wie interesse heeft.

Tripje naar de Alpen kan ik echt iedereen aanraden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

JACKET: RICHA TG1 leder/mesh combi met uitneembare protectors incl rugbescherming, wintervoering, regenvoering (wat het geheel wind, waterdicht en nog wat warmer maakt) Op de armen zit een rits ( op de afbeelding thv oksel) vervolgens zitten er ook op de rug 2 ritsen en wanneer je die open hebt staan tijdens het rijden zorgt voor een heerlijke verkoelende luchtcirculatie in je jas.

 

Heb met dit pak en alle voeringen erin ook s'winters gereden zolang er geen sneeuw ligt. De uitneembare regenvoering is s'winters lekker warm maar s'zomers gebruik je dit natuurlijk niet want dan wordt de combi snel te warm. Je zult dan een afzonderlijk regenpak mee moeten nemen want je gaat als je onderweg bent natuurlijk niet je hele lederen pak uittrekken, je regenvoering erin proppen, en vervolgens alles weer aantrekken. S'zomers liggen dus alle voeringen in de kast. Is de zomer voorbij en wordt het iets kouder gaat als eerste de regenvoering erin, en wordt het dan nog ietsje kouder dan gaat ook nog de "bodywarmer" erin en wordt alles aan elkaar geritst. Vervolgens wordt alles zoals hans al beschreef nog aangevuld met de gebruikelijke onderkleding.

Een nadeel is wel dat een lederen pak wat strakker hoort zitten dan stoffen kleding. Dit houdt dus in dat je bij stoffen kleding sneller een extra dikke trui met capuchon aantrekt. Met een lederen pak wat strak hoort te zitten wordt het dan al snel krapjes. Koop je het lederen pak maten te groot om dit wel te kunnen....dan ziet het er weer niet uit....Dus ja wat is wijsheid...... ik denk je stoffen pak er gewoon bij houden en zelf beslissen :rolleyes: .

 

 

http://www.richa.eu/products/leather-jackets/tg-1/

 

tg1.jpg

 

 

 

BROEK:RICHA VIPER leder /mesh combi uitneembare regenbroek http://www.richa.eu/products/leather-textile-trousers/viper/

 

viper.jpg

 

 

Beiden dmv een rits aan elkaar te bevestigen zodat het pak 1 geheel wordt. Weet niet hoe het met geheel lederen outfits zit maar de toepassing van mesh maakt het denk ik nog iets soepeler dan alleen leder. Zou me hierin kunnen vergissen maar ben uiterst tevreden over de combinatie.

aangepast door **INSOMNIAC**
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de reacties, geeft zeker meer inzicht.

 

Net terug uit Italie (wel met m'n textiel sloffie), en het was geweldig. Zal binnenkort eens wat foto's online zetten voor wie interesse heeft.

Tripje naar de Alpen kan ik echt iedereen aanraden!

 

 

Kom op dan met die foto's!!!

 

 

Wij hebben 2 jaar achter elkaar vanuit Oostenrijk ook de Stelvio bedwongen en het blijft mooi die wereld.

 

Wij zijn door schade en schande wijs geworden en op langere vakantietrips dragen we beide altijd textiel omdat het gewoon warmer is en langer droog blijft tijdens een hoosbui.

 

En aangezien onze vakantie's altijd wel een paar stevige hoosbuien bevatten!

 

Waar zat je in het hotel?

 

Wij zaten in See bij Landeck in de buurt in Apart Vivaldi; is zo goed bevallen dat we wellicht volgend jaar weer gaan.

 

 

 

Onze foto''s vindt je op: http://www.mijnalbum.nl/Album=NS3ZVBVZ

 

 

 

groetsels VFRené

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Offtopic reactie van VFRtom is bij deze afgesplitst en hier te vinden.

Daar kan men verder reageren m.b.t. de mooie foto´s!

Hier maar weer verder m.b.t. de topic titel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...