Ga naar inhoud

vfr velg '90-'93 op '05 model


 Delen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Past een vfr velg van een vfr 750 uit het jaar '90-'93 (8 spaaks) op een VFR 800 V- TEC?

Ik weet dat de velg maat hetzelfde is en dat er dus ook een 180 band erop kan.

Toch ben ik niet zeker of het past omdat een 750 achterbrug smaller is dan een 800.

Wat mij opvalt dat de desbetreffende velgen lastiger verkrijgbaar zijn dan de standaard 5 spaaks die er nu opzitten.

Ze zijn verkrijgbaar 2 de hands maar wel duurder en voor 15 jaar oudere velgen dat is raar toch...

Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven wat ik kom er niet meer uit.

B.v.d.

M.v.gr,

VFROOD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar waarom wil je er een velg van een RCI op schroeven?

Persoonlijk vind ik de 8 spaaks mooier dan de standaard 5 spaaks.

Met de gedachte mijn velgen te poedercoaten leek het mij een gaaf idee de spaken om en om rood zwart te coaten.

Maar dan is het handig om te weten of het past zonder dat de rij eigenschappen veranderden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe de hartmaat checken , en op een 90/93 velg past inderdaad een 180er op ;) voor de rij eigenschappen maakt `t niet uit bij mijn weten en ja hij is mooier maar dat had ik al gezegd :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt wel degelijk verschil of er een 180-er op past of op hoort.

Voor de 180 band was de velgmaat 5,5j als ik het goed heb en als je dan een 5j velg hebt krijg je een misvormde band wat zeker van invloed is op het rijgedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Past een vfr velg van een vfr 750 uit het jaar '90-'93 (8 spaaks) op een VFR 800 V- TEC?

Ja, geen probleem, een >'89 750 wiel past zonder aanpassing op een 800. Andersom vereist het wel wat werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, geen probleem, een >'89 750 wiel past zonder aanpassing op een 800. Andersom vereist het wel wat werk.

Bedankt hoopte al op dit antwoord!

Ga ik nu opzoek naar een 2de hands velg voor een schappelijke prijs.

 

Iemand nog ideeën of tips waar ik deze velg kan kopen?

Het betreft dus een VFR 750 '90-'93 8 spaak velg.

Hoeft niet de mooiste te wezen als hij maar recht is ben toch van plan ze te poedercoaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

klik[/url]

Ja deze was mij ook opgevallen en nog 1 voor 175 euro maar deze zijn een stuk duurder dan de velgen uit 2005 terwijl ze 15 jaar ouder zijn.

ik heb zo het gevoel dat ik niet de eenige ben met dit idee waardoor er een overschot is van 2005 velgen en een tekort aan '90-'93 velgen :-( en ze daarom zulke prijzen durfen te vragen.

tot nu toe ben ik het goedkoopst uit voor 175 + 10 verzendkosten dus 185 euro voor een velg en dan nog een kleurtje of 2 erop hmm... hoop dat de velg ergens nog goedkoper is.

vanavond nog maar ff flink het web doorspitten.

thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

??

!!

De remchijf van de 750 zit met zeskantbouten vast en daarvoor zijn uitsparingen in het het wiel aangebracht zodat deze over de boutkoppen valt. Bij de 800 is de remschijf met verzonken schroeven bevestigd en heeft het wiel deze uitsparingen niet en zal je die alsnog moeten aanbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...