Ga naar inhoud

vfr velg '90-'93 op '05 model


 Delen

Aanbevolen berichten

!!

De remchijf van de 750 zit met zeskantbouten vast en daarvoor zijn uitsparingen in het het wiel aangebracht zodat deze over de boutkoppen valt. Bij de 800 is de remschijf met verzonken schroeven bevestigd en heeft het wiel deze uitsparingen niet en zal je die alsnog moeten aanbrengen.

Ok duidelijk. Weer iets geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mail terug gehad net zo duur als mijn eerder berekening. Dus weinig keus.

 

Nu komen er meer vragen naar boven:

Zijn de bouten ook hetzelfde? (Schroefdraad en lengte)

Is het voorwiel ook uitwisselbaar?

De velgen van 750 zijn van aluminium legering gegoten en van de 800 licht metaal gegoten merk je dat verschil?

Achter 750 velg en voor het 800 vtec model?

750 '90-'93 velg zie ik in veel kleuren wat zijn de standaard kleuren?

 

Bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, vziw kan je het wiel zo overzetten, de zitting voor de moeren is ook gelijk. Voorwiel gaat denk ik niet lukken ivm de schijven.

De wielen zijn in heel meerdere kleuren geleverd: rood, zilver & wit. Misschien ook zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De velgen van 750 zijn van aluminium legering gegoten en van de 800 licht metaal gegoten merk je dat verschil?

Is dat niet het zelfde dan :scratchchin:

Achter 750 velg en voor het 800 vtec model?

Moet prima kunnen

750 '90-'93 velg zie ik in veel kleuren wat zijn de standaard kleuren?

Als je toch je voorvelg gaat behouden ontkom je niet aan een nieuw laagje lak/coating op je achterwiel (en/of voorwiel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ja, vziw kan je het wiel zo overzetten, de zitting voor de moeren is ook gelijk. Voorwiel gaat denk ik niet lukken ivm de schijven.

De wielen zijn in heel meerdere kleuren geleverd: rood, zilver & wit. Misschien ook zwart.

 

+ goudkleurige (die komen dan van een US-model)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De velg van de RCI is 5,5. Die van de RCII 5. Op de laatste kun je beter geen 180 band monteren, maar ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen op de eerste.

 

Op het model RC1, geen problemen met de 180 zelfs niet de destijds geleverde Dunlop Sportmax (1990) welke breder uitvielen dan de doorsnee 180 maat banden van andere merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hmmm... ik moet maar zuinig zijn op de velgjes van FiFi.

Maar toch begrijp ik niet zo goed waarom het 8 spaaks wiel zo populair is, omdat er een 180 band om kan? Of vindt iedereen 'em gewoon mooier?

Eén ding weet ik zeker; het is een ramp om schoon te maken. Daarin lijkt het 5 spaaks wiel me prettiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Na veel zoek werk op de world wide web eindelijk een goeie 2de handse achtervelg van een VFR 750 uit 90' - 93' gescoord nu nog een goeie coater in de buurt van beverwijk of hoorn zoeken die hem weer als nieuw kan coaten in de kleur zwart. Vanaaf nog maar ff rond neuzen op het forum ook ivm het afplakken van de velg.
Stap voor stap word mijn to do list korter maar die vul ik wel weer aan met nieuwe bijzondere ideeën :-)

 

post-2402-0-60532200-1363713013_thumb.jpg

 

post-2402-0-06567000-1363713023_thumb.jpg

aangepast door Jacco76
ivm crossposten zijn de foto's hier geplaatst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is er een te vinden. Ik begrijp het als je het niet hier op het forum wil zetten, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar of je nu een woekerprijs hebt moeten betalen of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:popcorn: Daar ben ik ook benieuwd naar, woekerprijs of niet.

Die achterwielen kunnen wel eens duur uitvallen, mede dankzij vraag en aanbod.

Eigenlijk MEER door vraag dan door aanbod!

 

groeten

Lex

aangepast door Essers_68
Link naar reactie
Delen op andere sites

De onbeschadigdste velg die ik tegen ben gekomen kwam op 250 euro.

De goedkoopste velg waar nog mee te rijden is 145 euro maar waren meestal zodanig beschadigd dat ze zoizo opgeknapt moesten worden.

Vorige week zag ik deze velg op motorparts-online .nl met het verkeerde jaartal erbij 94'-97'

Nog ff met ze gebeld en meteen besteld hij heeft alleen wat lichte lak schade zou hem zo kunnen monteren.

Heb er geen probleem mee om mn prijs met jullie te delen denk dat ik beetje mazzel heb gehad betaalde er de goedkoopste prijs voor.

Nu nog ff een opfrisse/pimpen zal het eindresultaat hier nog poste :-D

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ken iemand mij vertellen of voor het coaten van de velgen het ventiel gat afgeplakt moet worden of mag dit gewoon mee gecoat worden?

Lijkt me wel handig dat het ventiel nog past na het coaten.

 

Bvd

Groet,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...