Ga naar inhoud

Garmin Zumo 350LM tips en trucs


 Delen

Aanbevolen berichten

Voor zij met een Zumo350LM die (nog) niet zijn geabonneerd op de nieuwsbrief is onderstaande misschien interessant:

 

Tips voor het gebruik van de Zumo 350.

 

Met name wanneer je routes wilt laden die nog in MapSource gemaakt zijn, of die

gedownload worden van het internet zijn er een aantal dingen belangrijk.

Kijk hier voor meer informatie:

artikel/308

 

Gebruik je de Zumo 340/350LM in combinatie met de OnRoute Motorkaart dan is

het belangrijk dat wanneer je de kaart wisselt op het toestel je het toestel

ook even volledig uitschakelt en weer opnieuw opstart. Doe je dit niet dan

krijg je geen aanwijzingen meer wanneer je een route rijdt.

Dit is hier nog na te lezen:

artikel/307

 

In de afgelopen dagen is er een update uitgekomen van het kaartmateriaal.

Door de update uit te voeren en bij de opties aan te geven dat je de kaart

ook op de computer wilt installeren, is het niet meer nodig om het toestel

steeds aan te sluiten voor het gebruik van de kaart. De uitleg voor het

uitvoeren van de update kan hier nagelezen worden:

artikel/293

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Positeve link's :yes:

is idd zeer vervelend dat je telkens je toestel aan de pc moet hangen

om zo je kaart gedetaileerd te kunnen zien om een route te kunnen maken.Thnx.

Zal me ook moeten abonneren,of ben sinds kort geabonneerd,maar heb deze tips gemist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben nog op zoek naar de gouden tip voor mijn probleem: Het is niet meer mogelijk om via Basecamp mijn routes/waypoints/logs te wissen van mijn Zumo 350LM. Ik kan het alleen nog maar op de Zumo zelf doen als ie losgekoppeld is.

Ik heb het geprobeerd in Basecamp via zowel de optie "Wissen" als met de optie "Wissen op Zumo350". De items verdwijnen dan netjes in basecamp, maar als ik de Zumo afkoppel en weer aankoppel staat alles er weer.

 

Iemand een idee hoe de items blijvend kan wissen via Basecamp op de Zumo 350?

 

Groet,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan ze misschien ook nog op een SD kaart en worden ze vandaar weer geimporteerd?

Post anders een paar screendumps van wat je doet, dat helpt gemakkelijker.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben nog op zoek naar de gouden tip voor mijn probleem: Het is niet meer mogelijk om via Basecamp mijn routes/waypoints/logs te wissen van mijn Zumo 350LM. Ik kan het alleen nog maar op de Zumo zelf doen als ie losgekoppeld is.

Ik heb het geprobeerd in Basecamp via zowel de optie "Wissen" als met de optie "Wissen op Zumo350". De items verdwijnen dan netjes in basecamp, maar als ik de Zumo afkoppel en weer aankoppel staat alles er weer.

 

Iemand een idee hoe de items blijvend kan wissen via Basecamp op de Zumo 350?

 

Groet,

Marco

 

Verwijder de bestanden current en temp.gpx uit de map GPX op de zumo. Bij mijn weten kun je route via BC niet uit de GPS wissen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.... Bedankt voor het reageren.... Het lukt nu even niet om achter den computair ( het is een Mac, wellicht komt het daardoor?) te kruipen, zal morgen een paar screenshotjes opsturen en eens het aangegeven bestandje verwijderen....

Er is overigens geen sd kaart aanwezig of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Garmin heeft hiervoor het programma POILOADER.

Het spijtige is dat het al de POI op het toestel gaat wissen.

Je kan geen selectie maken van wat wel en niet moet gewist worden.

 

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=927

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam is idd misleidend...maar het verwijderd al je eigen "POI's" zoals waypoints enz......trust me....

 

check deze topic van me op een ander forum....

http://www.burgman.be/forum/index.php?topic=1008.0

 

Niet alles uitproberen wat je op de 3 pagina's tegenkomt he ;-)

Het is enkel het tweede deel van pagina 2 en volledig pagina 3 die van belang zijn.

 

 

Bij mijn vorige post staat volgende:

 

Garmin heeft hiervoor het programma POILOADER.

Het spijtige is dat het al de POI op het toestel gaat wissen.

Je kan geen selectie maken van wat wel en niet moet gewist worden.

 

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=927

 

Het moet eigenlijk zijn :Het spijtige is dat het al je eigen POI's op het toestel gaat wissen.

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Poi is geen waypoint. Dus ik vertrouw je niet ;)

Np is je volste recht,

maar als je de link gelezen hebt,kon je lezen dat ik een route

met tussenstops welke men ook via een micro Sd kaartje er bij mijn 350 er op gezet had,

ik niet meer kon verwijderen,uit de map : eigen nuttige punten

Heb ook alles geprobeerd,maar het item share_route bleef staan en kreeg ik niet verwijderd.

Als ik basecamp opstarte verschenen ook steeds gereden routes ,gedownloade routes,en ook telkens die schare_route gegevens...enz...

Gewone reset gedaan , gps naar pc mode geschakeld via rechter bovenscherm aanwijzen gedurende 10 sec

in geluidsvenster en daar dan geprobeerd alles te verwijderen enz....niks hielp echt.

Daarn POI loader gedownload....

Men krijgt de vraag :

- Selecteer waar u uw nuttige punten wil opslaan :Garmin-apparaat of computer :selecteer Garmin-apparaat.

Daarna de vraag:

om het toestel te selecteren: hier selecteer je natuurlijk de 350

Dan een venster met de tekst :

Kies of u de bestaande eigen nuttige punten op uw toestel wilt vervangen door nieuwe

of dat u al uw eigen nuttige punten van uw toestel wil verwijderen.

Hier kiest u:Alle geïnstalleerde nuttige punten van uw toestel verwijderen.

Het leest/klinkt idd beangstigend ,maar dat is het echt niet.

Daarna verschijnt opnieuw een venstertje met de melding:

Als u uw aangepaste POI's opnieuw wilt installeren,

dient u POI loader opnieuw uit te voeren.Weet u zeker dat u wilt doorgaan? JA / NEE

hier klik je op ja en dan verschijnt :

Gefeliciteerd! U hebt al uw eigen nuttige punten van uw toestel verwijderd.

 

Wat je wel moet doen,zijn bestaande routes, ritten en POi's welke je wil behouden eerst

een back up van maken en die kan je daarna er terug opzetten.

Voor alle duidelijkheid:dit tooltje van Garmin zelf,veranderd niks aan de POI's welke toestel eigen zijn,zoals benzinestations,hotels,restaurants,flitspalen enz.

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen nuttige punt zijn een verzameling van poi's. Poi's gebruik je niet om een route te maken. Wel om speciale punten te markeren.

Wil je favorieten wissen, waypoints dus kies dan een punt in druk op de 3 lijntjes. Kies dan wissen.

Voor het wissen van routes, ga naar reisplanner kies een route, kies de 3 lijntjes dan wissen.

 

Of sluit de GPS aan aan de pc ga naar de map GPX, wis daar temp en current. Alle routes zjn dan gewist. Ook op de SD kaart kan een map GPX aangemaakt zijn.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga je niet tegenspreken Dutchgixxer,

en ik vrees dat ik nog leek ben in het Garminjargon (waypoint,POI enz...)

Maar 1 ding is een feit: waar ik onder geen enkel beding aan kon om te wissen in de map:

Waarheen - cattegorieën - eigen nuttige punten (wat misschien idd nuttige punten van die gedownloade route kunnen geweest zijn,welke men via een Micro SD kaartje er opgezet had,en telkens ook terug kwamen in Basecamp) heeft die POI-Loader me "gered".

 

 

Wat me ook opgevallen is,dat men sommige routes (echte routes ;) ) niet kan verwijderen,doordat men ze soms nog niet opgeslagen heeft op de 350 zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou goed.... ik heb nu echt van alles geprobeerd: .gpx bestanden verwijderd: niet doen, je krijgt er daarna leuke .gpx routes voor terug in je Zumo 350 (zie plaatje). Ik had natuurlijk een kopie van dat bestandje gemaakt, deze terug geplaatst en hoppa, nog een extra route er bij in het overzicht.

Zoals je ziet in het plaatje heb ik 2 opties: Wis en "Wis uit Zumo 350". Deze werken beide niet.

Daarop volgend heb ik een hard reset uitgevoerd: Zumo afkoppelen en uit zetten. Daarna scherm rechtsonder ingedrukt houden (zachtjes uiteraard) en opstarten. Scherm ingedrukt houden tot je de melding krijgt om echt alles te resetten. Nu zou alles goed moeten zijn en ja, ik heb de Garmin thuisbases weer terug, hoera, mijn ritten zijn verwijderd (ah, dat wilde ik) Maar ik zie nog wel een route staan. Zo hard is die reset dus niet.

 

Ik ga zo de POI-Loader van Garmin eens proberen, to be continued....

 

<EDIT>: De POI-Loader is niks spannends. Wat je daarmee doet kan je ook op je Zumo zelf doen... zegt ie. Mijn conclusie is dat het gewoon een bug is in Basecamp. Uiteindelijk is alles verdwenen uit de Zumo350 omdat ik het op de Zumo zelf heb verwijderd en niet vanuit Basecamp (ik kijk halsreikend uit naar de eerstvolgende update)

 

Bedankt in ieder geval voor de commentaren!

 

Groeten,

Marco

post-5208-1348166668.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...