Ga naar inhoud

Heb jullie afgelopen weekend ook weer zo zitten puffen ?


Paul Jenner
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ben net terug van een lekker weekendje karren in de Eifel. Heerlijk gereden. Maar naarmate het weekend verstreek werd het steeds zonniger en warmer. Op zich niet vervelend natuurlijk, véél beter dan een plensbui op je kop.

 

Op de terugweg in laag tempo door allerlei dorpjes in Zuid Limburg, 32 graden op de klok. Mozeskriebel wat heb ik het warm gehad zeg ! Vooral mijn textielbroek, dat was werkelijk niet meer uit te houden ! Het zw**t liep door m'n n**d :(

Dat wilde ik effe kwijt ;)

 

Grootste probleem is bij mij dat zo'n textielbroek met zo'n kunststoffen binnenvoering totaal niet ventileert. Ik heb ook hier weleens gelezen dat het gebruik van een lange thermo onderbroek dan aan te bevelen is.

Heeft één van jullie dat met die recente hitte nog uitgeprobeerd ?

 

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb zo'n textiel pak (Richa) waar het "regen en winddichte membraam" eruit geritst kan worden, en de jas / broek zelf flinke mesh-soortige stukken hebben wat dan enorm goed ventileert. Bevalt me uitstekend, behalve bij zomerse buien, aangezien dat uitritsbare membraam inderdaad 0,0 ademend is... Het is dus met regen altijd kiezen óf nat regenen en ventilatie, óf last van zweet maar niet van de regen... Maar zoals gezegd bevalt het me in de meeste gevallen behoorlijk goed.

 

Bij het warme weer heb ik het meeste last van mijn (zomer)handschoenen (MQP)... dat ene paar dat ik heb functioneert uitstekend bij droog weer tussen de ongeveer 7 en 20 graden. Maar ze zijn niet waterdicht (en niet waterafstotend genoeg), niet warm genoeg bij echt lage temperaturen en toch weer te warm (ondanks dat het zomer handschoenen zijn) op een echte zomerdag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coolmax thermo-ondergoed (dat is geen merk maar een verzamelnaam voor koelende onderkleding) werkt prima. Zelfs Lidl verkoopt soms e.e.a. hiervan voor weinig geld.

 

Actieve koeling door een koelvest (natmaken, uit laten druppen, en dan door verdampingskoeling ca. 3-4 uur heerlijk koel) is onder de 30 graden niet te gebruiken (gewoon te koud). Van belang is wel dat je voldoende ventilatie in de kleding hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat Lidl spul, zowel een shirt als lange broek. Inderdaad voor een prikkie.

Onder een leren combi is dat zeer lekker.

Het leer plakt niet op je huid. Bij koude is het 'warm' en bij warmte voelt het koel aan. Als je je jas uittrekt is het ook binnen no time droog.

 

textiel gebruik ik alleen als het echt koud is, voor de rest rijd ik in leer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Lidl setje even opgediept. Er staat nergens "Coolmax" o.i.d. op vermeld. Zal dus wel een goedkope immitatie versie zijn. Maar dat kan ook prima werken lijkt me. De volgende keer dat het weer zo warm is ga ik het proberen. (Dat zou best weleens volgend jaar kunnen worden, vrees ik ...).

 

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat nergens "Coolmax" o.i.d. op vermeld.

Lidl heeft verschillende varianten gehad. De variant zonder het opschrift Coolmax is alleen voor koude dagen, deze hebben geen koelende werking.

En Coolmax is niet het merk, maar de productgroep.

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

De weesrvoorspellingen waren erg goed dus textiel kon blijven hangen en het leren pak aangetrokken met daaronder onderkleding van een technische (vochttranporterende) stof. Het pak zelf heeft ook een soort van coolmax voering dus het bleef redelijk aangenaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook last van veel zweterigheid met warm weer. Naar Duitsland had ik voor het eerst zgn. Craft Stay Cool onderkleding aan. Heel dun en plakt niet.

Wat een genot is dat tot op het einde van de rit.

 

Na de rit uitwassen met water en laten drogen. 's Ochtends weer op pad met droge schone onderkleding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...