Ga naar inhoud

Probleem stationair lopen


Alex
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag na de problemen met rammel in de uitlaat, wat benzine lekkage en het schoonmaken van mn carburateurs de boel weer in elkaar gezet. Choke open gezet en motor gestart. Motor warm laten draaien (zonder verdere benzine lekkage en gerammel in de uitlaat :yahoo: )

 

Choke langzamerhand wat dichter gezet, maar motor viel uit zodra toerental beneden de 1000 rpm kwam. Paar keer geprobeerd met hetzelfde resultaat. Toen weer gestart met choke en stationairschroef wat aangedraaid. Toerental ging zoals verwacht omhoog, dus choke iets dichter gezet. Maar kon choke nog steeds maar ong. kwart dicht draaien, anders viel motor weer uit. Ook in deze situatie wat gas gegeven, maar motor pakte dit niet goed op en sloeg af bij loslaten gas.

 

Kan dus alleen met mn choke het stationair toerental regelen tot ong. 1000 rpm (lager, dan valt motor uit) en dan ook zonder problemen gas geven. Draai ik mn stationairschroef een klein beetje open, kan ik mn choke iets verder dicht zetten, maar dan gaat de motor wat stotteren bij gas geven en slaat af als ik het gas los laat.... :bugerit:

 

Jullie een idee of handige tips over deze nieuwe uitdaging?

 

Alvast bedankt!

 

Morgen neemt een collega een vacuum tester mee, en wil ook nog een bus Forté in mn benzine gooien en een collega een flink stuk laten rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Klinkt als gebrek aan brandstof. Controleer de leidingen op knikken, kijk of de brandstofpomp goed functioneert en of het benzine filter niet verstopt zit. En controleer de tankontluchting. Als er troep in de tank heeft gezeten, de benzine kraan demonteren, als het goed is, zit daar een zeefje, dat dicht kan gaan zitten.

 

En natuurlijk even controleren, of de inlaatrubbers wel dicht zijn, dus even wat remmenreiniger of deodorant bij draaiende motor op de rubbers spuiten, als het toerental direkt toeneemt, heb je een luchtlek.

 

 

Het klinkt, als of je de motor binnenkort heel goed kent, voordat je er een meter op hebt gereden. :closedeyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk niet dat er een tekort is aan brandstof, iig niet in de toevoer, dan zou hij juist bij lage toeren wel lopen en bij hogere niet. ik denk dat de stappen goed zijn. als de motor niet goed/ compleet verkeerd synchroon staat zal hij heel beroerd stationair draaien. kan ook dat er je op 1 cylinder weinig compressie hebt, dan merk je ook voornamelijk bij lage toeren. los van dit alles is een stationair toerental van 1000-1100 het beste. de motor zal ook beter oppakken als hij iets hoger stationair draait.

ik zou hetvolgende doen, en in deze volgorde; compressie meten, synchroon stellen (grof), inlaatrubbers controleren, synchroon stellen (fijn), en als het dan nog niet goed is, de carbs in bad, ultrasoon wel te verstaan. en weer synchroniseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

edit: heb je na het in elkaar zetten, de stationair luchtschroeven wel open gezet. ??

Ik denk ook een typisch geval van dichte mengselregelschroeven, als deze dicht staan dan krijg je hem niet stationair lopen, ja alleen met de choke en bij gasgeven prutteld hij tot de hoofdsproeier (naald) los komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inlaatrubbers gecontroleerd met remmenreiniger, en die zijn volgens mij dicht.

Mengselregelschroeven/stationair luchtschroeven... :scratchchin: Deze ken ik nog niet. Waar zitten deze precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de pilot screws er tijdens het schoonmaken niet uit zijn geweest, dan is de kans groot, dat het stationair circuit nu dicht zit.

 

Verwijder de schroeven voorzichtig en draai ze er niet te strak in, ze raken snel beschadigd. En geen onderdeeltje er van verliezen, dan werken ze niet meer naar behoren.

 

Het is mogelijk, dat de pilot screws bij een 700 afgedopt zijn, omdat het in de VS verboden is zelf aan de afstelling te sleutelen. Ze zitten overigens niet op dezelfde plaats als bij een rc36, maar zijn vanaf de zijkant te bereiken. Op de website van cmsnl.com zijn ze op de part fiches van de 700 terug te vinden.

 

 

Mocht het een probleem worden ze te vinden, dan wil ik vanavond wel een paar foto's plaatsen, ik heb een losse carbset liggen.

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die pilot screws zijn er niet uit geweest dan. Alleen de 2 sproeiers, vlottergedeelte en de "leegloop"schroef aan de onder/zijkant van het dekseltje. Foto's zijn altijd goed en wat duidelijker, dus als je tijd hebt.... Alvast bedankt!! Kan ik morgen weer verder klungelen aan mn "relatie" :wub:;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals beloofd de foto's:

 

post-1266-1348083441.jpg

 

 

Bij de pijl zit de pilot screw.

 

 

post-1266-1348083456.jpg

 

 

Dit is de pilot screw zelf. Deze bestaat uit de schroef. (let op !! de tip is erg kwetsbaar)

Vervolgens een veer, plaatje en rubber ring. De onderdeeltjes moeten in deze volgorde gemonteerd zitten, anders loopt de boel niet stationair.

 

Ik heb al carbs onder handen gehad, waarbij onderdeeltjes verkeerd zaten, of ontbraken. Dus goed opletten, dat alles meekomt en weer in de goede volgorde terugkomt.

De onderdeeltjes zijn niet altijd even makkelijk te krijgen, dus wees er voorzichtig mee.

 

 

En succes met het ontwikkelen van je haat liefde verhouding :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

SUPER :worshippy: !! Dank je.

Zie dat ze aan de binnenzijde van de carbs zitten, dus waarschijnlijk moeilijk om te bereiken en niks kwijt te raken of stuk te maken. Denk dat het makkelijker is om het hele "zootje" maar weer te demonteren morgen....

Met monteren rustig aandraaien tot "vast is vast" en zo laten, of daarna nog klein stukje losdraaien?

 

Liefde gaat nooit over rozen...!

aangepast door Alex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het indraaien weer opendraaien, 2 1/2 slag is de basisafstelling.

 

Edit: 2 1/4 is de afstelling voor de rc36 europa modellen.

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...