Ga naar inhoud

Overhauling Viffer editie


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

De laatste rit is geweest en een mooie afsluiting van een slecht motorjaar (voor mijn doen dan) maar toch een ergerlijk randje omdat net deze rit de accu het begeven heeft, maargoed... we zijn thuisgekomen en ik heb nog een nieuwe accu van vfroem op voorraad staan.

Het is tijdens deze rit gebleken dat de eindkapjes van de uitlaten rond de uitgangen te warm blijken (is 2K lak iets beter bestand tegen hitte dan de spuitbuslak? volgens mij wel) zij het niet overal :scratchchin:

Hierdoor is er toch weer een aanpassing in het kleurenschema noodzakelijk en worden de wielen toch black chrome, de overige metallic zwart geplande delen worden dan hoogglans zwart en de eindkapjes van de uitlaat ook en de hitteschilden ook black chrome (heb dat nog niet in 2K gezien, vandaar de eindkapjes niet)

Omdat de hitteschilden de uitlaat niet geheel bedekken wordt deze ook geheel hoogglans zwart

Wat staat er op de planning deze winter?

  • Motor geheel demonteren
  • alles goed schoonmaken
  • kijken wat achterwege gelaten kan worden
  • gelakte delen schuren en in de primer zetten
  • Frame, achterbrug, voorvork en nog wat alu delen spuitklaar maken
  • wielen schuren (stralen is me te ruw B) ) (toch gestraald :blush)
  • stickers bestellen
  • baas lief aankijken voor de spuitcabine :39:
  • baas nog liever aankijken voor misschien de verf mee te kunnen bestellen bij onze leverancier (Sikkens)
  • spuiten
  • opbouwen en tegelijkertijd alle extra's die er in de loop der tijd op gebouwd zijn integreren alsof het standaard is.
  • waar mogelijk (ook financieel gezien) verbeteringen aanbrengen om alles mooier en beter te maken dan standaard door betere onderdelen en nettere afwerking incl. onderhuidse afwerking.
  • proefrijden
  • showen op de sleuteldag in maart :39:
  • Tussendoor probeer ik eraan te denken om foto's te maken en natuurlijk ga ik jullie via dit topic op de hoogte houden.
aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is me nogal niet wat.

veel plezier met de KLUS en s6!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is tijdens deze rit gebleken dat de eindkapjes van de uitlaten rond de uitgangen te warm blijken (is 2K lak iets beter bestand tegen hitte dan de spuitbuslak? volgens mij wel) zij het niet overal :scratchchin:

 

Is dit misschien iets voor de eindkapjes van de uitlaat: Ceramic Coatings

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...........................(is 2K lak iets beter bestand tegen hitte dan de spuitbuslak? volgens mij wel) zij het niet overal :scratchchin:

 

Ik moet je teleurstellen: 2K lak is niet beter bestand tegen warmte.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet allemaal een beetje low-budget dus zo min mogelijk uitbesteden plus dat een enkel deel op een andere manier doen erg rommelig wordt in het totaalplaatje en daardoor het geheel onderuit kan halen.

De motor is me alles waard maar het is de uitdaging om dit project voor een zo laag mogelijk prijskaartje te doen, ook om e laten zien dat het anders kan dan duur B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet je teleurstellen: 2K lak is niet beter bestand tegen warmte.

VFRikus

Jammer :(

Ik had gehoopt dat omdat 2K lak harder wordt dat het net een graad of 10 à 20 meer aan zou kunnen want dat is volgens mij al genoeg aangezien het bladeren maar op 1 punt was.

Heb nog wel een idee en zal dat bij het demonteren eens overdenken want dan zie ik de overige punten ook die te warm kunnen zijn geweest of deze moeite zinvol is om toch het eindkapje black chrome te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit misschien iets voor de eindkapjes van de uitlaat: Ceramic Coatings

:D dank, zoiets zocht ik voor een compleet stalen systeem (nieuw) dat ik nog heb liggen.

 

Ray: Heb je voor een goedkope hittebestendige zwarte hoogglanslak ook BBQ lak in overweging genomen? Het spul glanst en is redelijk slagvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar koop je dat spul en is dat er in spuitbussen?

Geen idee, ik heb nog nooit een barbecue geverfd maar het valt me op dat m'n Webertje ondanks al het (mis)bruik er nog goed uitziet.

 

Misschien een "group buy"?

Waarom niet? Heb je een kachelpot in bestelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bedoeld Dutchy een group buy voor het keramische coaten, ik ben alleen bang dat het met een dienst wat lastiger is dan met een product.

Wat ik heb gevonden op verf voor een barbecue is hittebestendige lak en geen specifieke barbecue lak, die Weber is volgens mij ook keramisch behandeld zoals die gietijzeren pannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bedoeld Dutchy een group buy voor het keramische coaten, ik ben alleen bang dat het met een dienst wat lastiger is dan met een product.

Ik ook, maar dat lijkt me voornamelijk toepasbaar is als het uitlaatsysteem nog redelijk nieuw is en vrijwel vrij van roest. Je kan het wel chemisch reinigen maar het risico dat er roest achterblijft en als snel door de coating heenkomt is dan groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes en vooral PLEZIER Ray!!!

 

Even terugkomen om Weber zwart te gaan gebruiken.....dan zul je alles moeten emailleren.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik spuitbuslak gebruikt, merk weet ik niet uit het hoofd (bij de Gamma gekocht :whistle: ).

Maar spuitbus spul zal elkaar niet veel maken.

 

Eerste demontagewerk gedaan en straks even foto's maken (ook om de boel weer in elkaar te krijgen maar dan beter).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...