Ga naar inhoud

Overhauling Viffer editie


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

Ray ,

 

voor je uitlaat , had je al eens gekeken naar de mogelijkheden , van RADIATOR LAK, deze is ook hitte bestendig , en op kleur te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezellig JFJ.

@Raptor: Het is al eens door mijn hoofd gegaan maar heb er verder niets mee gedaan omdat ik nog niet ben nagegaan tot welke temperatuur dit gaat aangezien het voor mij niet allees om de eindkapjes te doen is maar het hele systeem welke bij de bochten denk ik toch iets te heet worden voor radiatorlak ;)

Maar ook hier weer een dank voor het meedenken en wellicht de moeite waard om eens na te gaan welke temperatuur deze lak aankan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radiator lak is niet per definitie hitte bestendig.

Een radiator wordt niet warmer dan 90 graden en dat kan vrijwel elke lak wel aan.

Ik heb mijn eigen radiatoren gewoon met 2k lak gespoten en dat zit al jaren prima.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik ook al, zit 'm in die lak vooral in de kleurvastheid (wit wat niet geel wordt).

 

Nog even een korte update:

Vandaag niet veel gedaan, remklauw achter eraf gehaald, koppelingsvloeistof afgetapt, koelvloeistof afgetapt en expansievat eraf.

Ketting los en toen kwam ik vast te zitten bij het loshalen van de achterbrug, ik moet eerst even sleutel 46 en inbus 17 en 19mm scoren (of een koppelmoer M10 en M12) want ik heb niet groter dan dop 30 en inbus 14.

Vandaag ook geen foto want het is toch niet echt te zien dat er iets gebeurd is.

Nog even over de remklauw(en), ik kom bij het zoeken wel remklauwverf tegen maar 2K lak is toch ook wel goed of moet ik daar echt speciale lak voor hebben?

Liefst wilde ik de stickers op tijd bestellen en de detailverf op kleur van de stickers laten mengen zodat het geplakte werk en de remklauwen e.d. dezelfde kleur oranje zijn omdat ik me al jaren stoorde aan het kleurverschil in de rimstriping en de kuipsticker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vandaag weer iets gedaan na een weekend klussen in huis i.p.v. de garage.

Niet klaar gekregen wat ik wilde van de kettingwieldrager zit erg vast en heb eerst Johan even gevraagd of het klopte wat ik dacht en dat is nu bevestigd dus morgen weer een poging met een zwaardere hamer B)

Vandaag wel deradiatoren eraf gehad en nog wat bekabeling losgetrokken, 1 van de dingen waar ik wel tegenop zie... de kabelboom en dan vooral het gepuzzel om straks weer alles op de juiste plek terug te krijgen maar moet er toch af.

Nog even een plaatje van hoe hij er nu bij staat...

post-3441-1349119204.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag wel deradiatoren eraf gehad en nog wat bekabeling losgetrokken, 1 van de dingen waar ik wel tegenop zie... de kabelboom en dan vooral het gepuzzel om straks weer alles op de juiste plek terug te krijgen maar moet er toch af.

Nog even een plaatje van hoe hij er nu bij staat...

 

Misschien handig om detailfoto's te maken, voor je het los haalt. Heb je bij het opbouwen een naslagwerk om alles weer op dezelfde plek terug te krijgen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Barrie.

aangepast door Barrie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak al foto's van punten waar ik extra op moet letten en hoe de kabelboom moet lopen staat ook wel in het WPHB maar ik ken mezelf en zal het ongetwijfeld mooier willen terug zetten dan standaard :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dan... achteras is eruit.

Nu de brug zelf nog maar zo eerst even eten want die zit ook muurvast (de as dan).

Ben nu even bezig de voetsteunhouders eraf te halen om bet bij de as te kunnen om te slaan zonder dat ik de boel beschadig (dingen moeten er toch af voor het spuiten (ook zwart).

Vanavond nog weer een update met foto('s) en dan wil ik ook weer even een hulplijn inzetten :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dan, tijd voor een update want ik heb eindelijk weer een beetje vooruitgang geboekt.

De achteras had flink overtuiging nodig om te doen wat ik wilde en na al een aantal malen gelezen te hebben dat mensen de ketting niet konden spannen omdat daar de boel vast zat ging dat er zonder moeite uit.

De pas gekochte inbus erbij voor de swingarm en dat ging ook vrij goed maar ook die as zat weer muurvast dus ook weer flink in het zweet gewerkt maar ook dat is gelukt.

Toen was de uitlaat aan de beurt en het angstzweet brak me al uit bij de gedachte aan de diverse uitlaat verhalen, vooral na die assen dus gisteren al eens flink ingespoten en wat denk je?... Die gingen los alsof ze er net 1000Km onder zaten :huh:

Even een paar plaatjes tussendoor ;)

De berg onderdelen groeit:

post-3441-1349209689.jpg

post-3441-1349209710.jpg

 

De steeds kaler wordende Viffer:

post-3441-1349209741.jpg

post-3441-1349209732.jpg

 

Ondanks mijn voorbereidingen en voorjaars schoonmaken heeft het wintergebruik toch wat sporen achtergelaten:

post-3441-1349209746.jpg

 

En dan nog even de hulplijn waar ik het in m'n vorige post over had...

Het frame en zo'n beetje alles wat eraan hangt aan aluminium delen gaat zwart worden maar wie weet wat ik hier aan kan doen om te voorkomen dat dit met het spuitwerk gebeurd?

post-3441-1349209752.jpg

 

Het is door de voet op punten gewoon hoogglans gepolijst en bij zwart is het natuurlijk vele malen erger.

Ik heb al aan folie gedacht maar het moet wel mat zijn.

Verder ben ik door het demonteren ook gaan denken om het DCBS er toch af te halen want daar zit me een partij aan materiaal en onderdelen aan vast :shock:

Wordt je niet vrolijk van en ik gebruik de achterrem nooit dus als ik aanwen om die toch te gaan gebruiken zal ik die denk ik niet missen, ook nooit gemist bij de vorige motoren dus daar moet ik m'n hoofd nog maar eens over breken.

 

Ohja, nog en typisch gevalletje Japanners :wacko:

Een middenbok was/is bij de V-tec een optie onder het mom van makkelijk bij onderhoud.

Yeah, right.... staat je motor op de middenbok mede omdat je geen swingarm er meer in hebt en wil je de collector eraf halen.

Kan je niet bij de bout van de collector omdat de middenbok in de weg zit en voor de kruiskoppeling van de ratelset zitten de bochten weer in de weg :angry:

Maar na een half uur worstelen is ook die strijd weer gewonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jemig Ray, diepe :worshippy: voor je...

 

wat die voetsteuntjes betreft is folie wel handig, ook weer eenvoudig te veranderen van kleur als het toch niet past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze worden toch gewoon gespoten, de folie wat ik bedoelde is dan blank en gaat daar overheen.

Kleur staat vast (als het gewpoten is :39:).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal er t.z.t. eens een mailtje aan wagen maar ik zie in ieder geval geen matte versie.

Toch bedankt voor de link, wel iets in de geest van wat ik nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het op de voorkant van mijn aanhanger, om te voorkomen dat hij gezandstraald word.

Perfect spul er voor, je ziet niet eens dat het er op zit, maar ja: de aanhanger glimt wel.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...