Ga naar inhoud

Overhauling Viffer editie


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

En dat is nou net het probleem.

Ik ga zwart wel met een 3 lagen systeem doen maar de blanke lak is dan de matte versie B)

 

Vandaag ook weer wat gedaan en zo blijft er langzaam niet veel over van mijn maatje :(

Airbox is eraf, voorste subframe, kabelboom en de voorste remmerij.

post-3441-1349290767.jpg

post-3441-1349290778.jpg

 

Ben er zeker van dat ik de DCBS eraf laat, nu nog de vraag of ik het rigoureus aanpak of subtiel zodat het altijd nog terug te bouwen is.

Die keuze is nodig voor de ophanging van de linker remklauw, daar zal ik nog een oplossing voor moeten vinden aangezien ik geen freesbank ter beschikking heb om een nieuwe ophanging te maken.

Ik zal dus de bestaande moeten fixeren of aanpassen, en de voorkeur gaat uit naar fixeren i.v.m. de krachten die erop komen en aanpassen om optische redenen wat toch wel belangrijk is nu de motor niet meer noodzakelijk is in het winterweer (ik ga geen mooi weer rijder worden want ik zal het (gebrek aan) woon-werkverkeer toch enigszins moeten compenseren :39: ).

Mocht iemand hier nog een idee voor hebben... ik hoor het graag, liever 10 ideeën waarvan 9 slechte dan geen, ik waardeer ze allemaal maar ben kieskeurig :P

 

Waarom? Omdat het kan B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Viffer die ik had zonder DCBS had voor nog wel de originele ophanging.

Maar was verder niet aangesloten.

Dus de klauw bewoog tijdens remmen gewoon mee.

Vraag me alleen af hoelang dat goed gaat.

 

Kan je er niet een mooi busje omheen maken om hem te fixeren.

Vast wel iemand op het VFoRum te vinden die een freesbank op werk heeft om deze te maken voor je ;)

 

Of anders een linkerklauw van een andere bike proberen/zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los laten gaat 'm niet worden want dat gaat ten koste van de remkracht en wie weet wat er op langere termijn aan extra slijtage komt wat breuk tot gevolg kan hebben.

Liefst een nieuwe omdat het hele remcilinder gebeuren erin/op afbreuk doet aan het uiterlijk dus daarom ook de vraag hier, misschien weet iemand een nader type met de zelfde steek e.d. of iemand die een nieuwe wil en kan frezen voor een zacht prijsje :39: (budget blijft helaas beperkt aangezien 1 oktober geen ton is gevallen op ons lot).

De klauw is goed, alleen de opname/adapter zou van een andere bike mogen als deze er is met de juiste steek... gaat toch allemaal mooi zwart worden B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de motor op een kist gezet die weer op een plantentrolley staat zodat ik (morgen ofzo) de voorvork eruit kan halen en daarna het frame van het blok kan halen en toch het blok nog kan verplaatsen als hij in de weg staat (of beter gezegd meteen in een hoek duwen.

Natuurlijk ook handig voor het schoonmaken maar voor ik dat kan doen eerst even iets verzinnen voor de gaten die er nu in zitten omdat de uitlaten, airbox e.d. eraf zijn.

Vandaag even lekker niets meer doen en morgen ook alleen even een uurtje direct na het werk B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus daarom ook de vraag hier, misschien weet iemand een nader type met de zelfde steek e.d. of iemand die een nieuwe wil en kan frezen voor een zacht prijsje :39: (budget blijft helaas beperkt aangezien 1 oktober geen ton is gevallen op ons lot).
Ray , ik kan niks beloven maar stuur eens een PB met de tekening wat je nodig hebt , misschien kan ik wat voor je doen... :?

Betalen kan wel als je wel die Ton hebt gewonnen :1210:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top... zal morgen eens kijken of ik maten kan halen van het origineel maar dat zal wel lukken B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wordt een beetje simpel van de handelaren in onderdelen.

Zetten ze een stuurschakelaar op MP of 2ehandsonderdelen.nl en dan '02 - '12 erbij zonder duidelijke foto en dan weet je nog niet of het die van '02, '03 of '04 - heden is.

Ik neem aan dat ze weten welk bouwjaar de gesloopte motor is, zet dan dat bouwjaar erbij en laat de koper uitzoeken of een ander bouwjaar ook geschikt is :angry:

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dan... hij ligt helemaal uit elkaar B)

post-3441-1349460850.jpg

 

En dan heb je ineens een heleboel meer ruimte nodig om en motor te stallen :scratchchin:

Naast het blok zie je al een paar dozen staan en net ervoor dit:

post-3441-1349460857.jpg

 

En de andere kant van de garage...

post-3441-1349460867.jpg

 

Het weekend weer even wat in huis doen en dan komende week eens beginnen met het reinigen en dat is hard nodig, zo kan ik tussendoor fijn bezig met het onderhoud zonder bij alles wat ik vast pak al zwarte handen te hebben.

Dan meteen de garage zelf even weer wat schoon maken om ook fatsoenlijk het voorbereidend werk te doen voor het spuiten want daar kan ik natuurlijk geen vetvlekken veroorloven.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lekker bezig. Ik las dat je uitlaat er vrij makkelijk afkwam en dat heeft me inspriratie gegeven voor m'n eigen uitlaat. Deze is volledig doorgerot.

 

Gisteren al het kuipwerk verwijderd en vol goede hoop een ringsleutel 10 op een van de uitlaatmoeren gezet en raad eens.... Alsof ze d'r net waren ingedraaid. Alle moeren kwamen zeer makkelijk los, sommige met draadeind, maar toch.

 

Heb net een nieuwe RVS Delkevic collector (prachtig om te zien) binnen en zal hem er binnenkort opschroeven. Ga de motor nu ook grondig inspecteren en schoonmaken (eindelijk) en laat alles poedercoaten wat ranzig is. Hier en daar wat nieuwe bouten en daarna lekker weer rijden.

 

Ga er de tijd voor nemen, aangezien ik uitstekend alternatief vervoer heb geregeld ;)

 

Succes met je klusproject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het opbouwen na de nodige werkzaamheden net zo snel gaat als het uit elkaar sleutelen van het geheel dan kan je binnenkort al weer rijden.. Ik heb bewondering voor je voortvarendheid. Naast baan en huis opknappen doe je het niet slecht vind ik. Mooi dat je viffer helemaal in het nieuw gestoken wordt. Knap dat het je zo lukt in de losse uurtjes. Ben benieuwd naar het eindresultaat straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Syhoro: Leuk dat ik een inspiratiebron ben maar voor mensen die zo drastisch als mij te werk willen gaan zou ik zeggen "don't try this at home" want in elkaar gaat een stuk lastiger worden en voor velen denk ik een bijna onmogelijke taak.

@VFoRever: Deze week en volgende week ligt het even stil om in huis te klussen want op een paar kleine details na is het uitbestede werk klaar en het zou fijn zijn als we voor de winter echt invalt klaar zijn... heeft al lang genoeg geduurd.

Na volgende week is m'n vriendin weer aan het werk en dan kan ik voordat zij thuiskomt nog even weer fijn wat doen want ik moet nu eerst flink aan de schoonmaak en dan staat de auto in de weg en om nou iedere dag de auto te starten om alleen maar weg te zetten gaat me ook te ver.

En we hebben lichte bekleding dus met de vette zooi erin te stappen is ook al niet wat :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Syhoro: Leuk dat ik een inspiratiebron ben maar voor mensen die zo drastisch als mij te werk willen gaan zou ik zeggen "don't try this at home" want in elkaar gaat een stuk lastiger worden en voor velen denk ik een bijna onmogelijke taak.
No worries, zal niet de eerste keer zijn :) Zo ingewikkeld is een motor nu ook weer niet. Juist zou ik tegen iedereen willen zeggen, doe het gewoon zelf.

 

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik ook behoorlijk wat (speciaal) gereedschap heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat het voor de meeste mensen toch anders is en met veel speciaal gereedschap is nog niet gezegd dat je technisch bent aangelegd ;)

Nou zal jij dat vast wel zijn aangezien je vind dat een motor niet zo ingewikkeld in elkaar zit maar iemand die al twijfelt of hij/zij zelf olie kan wisselen moedig ik echt niet aan om zelf een totale motor uit elkaar te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...