Ray Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 Zo... het resultaat van een uurtje slopen En zo doe ik voorlopig even iedere dag iets als ik terug kom van het werk. Komend weekend eerst het stucwerk schilderen dus het grotere werk zal even moeten wachten nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boertjes Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jappe Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Waarom niet gewoon hittebestendige uitlaatverf uit een spuitbus? Je moet alleen even een oven vinden waar je uitlaatbuizen in kunnen om het uit te harden (misschien is dit wel dezelfde verf als die nijn bedoelt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreenMachine Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Mooie plek om te sleutelen! Lekker de ruimte.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 Waarom niet gewoon hittebestendige uitlaatverf uit een spuitbus? Je moet alleen even een oven vinden waar je uitlaatbuizen in kunnen om het uit te harden (misschien is dit wel dezelfde verf als die nijn bedoelt) De uitlaat zelf en de eindkapjes worden hittebestendig zwart maar dan wel hoogglans, moet alleen nog kijken hoe ik die spuit. Spuiten gebeurd in een spuitcabine (op de zaak of een huurcabine) dus uitharden gebeurd op zo'n 80gr. en de lak kan 650 tot 800gr aan, afhankelijk welk merk/type. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 (edited) Weer aan het slopen geweest... En de gegroeide berg plastic B) Tank ligt ook ergens maar die moet ik eerst nog even aftappen. Wel lachen, kentekenplaathouder met het stukje spatbord zit met 6 bouten vast (4 x M6 en 2 x M8) en de topkuip met verlichting erin zit maar met 2 stuks (M6) vast. Edited September 25, 2012 by Ray Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Vincent Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Even over de BBQ lakken, ik heb de spuitbussen van Rustoleum veelvuldig gebruikt. Ze hebben de 1078 hittebestendig en 7778 BBQ in het assortiment en beide heb ik geprobeerd op verschillende ondergronden op verschillende motorfietsen onder verschillende omstandigheden. De hittebestendige lak is redelijk van kwaliteit en de BBQ-lak is net geen hoogglans zwart meer heeeeeeel donker bruin en de hechting is ook geweldig. Ik ben er niet wild van. Misschien heb je er wat aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 Bedankt voor de aanvulling maar vanwege de kleur en het feit dat Motip ook blanke lak in hittebestendig heeft is dat mijn 2e keuze als een 2K versie op nummer niet verkrijgbaar is of te duur wordt (budget hè). Kleur en hechting moet dus wel goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 En nog wat kaler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin1981 Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CassiusZ Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Ehm............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veldkamp Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Wil ook nog even terugkomen op het gebruik van spuitlak voor de uitlaat. Ik heb een aantal jaar terug, toen ik nog een CB500 reed, mijn uitlaat ingekort. Omdat ik de lasnaad en alles weer netjes wilde hebben heb ik een kachellak gekocht. Gewoon een lak in een spuitbus voor een normale houtkachel. Eindresultaat was super en de lak bleef netjes zitten. Helaas heb ik door een computercrash geen foto's meer hiervan en backup is ook weg Ik weet dat ik toen kon kiezen uit zwart en antraciet. Weet niet of er ook in hoogglans wat te krijgen is, zoals jij wilt, maar je zou het eens kunnen informeren bij een lokale kachelboer bij jou in de buurt, oh ja kosten voor de spuitbus: € 11,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Señor Sjon Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Je kan je ketting toch gewoon spannen zonder hem helemaal uit elkaar te halen? Goed besig hoor, maar september is nog te vroeg om de boel aan de druppelaar te hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 (edited) Euhhhh... een kleine wijziging Ben toch maar weer van het hoogglans afgestapt en de frame delen worden toch mat zwart Was aan het visualiseren en omdat de zijcovers van de uitlaat wel black chrome worden samen met de wielen zal mat zwart voor de rest chiquer staan. Dan maar een grafbak.... heeft ie ook meteen een koosnaam die als metalfan toch bij me past @Veldkamp: Ik waardeer je meedenken maar bij dergelijke opties ben ik toch te bang voor teveel afwijking in de kleur wat ook bij zwart het geval is @Sjon: Je moet toch de achterbrug eruit halen om de ketting te spannen??? Edited September 27, 2012 by Ray Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Vooral gaaf dat je de frame delen en achterbrug zwart maakt. Ik ben met het zelfde project bezig maar dan "Voxan Magic Racer" op MF. Ik haak aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts