Ga naar inhoud

Winddichte onderlaag gezocht


Waltersan
 Delen

Aanbevolen berichten

Het begint wat frisjes te worden nu, en op mijn vfr zit ik wel met mijn bovenlijf in de wind, dus ik zoek een dunne winddichte bodywarmer, oid. Bij de rits waait het toch een beetje door.

De truc van vroeger met een krant kan ook, maar er is vast een profesionelere oplossing. Suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een windstopper-overall van Alpinestars.

:) Prima ding, dun polyester/neopreen - 2 jaar geleden gekocht bij Termaat, kan hem niet op hun website vinden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begint wat frisjes te worden nu, en op mijn vfr zit ik wel met mijn bovenlijf in de wind, dus ik zoek een dunne winddichte bodywarmer, oid. Bij de rits waait het toch een beetje door.

De truc van vroeger met een krant kan ook, maar er is vast een profesionelere oplossing. Suggesties?

Kijk eens bij Rev'it. Die heeft diverse varianten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goede ervaringen met de Louis windbraker kleding (LC® Windbreaker shirt

Base layer onderkleding. Longsleeve, winddicht

Bestelnummer: 705791). Om de link van Dutchy wat aan te vullen (Visit My Website).

Is zelfs nu in de aanbieding bij Motorzoom.

Met VFRiendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de link hierboven aangepast zodat men direct naar het genoemde artikel wordt gestuurd ipv een overzicht pagina van motozoom.

Om items van motozoom door te linken kun je ze in het vervolg beter eerst in het memoblok van hun site zetten. Die link kopiëren en gebruiken daar waar nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De textieljas heeft wel een flap over de rits, maar de iso binnen jas heeft geen flap; dus het waait toch wat door. En mijn leren jas heeft een flap aan de binnenkant achter de rits, maar die is de smal en waait dus ook door. Aangezien het erg moeilijk is om een passende jas te vinden is de beide jassen vervangen niet handig, en ook wat duur.

Ik zal de opties van revit en motozoom eens beter gaan onderzoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

doorheen de stof komt er ook wind

Dat wel, maar bij de rits van mijn textiel jas juist het minst omdat er daar meerdere lagen (3) over elkaar liggen.

 

Windstopper in onderkleding vind ik maar vreemd. Voor het warme lagensysteem is het wel zo handig de windstopper op de buitenste laag te hebben (je jas), of desnoods zo dicht mogelijk daaronder. Die fluo hestjes zouden meteen windstoppers moeten zijn, mooie dubbelfunctie in de donkere herfst en wintermaanden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom zoek ik ook iets als een bodywarmer model wat als laatste over de kleding gaat en daarna de motorjas aan.

ook met een rukka thermoshirt, dan een ander shirt met lange mouwen en dan een fleecejack, en dan de motorjas aan, dat gaat een tijdje goed, maar na een half uur snelweg wordt het toch koud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon de RUCCA OUTLAST thermische onderkleding gekocht voor de koude dagen als zelfs de wintervoering van mijn textielpak te koud is... Werkt perfect bij 9 graden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik rij met een jas van RAD met uitneembare voering. Ook zijn er 2 ritsen in verwerkt voor in de winter,dat scheelt een pak wat wind of kou betreft.

Ook thermische kledij te vinden bij RAD.

 

grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Goretex jas van Hein Gericke en die met de voering erin is bij -20 nog te doen... wet niet hoe koud het precies was want na -19 ging de meter naar --.

Zullen wel niet verwacht hebben dat er een gek was die überhaupt de - nodig had, laat staan de -20 :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...