Ga naar inhoud

Winddichte onderlaag gezocht


Waltersan
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik met hele lage temperaturen moet rijden, trek ik mijn heel oude textiel Lookwel pak aan. Die heb ik vroeger met enige regelmaat getest bij lage temperaturen. Ik ging er namelijk mee naar de natuurijsbaan. Bij min 14 getest tot bijna 200 km/u, maar boven de 120 merkte ik, dat ik begon af te koelen. Beneden de 120 blijven en ik had het lekker warm. Die jas heeft hele grote flappen over de rits. Wat nu goed zou kunnen werken is een iso jasje, zoals in mijn legerplunje zit gebruiken, die gaat met klitteband dicht en houdt de warmte goed vast, past overigens alleen onder een textiel jas die vallen meestal wat ruimer. Tot vlak boven nul rijd ik met thermokleding en een skipully in het leer, geen last van tocht. Vorig jaar november zo nog naar Ermelo en weer terug gereden, omdat de auto op bokken stond met niet passende remblokken, het was toen ongeveer 10 graden en dat was goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Wat te denken van een winddicht, ademend, hardloopjack?

Voldoet prima onder m'n geventileerde koei,.

 

 

Overigens rijd ik nu wel met winter-/motorjack . :ride:

aangepast door ton-up
Link naar reactie
Delen op andere sites

loop eens binnen bij een betere fietsenwinkel. Daar hebben ze vast wel een dunne bodywarmer met windstopper.

Zijn ook op internet te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...