Ga naar inhoud

Glad zadel VFR 1200 2010/11


VFRFlanders
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen zomer stond mijn VFR geparkeerd onder een paar in bloei staande palmbomen (voor de kenners: Washingtonia filifera). Tot mijn ergernis stelde ik achteraf vast dat de bloemblaadjes vlekken haden gemaakt op mijn zadel. Wat ik ook probeerde, het lukte me niet om de vlekken te verwijderen (toch niet zonder het zadel onherstelbare schade toe te brengen).

 

Op een gegeven moment bracht mijn vrouw een spuitbus mee van een Spaanse Supermarkt Mercadona, namelijk "Limpia Salpicaderos" van hun eigen merk Bosque Verde. Het is een produkt dat in principe gebruikt wordt om het (oa plastieken) interieur van auto's te reiningen.

 

Niet alleen verdween de vlekken ogenblikkelijk, maar ik kon achteraf vaststellen dat het zadel veel minder glad was. Het zadel voelt zeker niet plakkerig aan. Het glijdt alleen veel minder.

 

De afgelopen maanden uitvoerig getest. Vooral met stoffen (touring) kledij is het een grote verbetering. (met leder had ik in het verleden helemaal geen probleem)

Het effect verdwijnt langzaam, dus nu en dan een klein beetje bijspuiten is de boodschap.

Kostprijs: een goede 5 euro per jaar - schat ik.

 

Spijtig genoeg kan ik niet achterhalen wat er in deze spuitbus aanwezig is (buiten drijfgas en geurstoffen staat er niets op). Het is bovendien exclusief gemaakt voor deze (Spaanse) supermarkt.

 

Het is hopelijk een tip voor andere VFR 1200 eigenaars om je (auto)interieur spuitbus eens op je zadel uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in leer rijd voldoet het zadel goed maar wanneer ik in nylon rijd is het idd glad. Kun je er achter komen wat soort product het is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gladde zadel als rijder stoort me niet erg,

dat als duorijder dan weer wel.

Mijn echtgenote vond dit zeer ergerlijk,

daar de remmen bijten als zot,en ze zo steeds naar voren gleed.

Mijn oplossing voor dit probleem: Een Triboseat hoes.

http://www.ekmpowershop6.com/ekmps/shops/a...bs-52-557-p.asp

Madam is heel tevreden nu,en zit veel zekerder op de bike.

 

Ik heb deze via E-Bay gekocht,was iets goedkoper:

http://www.benl.ebay.be/itm/HONDA-VFR-1200...=item484a85f749

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in leer rijd voldoet het zadel goed maar wanneer ik in nylon rijd is het idd glad. Kun je er achter komen wat soort product het is ?

Ik had inderdaad gehoopt wat meer informatie te bekomen over dit produkt. Ik weet enkel dat het geproduceerd wordt door een Spaanse firma, namelijk Francisco Aragon (franciscoaragon.com), maar op hun website ben ik helemaal niet wijzer geworden.

Toch had ik graag mijn persoonlijke bevinden met jullie gedeeld over dit zadel. Alhoewel ik door dit produkt mijn zitpositie beter kan behouden, heb ik toch nog altijd een paar bedenkingen.

Het zadel is duidelijk niet geschikt voor mijn grootte (1.87m) en vermoedelijk heeft een Japannertje van 1.65m en 60 kg model gestaan toen ze het zadel ontworpen hebben. De zitpositie (meer naar achter) kan ik nu wel beter behouden, maar ik blijft het gevoel hebben dat ik telkens naar voor schuif (niet alleen bij het remmen). Wanneer ik nu van motorfiets stap heeft de zadel aan de beide zijkanten duidelijke verticale ribbels, duidelijk veroorzaakt door de kracht dat mijn lichaam op de zadel uitoefent. (je kan ze zien op de foto op mijn verwelkomingspagina)

Ik denk dus ook niet dat een "verbeterd" 2012 zadel een uitkomst voor mij is. Ik denk er dan ook ernstig over na om een zadel van Top Sellerie aan te schaffen.

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk er dan ook ernstig over na om een zadel van Top Sellerie aan te schaffen.
TOPTIP!

 

Heb op m'n 1100RS een niet-meer-te-koop Corbin zadel zitten

 

bmwr1100rs006.jpg

 

en ikzelf maar, nog véél belangrijker, mijn vrouw is daar super tevreden over... een zadel maakt dus een verschil!

 

dit soort zadels maken ze niet meer maar ik zou toch graag een serieus zadel op de VFR hebben, is TopSellerie echt TOP?

 

EN... is de duo kap nog bruikbaar?

 

DSC_1948resized.jpg

aangepast door Koen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zadel altijd het voordeel van de twijfel gegeven, aangezien het altijd wel eventjes duurt voor een nieuw zadel zich heeft aanpast aan het achterwerk de rijder. Ik kan na al deze tijd enkel concluderen dat de zadel (oa de foam eronder) zéér vormvast blijft (zoals hij de fabriek heeft verlaten). Het zadel heeft zich nog altijd niet "aangepast" aan mijn zithouding. Het gevoel blijft om er "boven op te zitten", maar ik krijg niet echt het gevoel dat het zadel (foam) zich langzaam maar zeker aanpast aan mijn achterwerk.

Aangezien ik deze winter toch gewoon doorrij, geef ik het nog een goede 5000 km voor ik een definitieve beslissing neem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Corbin is TE duur voor de kilometers die ik met de VFR ga doen, de RS is bedoeld als 2 persoons mini-reisjes moto

de VFR als 'enkel bij héél goed weer' es buitenkomen :closedeyes:

 

daarom zoek ik een goedkopere oplossing dan Corbin en was TopSellerie interessant.... nog's daarom mijn vraag naar 'is dat iets die TopSellerie?'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar van een Sellerie gelzadel. (en tevens van de Vtec die eronder hoort :D ) Slechts 150 kilometer op gezeten terug naar huis dus echt een goed beeld heb ik er nog niet van maar op het eerste gezicht is er niks mis mee. Afwerking van het zadel is netjes, het zit prima (prettiger dan dat van de 36-II) en met de textielen broek (met antisliplaag op het zitvlak) zit je muurvast op het zadel. Beter dan op het standaard 36-II zadel in ieder geval. En daarnaast staat het ook nog eens supermooi. Het oog wil ook wat tenslotte.. ^_^

post-4784-1351587661.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd welk zadel ik nu ga krijgen.

 

Net een garantieclaim ingediend, hij begint te scheuren bij de tank :angry: de dealer vertelde dat ik de tweede was met dit probleem.

Bijna 34.000 km gereden.

 

Ik vertelde al doe maar het nieuwe zadel, maar de dealer kan alleen garantie claimen op het orginele nummer, maar misschien sturen ze wel een nieuw model?

We gaan het merken.

 

Toch blij met 3 jaar garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...