Ga naar inhoud

Remblokken


 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen,

 

Bij deze een volgende topic: welke remblokken te kopen voor de RC46?

 

Ik heb zojuist de velgen gedemonteerd(wat een makkie, zeker met die single swingarm achter;] ),

dit omdat de banden vervangen worden.

Bij het demonteren van de klauwen direct de blokjes maar ff bekeken, en die gaan dus ook niet zo heel lang meer mee.

Dus vervangen die hap:maar ik heb ff ge-googled, spul zat te krijgen.

Nu zijn er eigenlijks twee hoofdsoorten gesinterd en de gewone niet-gesinterd.

Ik weet nu wel wat het verschil is . Maar het advies wat ik overal lees, is dat de gesinterde niet op de standaard remschijven

gemonteerd mogen worden.

 

Mijn remschijven zijn nog gewoon standaard volgens mij.

(RVS??-schijf met geel hart) dus mogen hier alleen de zachte blokken op.

Mijn voorkeur geniet toch de wat harde gesinterde blokken indien mogelijk.

 

Iemand ervaringen ??

 

Fijn weekend

 

Steffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor de achterrem als ik het goed lees ? Ik zou voor de achter rem cheapy cheapy :) gebruiken EBC / Vesra oid. Voor de voorremmen OEM of idd gesinterde blokken van brembo ebc dunlopad enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Ik zou voor de achter rem cheapy cheapy :) gebruiken EBC / Vesra oid. ...

En je achterrem is omdat je hem doorgaans niet gebruikt niet belangrijk?

Fijn als je op het moment dat je die even hard nodig bent in geval van nood erachter komt dat ze verglaast zijn of überhaupt nauwelijks werken.

 

Ik heb voor en achter gesinterde blokken van Ferodo (op de originele schijf) en bij de volgende vervanging komen ze er weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het bij een noodstop nog van de achterrrem moet hebben dan ga je het niet redden. Bij hard remmen verplaatst 80 % van het gewicht zich naar voren, de kans dat je zonder ABS de achterrem gaat blokkeren is groot. Werking achter is nagenoeg 0. Voor bij remmen tijdens keren ed voldoen elke type blokken. Echt slechte kwaliteit ( buiten cineese blokken ) worden er eigenlijk niet meer gemaakt. Een setje van 30 euro zal evengoed voldoen als die van 60 waar je voor de merknaam betaald. Maar natuurlijk mag jij gesinterde ferodo remblokken gebruiken.

Bij choppers waar er veel gewicht aan de achterzijde is en blijft kan het wel zinvol zijn goede achter blokken te gebruiken. Temeer omdat de remmen zowie zo al slechter zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nu wel wat het verschil is . Maar het advies wat ik overal lees, is dat de gesinterde niet op de standaard remschijven

gemonteerd mogen worden.

Waar lees je dat?

Voor zover ik weet is dat gesinterde blokken alleen niet op gietijzeren schijven gemonteerd mogen worden.

Ik heb honderden setjes Ferodo gesinterd verkocht, waarvan veel op VFR en CBR-modellen, en nog nooit problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar bij de RCII zijn de originele hondablokken voor de voorrem gesinterd en voor de achterrem niet. Ik rij met OEM blokken en dat remt uitstekend. De originele schijven zitten er na 75.000 km nog op en vallen nog ruim binnen de tolerantie. Er zaten ook OEM blokken op toen ik m kocht. Ik zie eigenlijk geen reden om voor niet OEM te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar lees je dat?

Voor zover ik weet is dat gesinterde blokken alleen niet op gietijzeren schijven gemonteerd mogen worden.

Ik heb honderden setjes Ferodo gesinterd verkocht, waarvan veel op VFR en CBR-modellen, en nog nooit problemen gehad.

 

 

Met standaard was ik uitgegaan van gietijzer, ik begrijp dat de standaard VFR dus ook RVS is?

Dat kon ik zo snel niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor de achterrem als ik het goed lees ? Ik zou voor de achter rem cheapy cheapy :) gebruiken EBC / Vesra oid. Voor de voorremmen OEM of idd gesinterde blokken van brembo ebc dunlopad enz.

 

 

Nee. achter zijn ze nog prima, voor zijn ze er wel aan toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Ik zie eigenlijk geen reden om voor niet OEM te kiezen.

Prijs? En daarbij kan het zomaar zijn dat OEM dezelfde zijn als de goedkopere aftermarket.

Kan ook het ene jaar Ferodo zijn en een paar jaar later Brembo (merken puur als voorbeeld genoemd).

 

Met standaard was ik uitgegaan van gietijzer, ik begrijp dat de standaard VFR dus ook RVS is?

Dat kon ik zo snel niet vinden.

Standaard is geen RVS maar ook geen Gietijzer.

Er zijn meer soorten staal geschikt voor remmen ;) Niet te vergeten de andere materialen zoals composiet en keramiek maar die werken bij normaal gebruik (nog) niet zo best dus alleen geschikt voor gebruik met extreme belasting hoewel dit ondertussen ook al achterhaald kan zijn want dit is alweer een paar jaar oud (heb deze ontwikkelingen niet bijgehouden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs is natuurlijk ook afhankelijk van waar je ze koopt.. Mijn OEM blokken waren niet noemenswaardig duurder dan aftermarket. Dat OEM goedkope aftermarket blokken zijn kan ik me haast niet voorstellen. Ziet er allemaal heel goed uit, past allemaal heel precies, remt heel goed, heeft een goede levensduur en "eet" mijn schijven niet op. Kan niet echt slecht zijn denk ik dan. Dat de fabrikant kan wisselen begrijp ik, maar de blokken zullen toch volgens Honda specs gemaakt worden neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs? En daarbij kan het zomaar zijn dat OEM dezelfde zijn als de goedkopere aftermarket.

Kan ook het ene jaar Ferodo zijn en een paar jaar later Brembo (merken puur als voorbeeld genoemd).

 

 

Standaard is geen RVS maar ook geen Gietijzer.

Er zijn meer soorten staal geschikt voor remmen ;) Niet te vergeten de andere materialen zoals composiet en keramiek maar die werken bij normaal gebruik (nog) niet zo best dus alleen geschikt voor gebruik met extreme belasting hoewel dit ondertussen ook al achterhaald kan zijn want dit is alweer een paar jaar oud (heb deze ontwikkelingen niet bijgehouden).

 

Juist, ik ga mijzelf fijn een setje gesinterde doen, en dan bij voorkeur Ferodo.

Heb deze ook op mijn GTI zitten, ze hebben net ff een betere "bite" dan de OEM-s.

Kan natuurlijk op de motor anders zijn, maar dat zie ik dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Dat OEM goedkope aftermarket blokken zijn kan ik me haast niet voorstellen

...

Maar dat heb ik ook niet gezegd.

Aftermarket wil niet zeggen dat dat de goedkope zooi is, slechts dat het niet de fabrieks onderdelen zijn.

Brembo is ook aftermarket voor een Honda maar voor enkele duurdere merken is het weer OEM maar Brembo kan ook best OEM leveren voor Honda als ze de beste aanbieding hebben bij de regelmatige offerteaanvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben persoonlijk zeer te spreken over de oem honda blokken, remt goed en na 60000km geen noemenswaardige slijtage aan de schijven, maar dat kan ook aan mijn rijstl liggen. Ik bestel ze altijf online bij david silver spares, daar kost een set van 2 blokken (dus voor 1 kant) £ 20. Komt nog wel wat verzend en btw bij, maar nog altijd aanzienlijk gordkoper dan bij de dealer. Ooit eens in italie blokken nodig gehad en daar waren ze 48€.

Maar voor ruim €20 zou ik niet eens kijken naar andere merken als sbs of vesrah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...