Ga naar inhoud

Shoei Neotec TC-3 Borealis


Paske
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo se,gisteren een nieuwe helmpje besteld.

 

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/...ealis-TC-3-0001

 

Na een bezoekje aan Louis Aken en FC Moto in Würselen,

is de beslissing gevallen op deze helm.

Mijn Shuberth C2 was dringend aan vervanging toe.

Geen makkelijke beslissing als het hart wat meespeelt.....

daar er gisteren en vandaag bij RAD -25% op de helmen gegeven word.

Maar de fiscale aftrek in België maakt ook al veel goed......

Een dikke plus voor motorzaak FC Moto ivm het bepalen van de maat.

De pasvorm lag tussen Medium en Large ,maar die mannen lieten niks aan het toeval over:

u zal nu een 15 min met deze helm in de zaak rondlopen mijnheer..... :scratchchin:

Ok zo gezegd zo gedaan,en ondanks dat die M me best als gegoten zat.......knallende koppijn na een 10 min en druk op de oren. :bawling:

Dus de Large was de tweede test en die heeft hij glansrijk doorstaan. :pompom:

De helm sprak me aan door zijn fluo accenten en de fijne gouden belijning (niet zo goed zichtbaar op de foto's,maar wel in het echt) en ook zijn "exclusiviteit" wegens niet verkrijgbaar in België.

Ook heeft de helm een grotere ruimte in het kinbereik tov de Schuberth's.

En de bovenste pinlock rand is niet zichtbaar als men op een sportievere motor plaatsneemt en licht gebogen naar voor kijkt,wat nu wel het geval was bij m'n C2 en ook huidige C3,daar deze meer ontwikkeld blijken te zijn voor tourmotoren/scoots.

Als hij in m'n bezit is,post ik zeker een foto'tje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd DaSuperGrover,

de prijs deed ook een beetje mijn wenkbrouwen fronsen,

maar ik gebruik de motor en de helm natuurlijk,voor dagdagelijks woon-werkverkeer.

en dan mag je jezelf best eens verwennen (mijn idee)

Maar ook heeft de Belgische fiscus mij voor een groot deel geholpen.

Ok ,je moet wel het bedrag op tafel kunnen leggen,

maar de fiscus voorziet in België ,dat je de kledij,inclusief helm,

mag inbrengen gedurende 3 jaar na aankoop.

Dus kan je grofweg stellen,dat je de helm voor een 40a50% "terugbetaald" krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem vanochtend juist via Rad.eu besteld. :) Wel vaker daar gedaan en tot nu toe altijd netjes geleverd. Van 569,- voor 426,75 in antraciet, die 25% korting is nog een uurtje en die ga je op de Motorbeurs in Utrecht ook niet krijgen. Gisteren nog even bij een motorzaak gepast, had een XL verwacht, maar een L zat veel beter. De XL variant kon schuiven van voor naar achter over mijn hoofd en de L zat wel goed 'vast'. Nu nog bedenken hoe ik de microfoon in ga bouwen, want de kinflap zal daar elke keer langs gaan.

 

je hoeft trouwens niet elke keer op enter te drukken na een leesteken, alleen als je zelf alinea's wilt maken. Na elke punt en komma een nieuwe regel leest vrij irritant.

aangepast door Señor Sjon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik dus "not done", bij een motorzaak passen en online bestellen.

Mijn mening is dat als je service van de motorzaak wilt dat je daar voor moet betalen en wil je het goedkoop(er) dan moet je ook bereid zijn het bijbehorende risico of rompslomp van een keer terugsturen om vervolgens de juiste maat bij een 2e poging te krijgen te nemen.

Soms zijn de prijzen bij een motorzaak belachelijk veel hoger dan online maar dan wil het wel eens helpen bij een andere zaak na te vragen maar als we allemaal maar passen in een zaak en online kopen is het vroeg of laat afgelopen met de echte zaken waar je kan passen, voelen en live kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, sinds ze denken dat banden een correlatie met de goudprijs hebben, heb ik daar niet zo'n moeite mee. Ik breng al genoeg handel die kant op, dan laat ik me niet 150 euro door de neus boren. Hier is het ook crisis. En niet geheel onbelangrijk, de combinatie kleur + maat hadden ze niet. :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef 'Señor Sjon' ,nu deed je me wel effe het klamme zweet uitbreken met je eerste 3 regels van je posting:

 

Ik heb hem vanochtend juist via Rad.eu besteld. :) Wel vaker daar gedaan en tot nu toe altijd netjes geleverd.

Van 569,- voor 426,75 in antraciet, die 25% korting is nog een uurtje en die ga je op de Motorbeurs in Utrecht ook niet krijgen.

 

Ik had het woordje antraciet een beetje gemist blijkbaar :wacko:

en dacht zodoende dat je de Borealis voor 426,75 op de kop had kunnen tikken.... :~

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Borealis ook gezien hier, maar ik ben niet zo van de fluor kleuren. Sowieso zijn systeemhelmen vaak niet sprekend qua kleuren of graphics. Na een paar veel te warme ritten begin ik niet aan een zwarte helm. Wit is grondverf en elke andere systeemhelm is al zilver. Rood op een blauwe motor is geen goede combi, dus bleef alleen antraciet over. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Borealis ook gezien hier, maar ik ben niet zo van de fluor kleuren.

in Rockanje geweest? ik check ook altijd Martijn in Rdam, die heeft ook altijd goede kortingen! (zeker voor Shoei)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor wie klopt daar kindjes...,hoor wie klopt daar kindjes.....????

T'zal de goede Sint wel zijn.........

O....UPS , O.....UPS,wat ben ik blij dat jij er bent ......!!!! :welcomeax0:

 

 

Pin-Lock gemonteerd.....

en zo goed als onzichtbaar in het gezichtsveld.

Dit is echt een dik pluspunt tov mijn oude Schuberth C2

 

p1040176o.th.jpg

 

p1040177a.th.jpg

 

p1040183x.th.jpg

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is wat meer gecamoufleerd :P

 

Opvallend vind ik wel dat je een relatief kleine maat nodig hebt. Althans, ik ben van XL (HJC) naar L (SHOEI) gegaan. Helm zit als gegoten, ik heb er al een halfuurtje mee achter de pc gezeten. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is wat meer gecamoufleerd :P

 

Opvallend vind ik wel dat je een relatief kleine maat nodig hebt. Althans, ik ben van XL (HJC) naar L (SHOEI) gegaan. Helm zit als gegoten, ik heb er al een halfuurtje mee achter de pc gezeten. :P

Ja,ik kom van een Schuberth C2 maat XL , en was er twijfel tussen een M of L Shoei.

Wat me ook opvalt,is dat door de grotere kinruimte tov de Schuberth,

het ook wat frisser is in het kinbereik.

Wat ik makkelijk kon verhelpen door mijn sluiting onder de Buff vast te maken,

zodat het donzige deel van de Buff vooraan thv het kinbereik blijft zitten.

Ook vind ik dat de helm luidruchtiger is tov de Schuberth,

en dit vooral aan het linker oor ....... :scratchchin::scratchchin::?

Zal het eens goed moeten bekijken,

maar eerst een weekendje met vrouwlief in Luxemburg onthaasten en genieten . :pompom:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...