Ga naar inhoud

advies aanschaf gopro hero


ribus
 Delen

Aanbevolen berichten

Toch zie je dat bv televisiemakers daar waar een kleine full HD camera ingezet moet worden altijd een GoPro gebruiken. Die B merken zien er weliswaar uit als een GoPRo maar intern zijn ze verre van dat. De specs van sommige B merken zijn dan ook nog eens leugenachtig, zoals 720p/60fps die in werkelijkheid 30fps blijkt te zijn waarbij elk frame dubbel wordt opgeslagen. Onder slechte of sterk wisselende lichtomstandigheden zakken die goedkopere dingen helemaal door de mand en gaat erg veel detail verloren. Blijft over dat je voor veel minder geld dan een GoPRo prima opnames kan maken op een zonnige motordag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je haalt mij de woorden uit de mond... @V4Rosso

Het zijn gewoon de beste Action Camera's.

 

Wat ik mij gewoon afvraag is is die kwaliteit voor de gemiddelde amateur zo als wij zijn, wel nodig,

Zo'n "B merk" is wat mij betreft gewoon ruim voldoende. Los van de vraag, maar die is algemeen, wat doe je met zo'n action camera.

Ik bedoel na een paar maanden beelden vanaf je motor zijn al die filmpjes min of meer het zelfde. Wat doe je er dan mee.

Dit is mijn reden om maar niet zo'n camera aan te schaffen.

 

Maar mogelijk zijn hier meer ervarings- deskundigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat er imitatie camera's op de markt zijn die aardig in de buurt komen maar als ik beelden naast elkaar vergelijk vind ik dat de Gopro toch een flinke stap voor is met de beeldstabilisatie.

Qua kleuren zie je tussen de Gopro's onderling al verschil, 1 van de belangrijkste redenen dat ik toch de Silver heb genomen.

Ik wil 'm gaan gebruiken tijdens de toerritten van de club en bij inzetten als verkeersregelaar, bij beide leuk voor te delen en bij de VKR inzet kan het ook erg handig zijn bij agressie of doorrijders want ik merk dat dat per jaar toeneemt.

Ook de robuustheid vond ik belangrijk want ik heb diverse filmpjes gezien van Gopro crashes (zelfs vanuit een vliegtuig met een varkensaanval na landing) maar van andere merken niet maar ook de waterdichtheid en beelden van onderwater tijdens duiktrips zijn voor mij van belang dus is het voor mij ook een zekere voor het onzekere kwestie geweest want de SJ4000 is voor de prijs zeker erg goed maar te duur om te gokken zoals ik met de Action budgetcam heb gedaan (heb ik m'n nichtjes blij mee gemaakt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Action action camera na 3 uur teruggebracht en gewoon mijn -weinige- geld retour gekregen.

 

als "Russische" camera misschien ok (aan je verzekering kunnen laten zien dat het niet jouw schuld was :schater: ) maar dat was het dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ray,

 

ik heb de gok gemaakt met de SJ4000, en die is nog geen seconde tegengevallen. OK het is kwalitatief duidelijk minder dan de GoPro, maar ik gebruik m als ik leuke ritten doe op de motor, of voor de fun op de monopod bij een concertje of vakantie (leuke beelden als je met het harnas werkt op de hond trouwens).

 

En voor mij persoonlijk is dan €65 tov €499 een groot verschil dat ik er op de gopro niet uit krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SJ4000 of het type WiFi.

Is zeker geen gok maar gewoon een hele goede beslissing.

Natuurlijk kan je nooit aantonen dat een GoPro veel te duur is. Maar de prijs / kwaliteit verhouding valt zeker in het voordeel van de SJ4000 uit.

Het is maar wat je wil. Maar je kan en mag het geen GOK noemen. En action camera bij de ALDI of Action (wat was het ook al weer) kopen das een gok.

Nou ja ook niet je weet zeker dat het niets is... maar er zijn mensen die.......

aangepast door Qwerc
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ray,

 

ik heb de gok gemaakt met de SJ4000, en die is nog geen seconde tegengevallen. OK het is kwalitatief duidelijk minder dan de GoPro, maar ik gebruik m als ik leuke ritten doe op de motor, of voor de fun op de monopod bij een concertje of vakantie (leuke beelden als je met het harnas werkt op de hond trouwens).

 

En voor mij persoonlijk is dan €65 tov €499 een groot verschil dat ik er op de gopro niet uit krijg.

Je verschil in prijs is nogal overdreven want €499 zal ik nooit aan zoiets spenderen, die van mij was 247 (nog steeds een flink verschil maar wel een flink stuk minder).

 

 

De SJ4000 of het type WiFi.

Is zeker geen gok maar gewoon een hele goede beslissing.

Natuurlijk kan je nooit aantonen dat een GoPro veel te duur is. Maar de prijs / kwaliteit verhouding valt zeker in het voordeel van de SJ4000 uit.

Het is maar wat je wil. Maar je kan en mag het geen GOK noemen. En action camera bij de ALDI of Action (wat was het ook al weer) kopen das een gok.

Nou ja ook niet je weet zeker dat het niets is... maar er zijn mensen die.......

Ik ben nog geen filmpjes tegengekomen van onder water (een meter of 20) gemaakt met de SJ4000 en genoeg van de Gopro dus ik vind het dan best een gok.

De prijs kwaliteit is zeker goed, daar hoor je mij ook niet over en de echte budget was zeker een gok want ik heb al wel filmpjes gezien uit die prijsklasse die wel heel acceptabel was.

Gisteren een paar testfilmpjes gemaakt maar dat wordt pas einde van de week dat ik daar tijd voor heb om te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray

Ik meende dat we hier op een Motor Forum zitten.

En geen duiksport Forum. Maar misschien vind jij het belangrijk 20mtr. onder water.

Ik niet, mijn oren poppen al bij 10 mtr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja, sorry.

Ik zal wel een SJ4000 gaan aanschaffen voor op de motor en blijf ik met de Gopro wel op het duikforum :pompomdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ja, ons advies voor de aanschaf van een gopro is : NEEN :P koop een SJ4000 (als je geen duiker bent)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...