Ga naar inhoud

advies aanschaf gopro hero


ribus
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik wil deze winter een cameratje kopen voor op de motor.

de twijfel ligt eigenlijk bij het feit dat mijn oog op 1 camera gevallen is en dat is de gopro hero.

op het forum zijn vast wel ervaringsdeskundige die het een en ander willen posten over de gopro hero 2 en wat de kosten zijn van wat er allemaal nog bij komt.

optie 2 is ff wachten tot de goprohero 3 black edition op de markt komt. (begin dec leverbaar)Visit My Website

 

wat ik wil weten is eigenlijk of t die €180 verschil waard is.

 

alvast bedankt voor de reacties

gr dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo naar de specificaties kijk zou ik zeker even wachten op de Hero3. Wat mij het meeste aantrekt is de afstandsbediening. Die had de Hero2 niet (kan nu wel los besteld worden).

 

Ik denk dat de belangrijkste vraag is, wat wil je er nog meer mee doen? Als het alleen voor "eens een filmpje op de motor maken" is, dan zou ik de Hero2 kopen (met AB), maar als je ook andere doeleinden hebt dan is de Hero3 het overwegen waard.

 

just my 2 €ct

Link naar reactie
Delen op andere sites

optie 2 is ff wachten tot de goprohero 3 black edition op de markt komt. (begin dec leverbaar)Visit My Website

De Black edition is leuk als je full HD wil filmen vanaf de motor, 60fps is dan wel een flink pluspunt. Ik zou zowiezo niet voor een Hero2 gaan maar dan eerder voor een Hero3 White of Silver omdat alle Hero3's een veel betere lens schijnen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ qwerc, interessante link!

 

@ Ribus

Als je primair de camera's gaat vergelijken dan zou ik, als je budget het toelaat, de Hero 3 black edition kiezen. Het gebruik van wifi icm je telefoon en de meegeleverde afstandbediening zijn handig bij het richten van de camera en het aanpassen van de settings. Het scheelt je een acc. kit die je bij de Hero 2 wel nodig hebt. Uiteraard zijn de hardwarematige verbeteringen van de Hero 3 tov de Hero 2 ook een reden om voor eerstgenoemde te gaan.

Kijk je verder naar de standaard meegeleverde accessoires dan is de Hero 2 momenteel wat uitgebreider voorzien. M.a.w. met alleen de Hero 3 camera ben je er nog niet en is een extra investering in acc nodig.

Bij de Hero 2 kan je kiezen uit een Motors-, Outdoor- of Surf acc pakket terwijl de Hero 3 alleen de surf acc als toevoeging heeft.

Verder is de 3 alleen voor zien van wat basic mounts zoals ik dat opmaak uit de info op de Gopro website.

 

Sinds een paar maanden maak ik gebruik van de Hero2 en ben nog in de experimentele/uitprobeer fase ;)

Bij de camera heb ik diverse acc. zoals de outdoor-, motor-, polsband-, statief, chestsmount (bargain sale in the US) aangeschaft waarbij ik de camera in diverse situaties heb gebruikt.

Om een paar te noemen, in en op de auto, tijdens bergklimmen, fjordraften, standup paddeling, surfen, paardrijden, statisch met time laps etc. Dit alles om te leerring uit te trekking m.b.t. wat wel en niet werkbaar is. In het rijtje mis je de Viffer maar daar hoop ik binnen afzienbare tijd wat mee te kunnen experimenteren als ik terug in het land ben.

Op youtube staan ook legio voorbeelden om leerring uit te trekking.

Sinds kort is er een gratis app beschikbaar voor android smartphones waarbij ik de optionele wifi backpack eindelijk volledig kan benutten. Tot die tijd was het een verkapte afstandbediening die ook wel z'n nut heeft bewezen maar nu kan ik tenminste zien waar ik de camera op heb gericht. Iets wat handig is als je camera iets verder van je af hebt gemonteerd. Het getoonde beeld op de telefoon is wel wat schokkerig maar geeft verder een goede indicatie waar je op richt. Ook het bedienen van het menu gaat prima.

 

Mocht het hele wifi verhaal geen meerwaarde voor je hebben maar je wilt toch zien waar je de camera op richt dan kun je een lcd back back aanschaffen voor beide versies.

 

Grootste "nadeel" van beide camera's is, het vreet tijd met editten ;)

 

Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande.

Succes met kiezen.

 

Nog even een "still" uit een recent geschoten filmpje.

post-3578-1353335540.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@arno

en ik maar denken dat de blackedition helemaal compleet zou zijn :scratchchin:

maar idd nuttige informatie. thnx. maar ehh wat gaat hier allemaal nog bijkomen dan aan kosten en acc?

als ik dit lees geloof ik wel dat je soms tijd te kort komt om te vifferen laat staan dat ook nog eens te filmen :respect: (<waarbij ik de camera in diverse situaties heb gebruikt.

Om een paar te noemen, in en op de auto, tijdens bergklimmen, fjordraften, standup paddeling, surfen, paardrijden,>)

 

 

andere linkjes ook zeer nuttig. thnx

tips en advies nog steeds zeer welkom.

ik twijfel een beetje aan de black nu er nog meer kosten bij zouden komen. 450 is een bult geld in deze dure maanden en als die dan nog niet compleet is word het helemaal een duur geintje.

 

 

gr dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt en staat met wat jij er mee wilt doen!

Ik gebruik de gopro voor meerder doeleinden.

Als je de gopro primair voor de motor wil gebruiken dan zijn de acc in de motorsport edition als basis genoeg, zie hieronder.

 

post-3578-1353346644.jpg

Naast de zuignap houder beschik je over 5 bevestigings punten die middels speciale tape vast geplakt kunnen worden.

Onderling verschillen de 5 in varianten voor vlakke en bolle opervlakken.

 

Enige wat naar mijn idee er nog bij had gemogen is de Handlebar Seatpost / Pole Mount.

 

Nabrander:

Wat bij allen ontbreekt is een klasse 10 SDhc kaart!!

 

Zelf ben ik nog op zoek naar een oplossing om de gopro te voorzien van constante voeding op de Viffer waarbij de waterdichtheid gegarandeerd blijft.

De batterijen doen het redelijk goed maar na 2uur, afhankelijk van de setting is de sap er wel uit.

Er bestaan behuizingen met een opening aan de zijkant om de camera aan te sluiten maar dan kun je het wel schudden met de waterdichtheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb de Rollei 4s en hij lijkt verdacht veel op de Gopro Hero.

 

Sinds kort is de 5s uit en de prijs is een stuk lager als de Gopro volgens mij.

 

Dus kijk daar ook eens naar.

 

 

Een voorbeeldje van een fimpje op de motor vind je op

 

groetsels René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort is de 5s uit en de prijs is een stuk lager als de Gopro volgens mij.

 

T.o.v. de Hero 3 is de S5 goedkoper, de hero 2 incl acc is al verkrijgbaar voor €269,--

 

Verders is het een afweging tussen de specs van beide, wil je in zee gaan met 14 mega pixels voor de S5 of met 11 voor de hero 3, verschil zal marginaal zijn in deze naar mijn mening.

Accessoires verschillen niet veel van elkaar in functionaliteit en prijs bij Saturn.

Idd een goede kopie.

 

@ Ribus, je hebt nog wat te puzzelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil je in zee gaan met 14 mega pixels voor de S5 of met 11 voor de hero 3,

Dit soort cameras gebruik je toch hoofdzakelijk voor video en dan zijn de specificatie van de Hero3 toch een stuk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb de Rollei 4s en hij lijkt verdacht veel op de Gopro Hero.

 

Sinds kort is de 5s uit en de prijs is een stuk lager als de Gopro volgens mij.

 

Dus kijk daar ook eens naar.

 

 

Een voorbeeldje van een fimpje op de motor vind je op

 

groetsels René

Rollei koopt camera's van verschillende fabrikanten, en brengt deze onder eigen naam uit. Ze hebben hetzelfde geflikt met de Bullet HD....

Dat is de reden dat wij gestopt zijn met BulletHD, en nu met een nieuwe cam. die speciaal voor ons ontwikkeld is op de markt komen.

Deze maand komen ze binnen, en we zullen op de motorbeurs met een stand staan om deze (plus andere artikelen) te presenteren (en te verkopen).

Het is GEEN GoPRo, maar zit ook niet in die prijsklasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien TS in zijn openingspost de voorkeur geeft aan de Gopro (2 of 3) is het verzoek om aan zijn vraag te voldoen.

 

Maw ontopic graag.

 

Er bestaat al een enigszins algemeen topic: Filmen van je avonturen!, GoPro HD, Contour HD, etc..

Indien deze niet toereikend is en de behoefte bestaat voor een algemeen topic waarin alle types de revue passeren, schroom niet en start er een.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnx arno

maareh informatie over vergelijkbare camera'tjes vind ik helemaal niet erg. ik heb tenslotte nog niks gekocht en vind het wel boeiend als het zelfde ook stukken goedkoper kan.

 

wat eigenlijk wel en eis is is dat ik er op Man bij de races ook mooie beelden van krijg.

tenslotte wil ik m juist voor die vakantie hebben.

 

gr dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat ik er op Men bij de races

 

?? Isle of Man bedoel je?

 

Omdat je in je openings post primair de gorpo's hebt genoemd ben ik daar van uit gegaan. ;)

Als je meer info wil over andere spart/action cams dan kun je evt de link hier boven even bekijken of daar iets bruikbaars bij staat en anders een nieuw topic openen waar alle merken/types de revue passeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...