Ga naar inhoud

advies aanschaf gopro hero


ribus
 Delen

Aanbevolen berichten

@arno

neh om plaatjes te schieten heb ik een fotocamera.

enneh

Overhauling is niet echt van toepassing. alleen een ander jasje en andere pantoffels.

 

poets jou brommertje maar vast op. ik ga je vast nog ergens tegenkomen dit jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Even weer een oud topic leven inblazen want waarom een nieuw topic openen als er als een topic met de juiste naam bestaat.

De Action (de winkel) super budget Gopro imitatie valt toch wel tegen en ben nu toch aan het twijfelen om een echte Gopro aan te schaffen.

Bij de Mediamarkt is de 3+ silver in de aanbieding voor €269 maar de white kost daar ook maar €189 (staat vreemd genoeg niet op de site dus misschien ondertussen uitverkocht) en veel verschil in specificaties is er niet.

De lens is hetzelfde alleen heeft de silver nog een 6 element aspherical lens, low light is consumer tegen prosumer grade, foto's zijn 5mp tegen 11mp, geen tegen 5 soorten witbalans en 2 extra mounting accessoires als opvallende verschillen (de rest hangt vast aan die aspherical lens volgens mijn logica).

Is het de €80 waard om de silver te nemen i.p.v. de white?

Wat zijn jullie ervaringen/meningen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen de keus wel gemaakt voor de silver uitvoering (heb de 3+) ipv de witte. Heb geen ervaring met de witte, dus kan ik niet beoordelen. De silver bevalt me echter erg goed. Heb er voor gekozen omdat ik er ook mee wou duiken en volgens mij heeft de witte er standaard geen behuizing bij, welke ik er dan weer bij had moeten kopen.

 

Vond het verschil tussen silver en black niet interessant genoeg. Bv afstandsbediening, maar met de app op je smartphone werkt de GoPro ook prima dmv BlueTooth. Handig als je de camera op je helm hebt bv, dan kun je met je telefoon meteen zien of de camera goed staat (beeld te zien op je telefoon).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wit heeft ook een behuizing, alleen een paar specificaties zijn anders en er zitten 2 montageaccessoires extra bij de silver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeld kwaliteit van de zilver is beter dan de witte bij omstandigheden waar minder licht is. Geen rare prijs trouwens, komt vast omdat de gopro 4 net uit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wit heeft ook een behuizing, alleen een paar specificaties zijn anders en er zitten 2 montageaccessoires extra bij de silver.

ah oke, dan was dat t verschil.. :)

Wist het even niet zeker meer..

 

Ik heb mijne toen via Groupon gekocht paar maand geleden voor ongeveer zelfde prijs. Zat toen ook erg in twijfel, wou wellicht toch eerst wat goedkopere variant kopen, maar ben blij dat ik dit niet gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Arno, duidelijk dat de silver een grotere hoek heeft en de kleuren veel levendiger zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op Intermot een heel lang gesprek gehad met de duitse mensen van GoPro, heel veel te weten gekomen errond. Had ook eerlijk toegegeven dat ik een SJ4000 aftermarket kloon had aangeschaft, en daar toch een verrassend antwoord op gehad.

 

laat ik het zo zeggen, wil je professioneel je video's laten blinken op youtube, facebook ed.. en je bent bereid het geld te spenderen, Go PRO. (naam zegt het zelf).

 

90% van de andere occasionele filmers (op de helm of motor) moeten toch rekening houden met het verschil in aankoopprijs tussen gopro en aftermarket (bijv SJ4000, gratis geleverd voor €65 zoiets). voor dat verschil heb je al snel een setje nieuwe banden ofzo.

 

just my 2 cents...

Link naar reactie
Delen op andere sites

GoPro is niets bijzonders, ze hebben alleen een erg goede marketing-afdeling.
Er zijn zat fabrikanten die gelijkwaardige tot betere producten leveren, soms voor veel minder geld. Sommige B-merk camera's zijn intern exact hetzelfde als de GoPro-modellen, anderen juist weer extern.
Het probleem is echter dat de markt zo snel verandert dat het topmodel van een merk een half jaar later al weer verouderd is. Bij de klonen gaan de veranderingen zelfs nog sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...