Ga naar inhoud

stuurverhogers


dennisfk
 Delen

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met stuurverhogers, heb deze gezien op de site van MLMparts
Zouden de stuurverhogers een goed alternatief zijn ipv het monteren van een superbikestuur.


SW-Motech - Variabele Stuurverhogers prijs 89,00 euro
variabele Stuurverhogers, om het stuur geheel naar eigen wens in te kunnen stellen.
Geschikt voor motoren met een 22 of 28 mm stuur.
Het stuur kan verhoogd worden met 40 mm, zonder tussenblok, en tot 50 mm met tussenblok.
Creeer uw eigen perfect zithouding.
CNC-gefreesd, gemaakt van een zeer stevige aluminium legering.
Zilver geanodiseerd.
Inbegrepen:
Variabele Stuurverhogers
10 mm tussenblokken
Montagemateriaal
Montage-instructies.
De lengtes van de kabels en remleidingen moeten apart worden gecontroleerd. Kenmerken: Wijzig uw stuur van een Race zithouding naar een Tour zithouding in een fractie van de tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic verplaatst naar techniek aangezien hier om een advies wordt gevraagd.

Zie ook de begeleidende tekst die is toegevoegd bij "Elders gespot"

 

Als je deze bedoelt zul je ook een andere kroonplaat moeten hebben om ze op je Vtec te kunnen monteren.

M.a.w. met de €89,- ben je er nog niet. Je hebt er eentje nodig waar je een stuurbeugel van bijv. een suberbike stuurkit in kan plaatsen.

Dan blijft nog de vraag of je goed uitkomt met de handvatten. M.a.w. raak je de tank of de topkuip niet bij maximale uitslag, iets wat met een SBK stuur ook al kritisch komt.

 

Een bescheiden zoek opdracht hier op het forum levert onderstaande op, misschien heb je er wat aan.

Stuurverhogers , enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan een superbike kit hebt dan zit je al hoger want dat is het doel van die kit.

In de naslag staat wel een how-to van mij m.b.t. die kit aangevuld met info van andere gebruikers.

Met die how-to kan je een sbk kit plaatsen maar voor de tijd ook vast kijken wat ervoor nodig is om die te plaatsen.

Mijn ervaring is super en vind dat ze die standaard hadden mogen monteren maar dat is persoonlijk natuurlijk.

aangepast door Arno71
Link toegevoegd naar de naslag
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ervaring met stuurverhogers, maar stuurverhogers voor clip-ons heb ik nog nooit van gehoord/gezien.

op enduros wordt het wel vaak toegepast (lange nederlanders), maar daar zit een gewoon stuur op de kroonplaat.

aangepast door Arno71
Quote verwijderd aangezien je reageert op bovenstaande reactie. Verzoek om in het vervolg "Add reply" te gebruiken!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor jullie reacties en advies.

 

Het wordt waarschijnlijk voor mij een superbike stuur/kit van MDI. Zij leveren ook een gaskabel voor de VFR V-tev ( 2003 ). Wel wat prijzig 119,00 euro voor de gaskabel.

Ik vraag me dan ook af of de Pan European ST1300V, zoals Ray advieseert, dezelfde kabel is zoals MDI die levert. En net zo prijzig is ?

 

Ik ga het nog bij MDI navragen en laat het hier nog weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je deze bedoelt zul je ook een andere kroonplaat moeten hebben om ze op je Vtec te kunnen monteren.

Ja die bedoel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dezelfde kabel is zoals MDI die levert. En net zo prijzig is ?

 

Via CMSNL kom je op €30,-- per kabel (17910-MCS-G00, 17920-MCS-G00) excl verzendkosten.

Naast dat je ze bij de lokale motorhandel kunt bestellen is een bezoekje aan de motorsloop ook een optie.

M.a.w. het kan goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaskabels zijn duur want het is een set van 2 kabels (er is ook een retourkabel voor het geval de veer ooit losschiet).

Wat ik heb gedaan (en ook de anderen die een andere kabel hebben) is een 2e hands te kopen, dan ben de rond de €30,- klaar voor je kabelset.

Bij Ronayers betaal je $18,96 per kabel, ik heb daar nog nooit besteld en weet dus ook niet of dat incl. BTW is of niet en ook niet wat de verzendkosten zijn.

Bij MDI geven ze in de bijlage voor de kit aan dat nieuwe kabels niet nodig zijn en zullen dan op een enkele kabel genoeg moeten/willen verdienen denk ik, het is namelijk niet noodzakelijk maar wel een stuk beter (ik had eerst ook de omlegging van de originele kabel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaskabels van de pan 1300 nodig? ik heb t setje nog liggen. in prima staat geen knikken of kinken.

ik kon niet wennen aan het sbs dus weer naar orgineel gegaan

prijs via pb

 

gr dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...