Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR800  

185 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 120/70/17, achterband 180/55/17

    • Michelin Pilot Power
      6
    • Michelin Pilot Power 2CT
      7
    • Michelin Power Pure
      0
    • Michelin Pilot road 2
      33
    • Michelin Pilot road 3
      34
    • Dunlop sportsmart
      7
    • Dunlop Roadsmart 2
      16
    • Dunlop Qualifier II
      1
    • Bridgestone BT16Pro
      2
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      17
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8m (voorband) Z8o (achterband)
      12
    • Conti Sport Attack
      0
    • Conti Sport attack 2
      1
    • Conti Road Attack 2
      5
    • Conti motion
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pierlli Angel ST / GT
      19
    • Anders *
      21


Aanbevolen berichten

Ik raadt toch aan om eens de Dunlop Roadsmart 3 te gaan proberen, Michelin heeft het na de MPR2 toch flink laten liggen.

Nieuw lijkt de MPR4 super, flink verbeterd op stuurgedrag maar dat nieuwe is er snel vanaf en hij slijt ok een stuk sneller en ze cuppen op beide banden.

Zelf was ik helemaal van de Michelin en na de Roadsmart 1 snel weer terug naar de MPR2 (de 3 was al wel uit maar leek me niets) en uiteindelijk na de 4 eens de Roadsmart 3 onder het mom van je moet eens wat anders proberen om beter te ontdekken (of te bevestigen dat je het beste al had) en dat was een zeer goede keuze.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oi ! :blink:

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest (ben niet echt een forum - bijhoud - mens) - en de VFR goed te hebben benut - ben ik weer hier om te sparren met mede-Viffers.

De afgelopen 12.000km heb ik als sloffen onder mijn VFR VTEC de MPR-3 gehad, tussen 2012 en 2016.

Misschien kan ik er nog 1000 km uit persen dit jaar, maar volgend jaar gaan deze 'slicks' niet meer halen. :scratchchin:

 

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

 

Aangezien ik er een tijdje uit ben en de ontwikkelingen in motorbanden land niet stil staat ben ik benieuwd naar de 'Top 3' VFR VTEC banden voor de sportieve rijder.

Ik tour, maar wel op snelheid. Het landschap is leuk, maar de bochten geven pas echt een kick! Een toevallige circuitdag 1 keer per 2 jaar wil ik ook wel eens meenemen.

Ik ben van stevig doorrijden en goed bochtenwerk. Beslist geen 'vierkante banden man'. Dan weet je ongeveer wat voor soort rijder ik ben :huh:

 

Over de MPR-3 banden ben ik zeer tevreden, maar denk niet dat die er nog onder komt.

De fenomenale grip bij nat wegdek was vooral in 0-5000km fase te merken.

Nadelig vond ik dat de band wat instabiel is bij hoge snelheden, en gaat na verloop van tijd cuppen (niet merkbaar wel zichtbaar), en heeft maar echt een downside naar mijn gevoel...

Namelijk "de vallende ziekte" in het bochtenwerk door de conische vorm van de band.

Lekker makkelijk in veel bochten, maar soms echt ongewenst in korte krappe bochten, wat onverwachte reacties van de motor geeft. (creepy!)

De afgelopen 4000km heb ik daarom dus met semi-circuit techniek gereden om de motor wat rechter te houden in die bochten en zo het middenvlak van de banden meer te gebruiken.

 

Ik hoor graag de tips van de sportieve VFR rijder.

De makkelijkste en meest herkenbare keuze is de MPR-4 voor en achter, maar weet niet of die dezelfde 'vallende ziekte' heeft en 10.000km mee kan.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"vlotte tourer" op VFR : Pirelli Angel GT ; vraagt eerste 500 km wat gewenning na Michelins maar nu best tevreden, was een goede keuze; prijzig.

"sportieve rijder" op TL1000S : Dunlop Qualifier II; zéér goede grip maar gezien de rijstijl meer slijtage; goedkoop.

 

De Qualifier II zou m.i. voor een sportieve VFR rijder ook een goede keuze kunnen zijn, voor de rustige rijder hoor ik veel positieve berichten over de Roadsmart 3.

Dunlop is goed bezig ...

 

Niet onbelangrijk : ik rijd nooit bij regen dus geen ervaring qua rijgedrag op nat wegdek

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal van het weekend wel de 20 meest interessante huidige banden op een rijtje zetten. Naar wie mag ik die sturen of zet ik ze gewoon in dit topic?

Stuur maar naar mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dunlop roadsmart 3 laat zich ook heel behoorlijk sportief afbeulen hoor! Chicken-stripes van ongeveer 2mm na de eerste 300km oid, geeft een goede indicatie.

En wat mij vooral zéér goed bevalt is het volkomen neutrale en lichte sturen. Zowel op korte bochtjes in de steegjes hier achter het huis, als op dijkjes met 80-100km/u als op hogere snelheden.

 

Regengrip lijkt goed, geeft in elk geval voldoende vertrouwen. Maar ik push niet op natte wegen.

Slijtage kan ik nog niet beoordelen, maar schijnt ook prima in orde te zijn.

 

Van de banden die nu verkrijgbaar zijn is deze mijn absolute favoriet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Metzeler sportec M7 RR heb ik er nu op liggen ,bevallen mij zeer goed ,over de slijtage kan ik nog weinig zeggen ,het enige nadeel is dat ze vrij prijzig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Aangezien ik er een tijdje uit ben en de ontwikkelingen in motorbanden land niet stil staat ben ik benieuwd naar de 'Top 3' VFR VTEC banden voor de sportieve rijder.

Ik tour, maar wel op snelheid. Het landschap is leuk, maar de bochten geven pas echt een kick! Een toevallige circuitdag 1 keer per 2 jaar wil ik ook wel eens meenemen.

Ik ben van stevig doorrijden en goed bochtenwerk. Beslist geen 'vierkante banden man'. Dan weet je ongeveer wat voor soort rijder ik ben :huh:

...

 

Als je een pagina of 2 à 3 terug had gelezen was je al aardig bij geweest ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Metzeler sportec M7 RR heb ik er nu op liggen ,bevallen mij zeer goed ,over de slijtage kan ik nog weinig zeggen ,het enige nadeel is dat ze vrij prijzig zijn

Niet duurder dan de concurrenten.

Alle bandenfabrikanten kijken naar elkaar m.b.t. tot brutoprijzen en kortingen die ze hun dealers geven. Sterker nog, ze komen heel regelmatig bij mij vragen wat ik bij de concurrentie betaal.....

Je ziet dus in elk segment dat niet alleen de nieuwste producten van alle grote merken vrijwel hetzelfde geprijsd zijn, maar zelfs de "budget-modellen" van die fabrikanten.

Daardoor zit er vrijwel nooit meer dan 20 Euro verschil tussen een set banden van de grote 6 merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik rijd altijd met de Metzeler Z8 Roadtec. Nu is de achterband wat oud en heeft een paraplu aan de binnenkant. Die moet dus vervangen.

De voorband is 4 jaar oud en net 3000 km gelopen ( ik weet het, te weinig gereden afgelopen tijd).

Wat raden jullie aan? Zowel nieuwe voorband als nieuwe achterband of alleen een nieuwe achterband.

 

Hoor graag van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er verder geen onregelmatigheden in de voorband zou je er nog een jaar mee kunnen sturen ,dus volgend voorjaar pas vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog we een setje Roadsmart 3 die op de helft is, kan je zeker nog wel een 7000 mee door als het niet meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...