Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR800  

185 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 120/70/17, achterband 180/55/17

    • Michelin Pilot Power
      6
    • Michelin Pilot Power 2CT
      7
    • Michelin Power Pure
      0
    • Michelin Pilot road 2
      33
    • Michelin Pilot road 3
      34
    • Dunlop sportsmart
      7
    • Dunlop Roadsmart 2
      16
    • Dunlop Qualifier II
      1
    • Bridgestone BT16Pro
      2
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      17
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8m (voorband) Z8o (achterband)
      12
    • Conti Sport Attack
      0
    • Conti Sport attack 2
      1
    • Conti Road Attack 2
      5
    • Conti motion
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pierlli Angel ST / GT
      19
    • Anders *
      21


Aanbevolen berichten

Heb nu de s21 op m'n vfr en bevalt me best goed, hoewel ik er nog niet helemaal uit ben of ik ze beter vind dan m'n conti sport attack 2 Die ik hiervoor had. 

Dat kan echter ook aan de voorvorkolie liggen die eind 2016 voor 't laatst vervangen is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conti sport attack 2 was ik ook altijd groot fan van ,in de regen vond ik ze niet fijn en op een circuittraining gaan ze smeren ,rij nu Metzeler Sportec M7 RR en die vind ik super,volgens mij rijden er daarvan niet veel hier rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De metzler m7rr kwam volgensmij ook erg goed uit de testen, had nu een goed gevoel om Bridgestone te kiezen, wilde eigenlijk voor de t31 gaan,maar nadat de eerste twee circuit dagen op de planning kwamen uiteindelijk toch de s21 genomen, conti niet meer gekozen omdat die inderdaad niet top waren in de regen en ik vond ze in 't midden wel snel slijten, Bridgestone gebruikt een hardere compound in 't midden dus die blijfen met m'n toer km er tussenin hopelijk wat langer goed 

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

De S20 of S21 die op mijn Kawasaki zaten toen deze werd afgeleverd waren met 6000km echt aan vervanging toe. Leuk als je niet al te veel kilometers maakt. Mogelijk wel een verschil tussen de oplever banden en nieuwe? Ben wel benieuwd hoeveel km je ermee haalt. Moet zeggen dat ze wel lekkerder reden dan de T30 en T31.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik wil binnenkort op vakantie richting Italië en ben dus opzoek naar vers rubber voor mijn 2001 FI. 

 

Volgens mij heb ik een redelijk rustige rijstijl, ik rijd (nog) niet mega hard. Ik rijd niet voor mijn plezier in de regen maar ik zou de motor er niet voor laten staan. Ik zou graag een band willen hebben die ietwat comfort biedt. Ik maak vooralsnog geen mega kilometers.

 

Ik zat zelf te kijken naar de volgende:

- Angel GT (goedkoop) 

- Angel GT2 (veel beter dan de originele GT en meer comfort door zachter karkas las ik?) 

- Roadsmart 3 (langste levensduur?) 

- Sportsmart Mk3

- Rosso 3

- M7 RR

 

Ik neig het meeste richting de Angel GT2 mede door de goede verhalen die ik lees, echter mis ik nog de reviews die dit ondersteunen... 

 

Wat denken jullie? En verder nog tips van dingen die ik moet controleren voordat ik ga reizen? 

 

Bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen Michelin Road 5?

Banden met een zachter karkas geven niet perse meer comfort maar vooral minder stabiliteit. Comfort moet je zoeken in goede vering/demping en eventueel een ander zadel maar nooit in de banden want een instabiele motor door "comfortabele" banden is juist alles behalve comfortabel.

Ikzelf ben fan van Michelin en kom er steeds weer op terug maar de Roadsmart 3 zijn me ook goed bevallen en ondanks dat ik wel eens wat wil proberen zijn die andere merken nooit op mijn shortlist gekomen.

Ik zou het ook bij een toerband houden want een sportband heeft een veel kleiner temperatuurbereik en zullen met name  met een rustige rijstijl niet altijd op temperatuur komen, laat staan blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Solis said:

Ik wil binnenkort op vakantie richting Italië en ben dus opzoek naar vers rubber voor mijn 2001 FI. 

 

Volgens mij heb ik een redelijk rustige rijstijl, ik rijd (nog) niet mega hard. Ik rijd niet voor mijn plezier in de regen maar ik zou de motor er niet voor laten staan. Ik zou graag een band willen hebben die ietwat comfort biedt. Ik maak vooralsnog geen mega kilometers.

 

Ik zat zelf te kijken naar de volgende:

- Angel GT (goedkoop) 

- Angel GT2 (veel beter dan de originele GT en meer comfort door zachter karkas las ik?) 

- Roadsmart 3 (langste levensduur?) 

- Sportsmart Mk3

- Rosso 3

- M7 RR

 

Ik neig het meeste richting de Angel GT2 mede door de goede verhalen die ik lees, echter mis ik nog de reviews die dit ondersteunen... 

 

Wat denken jullie? En verder nog tips van dingen die ik moet controleren voordat ik ga reizen? 

 

Bedankt! 

Zoals jullie weten ben ik motorbandendealer en Honda Blackbirdrijder. Deze is qua bandenwensen overeenkomend met de (latere) VFR.
Ikzelf kies voor de Sportsmart MK3. Meer grip in droog, en zelfs meer in de koude en regen dan de Roadsmart III.
Gaat inderdaad ongeveer 30% minder lang mee dan de Roadsmart III, maar daar heb ik geen probleem mee (banden zijn immers goedkoop 🙂 ).
Maar het lichtere en preciezere sturen geeft voor mij de doorslag.

De Angel GT was ook gewoon goed (althans, de laatste generatie van de standaard GT, waarvan ze de rubbercompound hadden aangepast t.o.v. de eerste generatie).
De nieuwe GT2 moet iets beter zijn, maar niet veel. Dat kan ook haast niet meer. De grote stappen in verbetering van ca. 10 jaar geleden worden nu steeds kleiner.

De Rosso III en de M7RR zijn minder geschikt voor zwaardere sport/toermotoren zoals de VFR en de Blackbird. Die hebben gewoon teveel massa, en zullen bij stevig gebruik te veel opgewarmt worden. Daarnaast zijn ze door die grotere massa iets te beweeglijk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de Angel GT zou kopen welke versie raad jij dan aan? De standaard versie voor + A-spec achter, of rondom de standaard versie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kleine 3 weken geleden op advies van Frank Dunlop sportsmart 3 in Purmerend door Frank laten monteren. Ik had roadsmart 3 welke een kleine 14000 km zijn meegegaan. 

Ik was zeer tevreden met de roadsmart. Echter met het vooruitzicht op een circuitdag met CRT op Assen heb ik de sportsmart gekozen.

Fantastisch wat een band. Stuurt op straat heel precies. Op circuit heel veel grip. Als beginner een mooie tijd van 2.16 op Assen. 

Maar ook in de stromende regen zeer veel vertrouwen.

kortom zeer blij met mijn keuze voor mij een nog betere band dan de roadsmart. En die vond ik al zeer goed. 

 

 

 

 

 

F82B5AC8-8B14-4711-9B04-C0E93D063F49.jpeg

272EBF8E-7186-4C1D-8B54-08F0384E4159.png

A7422534-6642-44F8-86F7-041A1E1B902E.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Ray zei:

Waarom geen Michelin Road 5?

Banden met een zachter karkas geven niet perse meer comfort maar vooral minder stabiliteit. Comfort moet je zoeken in goede vering/demping en eventueel een ander zadel maar nooit in de banden want een instabiele motor door "comfortabele" banden is juist alles behalve comfortabel.

Ikzelf ben fan van Michelin en kom er steeds weer op terug maar de Roadsmart 3 zijn me ook goed bevallen en ondanks dat ik wel eens wat wil proberen zijn die andere merken nooit op mijn shortlist gekomen.

Ik zou het ook bij een toerband houden want een sportband heeft een veel kleiner temperatuurbereik en zullen met name  met een rustige rijstijl niet altijd op temperatuur komen, laat staan blijven.

Ik had de Road 5 eigenlijk links laten liggen omdat deze in de bandentest van motorrad/motoplus niet zo super special uit de bus kwam. Scoorde minder dan de toch al iets verouderde Angel GT van Pirelli. Deze test werd echter wel uitgevoerd op BMW R1200RSen, dus ik weet niet hou deze resultaten zich verhouden t.o.v. de VFR.

 

Wat betreft de rest van de informatie, dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet teveel waarde hechten aan die testen want banden zijn te persoonlijk om dat te kunnen testen.

Op een 800 weet ik het ook niet maar ik vond de Road 5 op de CT beter presteren dan de Roadsmart 3 maar de problemen met de Roadsmart 3 die ik op de CT had waren bij de VTEC dan weer niet aanwezig.

Testen op een totaal andere motor zijn dan nog minder waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Ray said:

Ik zou niet teveel waarde hechten aan die testen want banden zijn te persoonlijk om dat te kunnen testen.

Op een 800 weet ik het ook niet maar ik vond de Road 5 op de CT beter presteren dan de Roadsmart 3 maar de problemen met de Roadsmart 3 die ik op de CT had waren bij de VTEC dan weer niet aanwezig.

Testen op een totaal andere motor zijn dan nog minder waard.

Persoonlijk?
De vergelijkingstests die Das Motorrad doet zijn met een groep testrijders van verschillend pluimage waardoor je een aardig gemiddeld beeld krijgt.
Dat neemt niet weg dat de individuele consument een heel andere smaak kan hebben dan het gemiddelde. Maar die consument heeft dan simpelweg ook niets aan alle ervaringen van anderen......
M.b.t. verschillende motoren: daar zit wel een grond van waarheid in. Echter, als er een vergelijkbare motor gebruikt wordt kan je toch heel aardig de verschillen tussen de banden zien m.b.t. levensduurvergelijking, grip in de regen, oprichten bij remmen in de bocht enzovoorts.
Net als met alle ervaringen van anderen is het erg nuttig als je tussen de regels door kan lezen wat voor jou van belang en toepassing is, en wat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Solis said:

Als ik de Angel GT zou kopen welke versie raad jij dan aan? De standaard versie voor + A-spec achter, of rondom de standaard versie? 

De standaard-versie voor, en de A-versie achter.
Maar als je even kan wachten: begin augustus komt de GT2 in A-specificatie voor de achterzijde op de markt. En die zou ik dan zeker prefereren boven de eerste generatie GT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mhh tsja, ik ga in begin Juli op vakantie... Dan ga ik de introductie van de A-spec GT2 niet redden. De banden die er nu onder zitten zijn een mismatch van jewelste en vierkant aan het worden.

aangepast door Solis
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-6-2019 om 09:28, AFS Motorparts zei:

Zoals jullie weten ben ik motorbandendealer en Honda Blackbirdrijder. Deze is qua bandenwensen overeenkomend met de (latere) VFR.
Ikzelf kies voor de Sportsmart MK3. Meer grip in droog, en zelfs meer in de koude en regen dan de Roadsmart III.
Gaat inderdaad ongeveer 30% minder lang mee dan de Roadsmart III, maar daar heb ik geen probleem mee (banden zijn immers goedkoop 🙂 ).
Maar het lichtere en preciezere sturen geeft voor mij de doorslag.

De Angel GT was ook gewoon goed (althans, de laatste generatie van de standaard GT, waarvan ze de rubbercompound hadden aangepast t.o.v. de eerste generatie).
De nieuwe GT2 moet iets beter zijn, maar niet veel. Dat kan ook haast niet meer. De grote stappen in verbetering van ca. 10 jaar geleden worden nu steeds kleiner.

De Rosso III en de M7RR zijn minder geschikt voor zwaardere sport/toermotoren zoals de VFR en de Blackbird. Die hebben gewoon teveel massa, en zullen bij stevig gebruik te veel opgewarmt worden. Daarnaast zijn ze door die grotere massa iets te beweeglijk.

Hoi Frank. Geldt dat ook voor de Rosso Corsa 2? Dat die minder geschikt is voor zware motoren? Op Assen werd inderdaad de Rosso 3 voorband loeiheet. Echt de bonken rubber kwamen los en de band sloeg ook helemaal blauw uit. Daarna wat circuitdaagjes met een Rosso Corsa gedaan en nergens geen last meer van gehad. Alleen in de regen is die band wat minder. Type 2 schijnt daarop flink verbeterd te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...