Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR800  

185 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 120/70/17, achterband 180/55/17

    • Michelin Pilot Power
      6
    • Michelin Pilot Power 2CT
      7
    • Michelin Power Pure
      0
    • Michelin Pilot road 2
      33
    • Michelin Pilot road 3
      34
    • Dunlop sportsmart
      7
    • Dunlop Roadsmart 2
      16
    • Dunlop Qualifier II
      1
    • Bridgestone BT16Pro
      2
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      17
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8m (voorband) Z8o (achterband)
      12
    • Conti Sport Attack
      0
    • Conti Sport attack 2
      1
    • Conti Road Attack 2
      5
    • Conti motion
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pierlli Angel ST / GT
      19
    • Anders *
      21


Aanbevolen berichten

Yep, al één seizoen mee gereden en ik vind het een prima aanrader ‘mijn bandenboer’ en lekker goedkoop als setje toen hij een partij kon opkopen. Nu was 2019 een droge en warme seizoen en ik kon met de banden lekker de bochten pakken; kortom veel vertrouwen. Ook een keer de Duitse autobahn rechtuit en hard, kort stukje van 12km en rond de 200km/h ook geen probleem. Voor de rest tour ik met de normale snelheden in de omgeving van Münsterland/Teutoburgerwald in Duitsland.

 

Met nat weer heb ik weinig ervaring, ik ben nl een mooi weer rijder, maar de nat weer eigenschappen zullen ook wel goed zijn, zeker met mijn aangepaste rijstijl.

 

Ondertussen bijna 5000km en zat profiel nog over, ik haal wel een dikke 10k. Mijn vorige set BT016pro’s  werden op het laatst oncomfortabel en de voorband begon een beetje te cuppen, maar ze waren ook ‘op’.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De t31 werden in de testen erg positief ontvangen, ook halverwege de levensduur schijnen ze het nog erg goed te doen. 

Ik heb zelf de s21 van Bridgestone onder de vfr omdat ik ook veel circuit rijd bij motor circuit training, ik weet uit ervaring dat de s21 het erg goed doen in de regen, zeker voor een sportband, dat zal bij de t31 alleen maar beter zijn, alleen doet de t31 het bij sportief rijden ook erg goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net weer een verse T31 gemonteerd, maar de levensduur valt (mij) als voorband tegen. Vorige heeft er 7.482 km op gezeten, en toen was deze écht op, als in de verslijtnokjes waren ruimschoots bereikt.

Betreft wel op een CBR 1000 F, welke zwaarder op de voorkant steunt en leunt, in combinatie met een redelijk sportieve rijstijl. Het gevoel van 'cuppen' is iets waar ook deze band last van heeft (bij mij i.i.g.), en in combinatie met een vlakke kant in het midden (resultaat van ca. 2500 km snelwegkilometers in de 2e helft van de levensduur) "valt" de motor bij het insturen met een redelijk gebruikte band in de bocht, iets wat mij in met name de natte periode af en toe een hartverzakking bezorgde doordat je een seconde denkt dat je de fiets kwijt bent aan de voorzijde...

Positieve is de achterzijde, welke het bij mij 11.939 km uit hield, en toen als voorzorgmaatregel gewisseld is voor een geplande vakantietrip, dus er hadden nog meer km's ingezeten. Reden om nogmaals een T31 te monteren is simpel, hier (in D.) mag je alleen de banden uitwisselen tegen eenzelfde merk en model, en dient het merk en type voorband gelijk te zijn aan de achterzijde, waar nu een 4000 km oude T31 is gemonteerd..

 

Al met al doet deze niets onder voor de MPR 4, maar ik mag niet klagen, de BT016pro's hielden het welgeteld 4300 km vol onder de CBR...

aangepast door Tukker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de duidelijke uitleg, mijn keus staat vast en ga ze zo bestellen,  Klopt het dat je bij de voorband op 58w en de achterband op 73w  uitkomt?

Heb even gekeken bij bandenleader of hebben jullie nog een alternatieve? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is bandenleader wel een Vd goedkoopste, heb ik de s22's voor m'n fireblade ook vandaan, en gewoon productie datum halverwege 2019, dat 85w en 73w kan kloppen inderdaad. 

 

@tukker ik heb tot nu toe al m'n banden op de vfr wel last van cupping gehad, Michelin 2ct, conti sport attack 2, tot nu toe gaat 't met de s21 goed maar die heeft voornamelijk circuit kilometers gemaakt, er zijn overigens allerlei redenen waardoor cuppen ontstaat, dat hoeft niet aan de band te liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Frank (AFS Motorparts) heeft ook hele scherpe prijzen met korting voor de leden hier. Daarbij ook nog eens een super service.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt zeker als je ze erom laat zetten bij Frank. 

Paar jaar terug m'n banden Laten doen, eerste keer dat ik een monteur tegen kwam die echt verder kijkt dan z'n neus lang is, balhoofdlagers etc wordt gelijk naar gekeken zeer goede service in mijn ogen! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had inderdaad de M9-RR bij mij.
Dat is inderdaad de opvolger voor de M7-RR, of eigenlijk moet ik zeggen de opvolger voor de Pirelli Diablo Rosso III (welke de opvolger voor de M7-RR was).
Pirelle heeft Metzeler overgenomen, en alle productie en ontwikkeling gebeurt nu in Duitsland bij Metzeler. Die wisselen om-en-om hun modellen af.

Nee, de M9-RR is zo nieuw dat ik er nog geen meter mee gereden heb. Ik kreeg ze pas vlak voor de beurs binnen.
Net zoals de nieuwe Michelin Power 5, die kreeg ik 1 dag voor de opbouw van de beurs pas binnen......

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/23/2020 at 4:42 PM, Ries said:

Heeft iemand al rij ervaring met de T31 banden van Bridgestone? ( En is het slim om er een GT band om te gooien?) 

De GT is niet de juiste keuze voor de VFR, die is meer bedoeld voor Pan Europeans enzovoorts.

De T31 is een prima band, net als alle andere moderne sport/tourbanden van de 6 grote merken.
In de vergelijkingstest (op 6 FJR1300's) kwam hij er op alle testonderdelen in de middenmoot uit.
In de regen scoorden de Pirelli Angel GT en de Michelin Road 5 veel beter, en op levensduur en rij-eigenschappen na 5000km scoorde de Dunlop Roadsmart III veel beter.
De overall testwinnaars waren dan ook de Dunlop en de Pirelli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 25-2-2020 om 13:02, AFS Motorparts zei:

In de vergelijkingstest (op 6 FJR1300's) kwam hij er op alle testonderdelen in de middenmoot uit.

 

Nu weet ik dat ik binnenkort een bezoek aan jou dien te brengen om mijn banden te vervangen. De test waarnaar je hierboven verwijst. Is dat een test die ik (wij) ook kunnen inzien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Pirelli Angel GT eronder zitten en die bevallen mij erg goed, veel vertrouwen ook in de regen.

Het is mijn 2e set alweer, de eerste set ging bijna 14.000 km mee, met dit set (1,5 jr) ben ik daar alweer ver overheen.

Het volgende set zal waarschijnlijk de GT 2 van Pirelli worden ....

Vanmiddag kreeg ik mijn bij AFS bestelde Go-Cruise binnen, TOP.

Bedankt Michel voor de tip :thumpup:

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Aficior said:

 

Nu weet ik dat ik binnenkort een bezoek aan jou dien te brengen om mijn banden te vervangen. De test waarnaar je hierboven verwijst. Is dat een test die ik (wij) ook kunnen inzien?

 

Ik heb de tests op papier hier liggen.
Ik weet dat Joost hetzelfde blad leest, dus mogelijk wil hij ze inscannen?
En anders kan je de verkorte en vertaalde versie in Motoplus opzoeken.
Ze zijn ook wel downloadbaar bij Das Motorrad als je een abbonneenummer hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen lid van Motorrad of Motoplus. Ik lees en spreek wel Duits, dus dat zou geen belemmering zijn. (Maar ben een Nederlander hoor).

 

@AFS Motorparts schreef:

Ik heb de tests op papier hier liggen.
Ik weet dat Joost hetzelfde blad leest, dus mogelijk wil hij ze inscannen?
 

Heb jij dit bericht gezien @JooST? Kun jij ons helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...