Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR800  

185 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 120/70/17, achterband 180/55/17

    • Michelin Pilot Power
      6
    • Michelin Pilot Power 2CT
      7
    • Michelin Power Pure
      0
    • Michelin Pilot road 2
      33
    • Michelin Pilot road 3
      34
    • Dunlop sportsmart
      7
    • Dunlop Roadsmart 2
      16
    • Dunlop Qualifier II
      1
    • Bridgestone BT16Pro
      2
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      17
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8m (voorband) Z8o (achterband)
      12
    • Conti Sport Attack
      0
    • Conti Sport attack 2
      1
    • Conti Road Attack 2
      5
    • Conti motion
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pierlli Angel ST / GT
      19
    • Anders *
      21


Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk gooi ik nu de knuppel in het hoenderhok, maar ik heb de nodige problemen met de Roadsmart 4...

 

  • Zeer lange levertijden dit voorjaar, om uberhaupt maar setjes Roadsmart 4 te krijgen;
  • Lekkage a.d. voorzijde (CBR 1000 F) spontaan en na 2K aan kilometers. Band vervangen onder coulance door importeur;
  • Houtdraadbout aan achterzijde (1000F, okay daar kan Dunlop niets aan doen, maar overkomt me wel voor het eerst in lange tijd weer, ook hier de band moeten vervangen);
  • Spontane lekkages aan voor- en achterzijde op de ST 1100 (actueel 6K eronder, luchtdrukverlies van ca. 0,2 bar per week)

Kortom 2 sets, 2 motoren en 2x hetzelfde lekkagebeeld... Geeft mij wel te denken of ik de set nogmaals zou nemen, ondanks dat het op zich wel bevalt..

aangepast door Tukker
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tukker zei:

Spontane lekkages

Hoe is de montage gedaan? Ik zie vaak dat de velgrand niet schoon wordt gemaakt en dan kunnen er wel rubber resten achterblijven met mogelijk lekkage als gevolg.

  • With Stupid 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray Ik weet hoe je banden monteert.. 

In dit geval, schone randen (je maakt ze toch standaard schoon voor het monteren? Wie doet dat nou niet?), gemonteerd met goed bandenvet. Gebalanceerd, 2000 km gereden en plots lekkage (ong. 8 week na montage). Gemarkeerd, gedemonteerd, wederom schoongemaakt, band 90gr ten opzichte van eerdere montage erop gelegd en nog lekkage bij het gemarkeerde punt.. (bij de 1000F)

 

(De)montage gebeurd met professioneel materieel, niet met enkel bandenlichters of HBM rotzooi. Balanceren idem..

 

Wil het grapje dit winter ook nog herhalen met de ST, maar ik ben er bang voor dat het daar ook blijft lekken.. Vind het toch wel een grote smet op de voor de rest zeer goede Roadsmart 4.

Nog nooit zoveel luchtverlies gehad met banden, en dus ook (bijna) wekelijks controle op de bandenspanning én op spanning zetten..

 

(Heb overigens wel een filmpje over het drukverlies/lekkage, maar die is iéts te groot met 18 Mb)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook gecontroleerd waar de lucht verdwijnt?

Een nieuwe band verliest in de eerste tijd zo wie zo wel een beetje spanning is mijn ervaring.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tukker zei:

Ik weet hoe je banden monteert

De meeste mensen monteren ze niet zelf en je wil niet weten hoe vaak ik ze al op diverse plekken banden heb zien monteren zonder de randen schoon te maken.
Bij de T7 doe ik het zelf maar van de CT laat ik het doen omdat ik daar de velgen netjes van wil laten (de T7 heeft binnenbanden en moet ook op een trail gefixt kunnen worden). Ik heb een goed adres maar die gaat binnenkort met pensioen maar ik laat het nergens doen waar ik er niet bij kan zijn en kan zien dat ze het goed doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 30 jr professionele ervaring in motorbanden (+ laatste 15 jr hobbymatig) achter de hand (mijn pa) @Ray, dus dat komt wel goed.. Ik weet niet anders dan je velgrand schoonmaakt bij een nieuw rubbertje (en nooit ergens anders laten doen), dus heb geen ervaringen dat het niet gebeurd.. Maar geloof je direct dat die handeling wel vergeten kan worden..

 

Binnenbanden ken ik nog van vroegâh (met crossers toen en ook velgenklemmen), was soms een gescheld in de werkplaats...

Al geloof ik wel dat het daar met mousse e.d. veel beter op is geworden voor met name de cross en enduro..

M'n pa zweerde overigens altijd bij de Metzeler binnenbanden, waren de dikste in zijn soort..

aangepast door Tukker
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tukker Mouse heb ik naar gekeken maar dat is echt op cross en enduro gericht en (nog) niet opgeschaald voor mijn segment. De "druk" is te laag want volgens mij houdt het bij 1,5 bar wel op en ook is er geen 150-er te vinden.
Binnenbanden is een beetje tricky want de heavy duty zijn wel dikker maar dat kan op hoge snelheid voor oververhitting zorgen. Ik heb er een HD in zitten en heb daar nog geen problemen mee gehad, als reserve heb ik altijd een dunne voorband mee. Neemt minder ruimte in beslag en die past ook in de achterkant zodat je in ieder geval door kan tot je weer in de bewoonde wereld bent.
Veel converteren de wielen naar tubeless maar ik vind offroad een binnenband toch praktischer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, VFRikus zei:

Heb je ook gecontroleerd waar de lucht verdwijnt?

Een nieuwe band verliest in de eerste tijd zo wie zo wel een beetje spanning is mijn ervaring.

VFRikus

Zekers! Band verliest idd 0,3 bar na montage (gemiddeld). Is echter met geijkte Eurodainu voor vertrek op juiste spanning gezet, niets aan de hand (geen drukverlies). Mee naar Engeland geweest, weggezet voor een paar week en vervolgens ga ik bijna op mijn muil bij de eerste bocht in de straat 100 mtr verderop op een vroege zondagmorgen.. 

 

Velgrand niets aan te zien, band vertoond geen uiterlijke gebreken. Punt van lekkage gemarkeerd, 90 gr. Gedraaid op de velg en de lekkage vond weer plaats op gemarkeerde plaats..

nog nooit meegemaakt, zoveel verlies in korte tijd...

 

bij de ST ook gemiddeld 0,2 bar verlies per week op beide banden...

nog nooit zoveel drukverlies meegemaakt in al die jaren

aangepast door Tukker
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verhoudt de Dunlop RS IV GT zich tot de Michelin Power 5 band wat betreft grip, stuurgedrag en levensduur?

aangepast door Hans86
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je de Michelin Power 5 niet moet gaan vergelijken met de Dunlop Roadsmart maar met de Sportsmart.
Michelin Road is meer de tegenhanger voor de Dunlop RoadSmart.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht dat de Sportsmart MK3 bedoelt wordt. 

 

Ben ook erg benieuwd naar het verschil in de Sportsmart MK3 en de Power 5. Rij zelf (erg vlot) enkel met mooi weer en zeker niet in de regen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel wel de Roadsmart IV GT daar ik binnenkort nieuwe banden nodig heb en de Michelin Power 5 mij op zich goed bevallen wat betreft grip in zowel droge als natte omstandigheden. Echter slijten deze ook behoorlijk snel. Vandaar dat ik benieuwd was hoe de RS IV is wat betreft de grip (nat en droog) en stuurgedrag en levensduur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...