Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR800  

185 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 120/70/17, achterband 180/55/17

    • Michelin Pilot Power
      6
    • Michelin Pilot Power 2CT
      7
    • Michelin Power Pure
      0
    • Michelin Pilot road 2
      33
    • Michelin Pilot road 3
      34
    • Dunlop sportsmart
      7
    • Dunlop Roadsmart 2
      16
    • Dunlop Qualifier II
      1
    • Bridgestone BT16Pro
      2
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      17
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8m (voorband) Z8o (achterband)
      12
    • Conti Sport Attack
      0
    • Conti Sport attack 2
      1
    • Conti Road Attack 2
      5
    • Conti motion
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pierlli Angel ST / GT
      19
    • Anders *
      21


Aanbevolen berichten

Zo ook maar even gestemd.

Zoals mijn onderschrift al aangeeft heb ik uiteraard gestemd voor de Metzeler Z8 (m/o).

 

Banden bevallen me prima. Ik vind ze beter dan de Roadsmart 1 en 2 en de Michelin PR2. In natweer en koud weer nog geen enkele keer een uitstapje gedaan. Ze zijn minder gevoelig voor langsrichels zoals de Roadsmart (zowel 1 als 2) daar wel last van heeft.

 

Heb ze er inmiddels 2500km onder zitten inclusief prop in de achterband, waar ik overigens niets van merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet dus deze winter nieuwe bandjes en wilde toch voor mpr3 gaan. is er geen ervaring mee of is mpr2 gewoon beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Frank geeft juist de PR2 als beter alternatief t.o.v. de 3.
Dit is voor mij ook meteen de bevestiging dat ik na het spuiten toch voor de 2 ga.
De vorm bevalt me veel beter dan de Roadsmart wat het slappe(re) karkas acceptabel maakt maar als de 3 nog slapper is dan hou ik het nog even lekker op de 2 in de hoop dat ze bij de 4 voor een wat stijver karkas gaan B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist wel dat dat rare profiel nadelige gevolgen moest hebben B)

Maar blij dat dit voorbij is gekomen want nu ben ik alle twijfels kwijt en weet ik dat ik fijn voor de oude vertrouwde 2 ga want daar had ik voor het uitstapje naar de Roadsmart 3 setjes met veel plezier en volle vertrouwen versleten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op verzoek van Kerst.


De banden voldoen nog steeds uitstekend ondanks de veter.

 

Met deze temperaturen voelt de band zich goed. Heb nog geen gekke dingen meegemaakt.

Grip is er altijd voldoende, stuurt nog steeds erg neutraal, als nieuw. Nog geen sporen dat ie vierkant wordt, ondanks de 40% van de tijd snelweg.

Mij hoor je zeker niet klagen.

 

Stand nu: ongeveer 5000km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Komende zomer verwacht ik aan een nieuw setje banden toe te zijn. Ik zit nu al na te denken over wat het gaat worden. Een lastige keus, want ga ik voor sportieve straatbanden alla mich pr 3 dunlop roadsmart2 (de 1 is mij vorig jaar uitstekend bevallen) Conti road attack(rijd ik nu) of waag ik de stap naar een moderne allroad band als de pirelli Scorpion trail(standaard voor de crossrunner) , dunlop trailmaxx, Conti trailattack oid.

Ik heb totaal geen ervaring met allroad banden en vrees toch dat ze me op het asvalt teleur gaan stellen. Toch lijkt het me leuk om iets meer grip te hebben op onverharde wegen, maar wil geen grip op asvalt inleveren(verwend Joch(:). Iemand ervaring met dit soort banden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn maat heeft een GS1200 adventure, die rijd op Metzler tourance exp en rijd met ons op in de bergen. Aan grip geen gebrek dus. De moderne allroad banden zitten op het zelfdegrip niveau als de sporttoer banden van vandaag en de dag.

Als je meer wilt moet je zelf de vraag stellen hoe vaak ga ik offroad ? Heb ik daar een minder feedback gevende band voor over ( Grip is wel goed ) In een duitse banden test kwamen de Bridstone TW banden er heel goed uit. Maar ook de annakee (3 ? ) doet het zeer goed.

 

Toch zie ik steeds meer dat GS rijders Conti roadattack gaan monteren ipv de allroad banden.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...