Jump to content

Welke band willen wij op de VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X


 Share

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR800  

184 members have voted

  1. 1. Voorband 120/70/17, achterband 180/55/17

    • Michelin Pilot Power
      6
    • Michelin Pilot Power 2CT
      7
    • Michelin Power Pure
      0
    • Michelin Pilot road 2
      33
    • Michelin Pilot road 3
      33
    • Dunlop sportsmart
      7
    • Dunlop Roadsmart 2
      16
    • Dunlop Qualifier II
      1
    • Bridgestone BT16Pro
      2
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      17
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8m (voorband) Z8o (achterband)
      12
    • Conti Sport Attack
      0
    • Conti Sport attack 2
      1
    • Conti Road Attack 2
      5
    • Conti motion
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pierlli Angel ST / GT
      19
    • Anders *
      21


Recommended Posts

Feedback vind ik wel belangrijk bij een band in die zin dat de band mij vertrouwen moet geven. Het beste is gewoon uitproberen denk ik, al is een setje banden daar eigenlijk wat te prijzig voor.

Denk dat ik toch maar weer oor oude vertrouwde "sporttour banden"ga.

Ik hoor veel goede berichten over de Metzeler Roadtec Z8..

Link to comment
Share on other sites

Mijn maat heeft een GS1200 adventure, die rijd op Metzler tourance exp en rijd met ons op in de bergen. Aan grip geen gebrek dus. De moderne allroad banden zitten op het zelfdegrip niveau als de sporttoer banden van vandaag en de dag.

Als je meer wilt moet je zelf de vraag stellen hoe vaak ga ik offroad ? Heb ik daar een minder feedback gevende band voor over ( Grip is wel goed ) In een duitse banden test kwamen de Bridstone TW banden er heel goed uit. Maar ook de annakee (3 ? ) doet het zeer goed.

 

Toch zie ik steeds meer dat GS rijders Conti roadattack gaan monteren ipv de allroad banden.

 

Grip hebben ze inderdaad best veel, vergelijkbaar met sport/toerbanden, maar het probleem is dat deze banden door de hogere rubber noppen (of blokken) meer bewegen. De stabiliteit is dus minder, maar als je daar mee kan leven dan kan je behoorlijk doorrijden. Snelheid in de bochten is voor 70% de rijder, en voor 30% het materiaal.

Ga je ze vergelijken met sportbanden, dan hebben de all-roadbanden duidelijk minder grip, en sturen ze ook nog eens veel zwaarder.

Link to comment
Share on other sites

Feedback vind ik wel belangrijk bij een band in die zin dat de band mij vertrouwen moet geven. Het beste is gewoon uitproberen denk ik, al is een setje banden daar eigenlijk wat te prijzig voor.

Denk dat ik toch maar weer oor oude vertrouwde "sporttour banden"ga.

Ik hoor veel goede berichten over de Metzeler Roadtec Z8..

 

Alleen in de 120/70ZR17 versie M, en in de 180/55ZR17 versie O is dat een topband. In alle andere maten/versies is dit een band uit het middensegment.

Link to comment
Share on other sites

Het was mij niet bekend dat er verschillende versies van deze band waren. Wat is het verschil dan precies? en waarom voor een "m"versie en achter een "o"?

Link to comment
Share on other sites

Mijn huidige achterband is ook aan vervanging toe. Ik rij alleen met droog weer van april t/m oktober. Mijn huidige bt020 is na 6/7000km glad in het midden. Voor heb ik een pilot power 2ct.

Iemand tips?

 

Link to comment
Share on other sites

Hangt sterk af wat je ermee wilt, bijvoorbeeld veel kilometers of meer dan voldoende grip, en wat vooral belangrijk is wat voor rijstijl, sportief/toer, heb je?

 

Is sterk persoons afhankelijk dus.

 

In mijn geval zou ik dan gaan voor een Michelin Pilot Road 2 of 3 achter. Prima te combineren met een PP2ct en gaat lang mee.

Link to comment
Share on other sites

Sportief, maar mag wel iets langer meegaan dan de vorige!!

 

De mpr2 had ik ook op het oog ja!

Thanks.

Link to comment
Share on other sites

Het was mij niet bekend dat er verschillende versies van deze band waren. Wat is het verschil dan precies? en waarom voor een "m"versie en achter een "o"?

Die informatie geeft Metzeler niet vrij. De O-versie in de 190-maat is ook nog eens een heel andere band dan de O-versie in de 180-maat........

Wat wel bekend is is dat bij de eerder genoemde banden o.a. de hoeveelheid silica in het rubber aanmerkelijk vergroot is.

Link to comment
Share on other sites

Sportief, maar mag wel iets langer meegaan dan de vorige!!

 

De mpr2 had ik ook op het oog ja!

Thanks.

De Pilot Power 3 gaat ook duidelijk langer mee dan de Power 2CT (voorlopig alleen nog aangegeven door Michelin en haar testrijders), maar met de Road 2 zit je ook niet verkeerd i.c.m. de Power 2CT voorband.

Link to comment
Share on other sites

En dan nog maar eens een update. De banden (Metzeler Z8 M/O) liggen er inmiddels 7000km onder.

 

Er beginnen zo langzaam breukjes te vertonen in onze relatie. Banden worden met de kilometer gevoeliger voor langsrichels, bitumen stroken en de witte wegmarkeringen. Het is nog niet vervelend maar het proces is opgang gezet. Ik moet hierbij zeggen dat de gevoeligheid van dit fenomeen ongeveer op het niveau ligt waarbij bij mij de Roadsmart 2 eraf zijn gegaan. Ik ben dan ook benieuwd waar dit nog heen gaat.

 

Verder zie je toch wel aan de achterband dat deze langzaam vierkant begint te worden. Ook dit proces begint eerder dan bij de Roadsmart 2 banden. De voorband is sowieso een beetje eigenaardig, deze begint een beetje vreemd te slijten. In het midden van de band lopen vrij lange groeven aan beide zijde van deze groeven ligt het rubber dieper weg. Je kan het dan ook goed voelen met de hand, maar is ook nog eens goed te zien. Met het rijden heb ik hier nog geen last van.

 

Kortom, in het begin was ik zeer enthousiast over deze banden maar dat enthousiasme begint zo langzaam steeds minder te worden. De roadsmart 2 bleef lang op een zelfde niveau "hangen" en dat zie ik met deze band nog niet gebeuren. Met de roadsmart 2 haalde ik nog de 20.000km ben bang zoals deze band zich nu houdt dat ik dat zeker niet ga halen met deze.

Link to comment
Share on other sites

Die reden was eigenlijk vrij eenvoudig. Ik had nieuwe banden nodig en aan de hand van de test in Motoplus, waarbij de Metzeler Z8 M/O als beste uit de test kwam, en aangezien ik ongeveer 25000km op jaarbasis rijdt heb ik besloten om deze eronder te zetten. Mochten ze niet bevallen zullen ze nooit te lang onder de motor zitten.

Link to comment
Share on other sites

En dan nog maar eens een update. De banden (Metzeler Z8 M/O) liggen er inmiddels 7000km onder.

 

Er beginnen zo langzaam breukjes te vertonen in onze relatie. Banden worden met de kilometer gevoeliger voor langsrichels, bitumen stroken en de witte wegmarkeringen. Het is nog niet vervelend maar het proces is opgang gezet. Ik moet hierbij zeggen dat de gevoeligheid van dit fenomeen ongeveer op het niveau ligt waarbij bij mij de Roadsmart 2 eraf zijn gegaan. Ik ben dan ook benieuwd waar dit nog heen gaat.

 

Verder zie je toch wel aan de achterband dat deze langzaam vierkant begint te worden. Ook dit proces begint eerder dan bij de Roadsmart 2 banden. De voorband is sowieso een beetje eigenaardig, deze begint een beetje vreemd te slijten. In het midden van de band lopen vrij lange groeven aan beide zijde van deze groeven ligt het rubber dieper weg. Je kan het dan ook goed voelen met de hand, maar is ook nog eens goed te zien. Met het rijden heb ik hier nog geen last van.

 

Kortom, in het begin was ik zeer enthousiast over deze banden maar dat enthousiasme begint zo langzaam steeds minder te worden. De roadsmart 2 bleef lang op een zelfde niveau "hangen" en dat zie ik met deze band nog niet gebeuren. Met de roadsmart 2 haalde ik nog de 20.000km ben bang zoals deze band zich nu houdt dat ik dat zeker niet ga halen met deze.

Je bent zeker niet de enige met deze ervaringen, binnen mijn klantenkring heb ik er 4 met dezelfde ervaringen, maar ook 3 die met 10.000km nog geen klachten hebben. Met name diegenen die nog met originele vering rijden en standaard balhoofdlagers hebben de ervaring dat de klachten eerder optreden of opvallen. Rij jij nog standaard?

Link to comment
Share on other sites

Bij mij zitten er voor en achter Hyperpro veringen (geleverd door een zekere AFS ;) ). Voorveren heb ik er zelf ingezet en de achterveer is door SO products uit Bornerbroek gedaan. Het geheel afstellen, zowel voor als achter, hebben ze daar ook gedaan.

 

Balhoofdlager is bij km stand 40.000 vervangen bij Ten Kate. Geen idee wat ze erin gedaan hebben. By the way, km stand nu is 84.000.

Link to comment
Share on other sites

Nou lekker is dat :(

Ik heb ze er net onder laten zetten (en ik heb de standaard vering). Ik zou toch wel erg teleurgesteld zijn als ik dit straks ook heb, dure investering voor iemand die veel KM's maakt.

Ik hou de ervaringen van Jacco76 in de gaten en benieuwd hoe ze mij gaan bevallen (als het nu eindelijk eens stopt met sneeuwen)....

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...