Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR800  

185 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 120/70/17, achterband 180/55/17

    • Michelin Pilot Power
      6
    • Michelin Pilot Power 2CT
      7
    • Michelin Power Pure
      0
    • Michelin Pilot road 2
      33
    • Michelin Pilot road 3
      34
    • Dunlop sportsmart
      7
    • Dunlop Roadsmart 2
      16
    • Dunlop Qualifier II
      1
    • Bridgestone BT16Pro
      2
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      17
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8m (voorband) Z8o (achterband)
      12
    • Conti Sport Attack
      0
    • Conti Sport attack 2
      1
    • Conti Road Attack 2
      5
    • Conti motion
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pierlli Angel ST / GT
      19
    • Anders *
      21


Aanbevolen berichten

Op 23-7-2020 om 13:39, Cock zei:

Een kleine update van de Michelin Road 5 na een dag circuit op Assen bij een temp van 20 graden. 

In een woord een prima band, geeft geen krimp en kon dus vol vertrouwen lekker sturen, uiteraard had ik de bandenspanning iets verlaagd naar 2,2 voor en 2,3 achter. 

Ik was eerst wat sceptich na de overstap van de Metzeler sportec m7 rr maar wat je niet probeer weet je niet, en dit is 100 % goed bevallen. 

Ga ik deze band weer nemen, weet ik nog niet miss iets anders proberen om te proberen en dat ligt zeker niet aan de road 5.

Gisteren ook in de regen deden ze het uitstekend, en een week ervoor met een beetje regen op PVI, in tegenstelling tot de RS3 die voor mij reed met nummer 93 met 2 prima saves die twee maal flink uitbrak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Wat is nu een beetje de beste band voor een RC46 (800FI uit 2001)

lettend op met name woon werk en slechts af en toe wat plezier ritten. Band moet dus het liefst lekker lang mee gaan (al blijft dat beperkt natuurlijk, maar ik heb weinig aan een hele zachte band die ik elke 3 maanden mag vervangen ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 30-8-2020 om 12:19, Cock zei:

Gisteren ook in de regen deden ze het uitstekend, en een week ervoor met een beetje regen op PVI, in tegenstelling tot de RS3 die voor mij reed met nummer 93 met 2 prima saves die twee maal flink uitbrak. 

Je reactie is al wat ouder maar toch leuk om even op in te haken. 

 

Ik heb onder m'n vfr800fi m'n laatste circuit seizoen op de Bridgestone s21 gereden, het viel mij op dat ik tijdens een training met groep 3 op pvi in het nat 2 mannen met pirelli corsa Rosso 2 banden had, een Kawa zx6r en een Yamaha r1 de r1 hield het voor gezien na 1 sessie vanwege weinig profiel en kon het tempo niet veilig volgen, de de Kawa met goed profiel zag ik ook 2x een mooie glijer maken, wat niet zozeer aan z'n rijstijl lag, maar m'n vfr gaf geen enkel moment het gevoel dat er geen voldoende grip was. 

 

Ik dacht toen, dat moet aan de banden liggen..... Tot ik op m'n fireblade m'n eerste training deed met Bridgestone s22 banden in de regen..... Dat was even schrikken aan het begin waar de fuck was de grip die ik op m'n vfr gewend was??? 

 

Hoewel er op m'n vfr s21 ligt en op m'n blade s22 waarbij je zou denken dat die laatste beter is in de regen ben ik na 1 seizoen op de fireblade nog steeds van mening dat m'n vfr meer grip heeft in het nat dan m'n fireblade (met deze banden), dan neig ik er toch naar dat dit dus voor een groot deel te weten is aan de ergonomie en/of het gewicht verschil van beide motoren

aangepast door BlackVfr
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bij de grote beurt een versleten dunlop achter, en voor nog een zgan bridgestone BT023. (Was bij aankoop zo) dus het setje nu even compleet gemaakt met een BT023 achter. Nu kan ik zelf nog niet veel vertellen over banden want ik ben nog een noob. Maar in droog weer iig erg lekker, ook met temperaturen rond het vriespunt. In het nat (kan ook nog aan de recente valpartij liggen) geeft het niet een erg zelfverzekerd gevoel dat er genoeg grip is


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo goed als nieuw?
Wat is de DOT code want die zegt meer dan de hoeveelheid profiel, helemaal bij een band die al door diverse modellen opgevolgd is.
De BT023 zal nooit goed gaan voelen in de regen want volgens mij is de Pan European de enige motor waar die band het goed op doet.
Ik heb zelf zulke slechte ervaring met Bridgestone dat na een paar kansen er nooit een Bridgestone meer onder komt.
Ecstasy had bij de aankoop een Dunlop achter van een latere generatie maar die 50/50 noppenband (Michelin Anakee Wild) die ik er nu onder heb zet minder vaak een stap opzij dan die Bridgestone wat een wegband was en dan heb ik het puur over de momenten op asfalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-1-2021 om 21:25, BlackVfr zei:

Je reactie is al wat ouder maar toch leuk om even op in te haken. 

 

Ik heb onder m'n vfr800fi m'n laatste circuit seizoen op de Bridgestone s21 gereden, het viel mij op dat ik tijdens een training met groep 3 op pvi in het nat 2 mannen met pirelli corsa Rosso 2 banden had, een Kawa zx6r en een Yamaha r1 de r1 hield het voor gezien na 1 sessie vanwege weinig profiel en kon het tempo niet veilig volgen, de de Kawa met goed profiel zag ik ook 2x een mooie glijer maken, wat niet zozeer aan z'n rijstijl lag, maar m'n vfr gaf geen enkel moment het gevoel dat er geen voldoende grip was. 

 

Ik dacht toen, dat moet aan de banden liggen..... Tot ik op m'n fireblade m'n eerste training deed met Bridgestone s22 banden in de regen..... Dat was even schrikken aan het begin waar de fuck was de grip die ik op m'n vfr gewend was??? 

 

Hoewel er op m'n vfr s21 ligt en op m'n blade s22 waarbij je zou denken dat die laatste beter is in de regen ben ik na 1 seizoen op de fireblade nog steeds van mening dat m'n vfr meer grip heeft in het nat dan m'n fireblade (met deze banden), dan neig ik er toch naar dat dit dus voor een groot deel te weten is aan de ergonomie en/of het gewicht verschil van beide motoren

En wat dacht je van de vering

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maakt natuurlijk ook verschil, hoewel als je de de banden slijtage na grofweg evenveel circuit kilometers bekijkt was dit wel ongeveer hetzelfde, voor slijt zowel bij de vfr als de fireblade hetzelfde, eigenlijk zoals het hoort, beide waren ook recent geserviced, achter was een ander verhaal opstaande randjes aan het eind van de groeven is een mogelijke aanwijzing dat er te weinig rebound demping is, bij de fireblade kan dat kloppen, de originele demper was sinds 2003 nog nooit geserviced, de hyperpro demper op m'n vfr was 4 Jr oud toen de 'slijtage' zich vormde, maar daar zaten nog een aantal clicks op om meer rebound demping te geven, maar kan komen omdat tijdens de laatste sessies op Zandvoort de olie in de emulsie demper erg heet wordt en hij dus tussendoor bijgesteld had moeten worden. 

 

Maar het viel mij zelf op dat er op de fireblade weinig voor nodig is het achterwiel grip te laten verliezen in de regen, terwijl dat bij de vfr alleen gebeurt als je lomp hard op 't gas gaat bij het uit accelereren uit de bocht. 

 

Ben benieuwd hoe de fireblade het gaat doen nu voor en achter vering gereviseerd en afgesteld zijn op mijn gewicht, dat gaat natuurlijk zeker ook veel doen voor de grip, neig er wel naar over te stappen naar een pirelli corsa rosso 2 voor de fireblade.

 

De Bridgestones bevallen me onder de vfr super moet ik zeggen, die s21 hebben nauwelijks opwarmen nodig en bieden ongekende grip en vooral ook rechtuit stabiliteit ook als je hard rijd met een duo passagier, je merkt dat t erg stevige banden zijn, hiervoor reed ik met conti sport attack 2, op 't circuit fantastische banden, maar in de regen drama en rechtuit stabiliteit op hoge snelheid een drama met bagage op de motor, swabberde alle kanten op

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de vfr met tas achterop niet, achterkant bleef maar zwabberen vanaf 200 km/h, moest erg doceren met 't gas om geen echte speed wobble te krijgen, overigens had ik daar zonder baggage geen last van. Heb later mijn kettingslot van onder het zadel weggehaald en in m'n tanktas gedaan, daarna was het aanzienlijk minder maar hij voelde nooit zo als m'n huidige Bridgestone, die geeft met baggage geen krimp, ook niet met 265km/h op de teller

 

Het gekke was wel dat ik het in Nederland nooit had gevoeld maar in Duitsland op het type wegdek daar was het een drama op de snelweg 

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb sinds een week de nieuwe Bridgestone T32 voor erop, ik moet zeggen dat het erg vertrouwd aanvoelt. Er zat een Pirelli Angel op meen ik en dat vond ik niet zo'n geweldige voorband. Achter had ik ook een Pirelli die ik wel erg fijn vond. Nu achter een T31, voelt ook meer dan prima. Ik rij al een tijdje Bridgestone en vind het prima banden die me nooit in de steek hebben gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu al een paar keer gedacht over een sport touring band toen de t31, maar toch weer voor een sport band gegaan de s21 Bridgestone 

En die bevallen zo goed, had met vorige de conti sport attack 2 dat die pas echt lekker gingen rijden als je echt hard ging, dus circuit achtig tempo, dat gevoel heb ik met de s21 nooit gehad, vanaf het moment dat er temperatuur in zit sturen ze uitstekend en is de grip super

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 2-2-2021 om 10:29, BlackVfr zei:
Ja maakt natuurlijk ook verschil, hoewel als je de de banden slijtage na grofweg evenveel circuit kilometers bekijkt was dit wel ongeveer hetzelfde, voor slijt zowel bij de vfr als de fireblade hetzelfde, eigenlijk zoals het hoort, beide waren ook recent geserviced, achter was een ander verhaal opstaande randjes aan het eind van de groeven is een mogelijke aanwijzing dat er te weinig rebound demping is, bij de fireblade kan dat kloppen, de originele demper was sinds 2003 nog nooit geserviced, de hyperpro demper op m'n vfr was 4 Jr oud toen de 'slijtage' zich vormde, maar daar zaten nog een aantal clicks op om meer rebound demping te geven, maar kan komen omdat tijdens de laatste sessies op Zandvoort de olie in de emulsie demper erg heet wordt en hij dus tussendoor bijgesteld had moeten worden. 
 
Maar het viel mij zelf op dat er op de fireblade weinig voor nodig is het achterwiel grip te laten verliezen in de regen, terwijl dat bij de vfr alleen gebeurt als je lomp hard op 't gas gaat bij het uit accelereren uit de bocht. 
 
Ben benieuwd hoe de fireblade het gaat doen nu voor en achter vering gereviseerd en afgesteld zijn op mijn gewicht, dat gaat natuurlijk zeker ook veel doen voor de grip, neig er wel naar over te stappen naar een pirelli corsa rosso 2 voor de fireblade.
 
De Bridgestones bevallen me onder de vfr super moet ik zeggen, die s21 hebben nauwelijks opwarmen nodig en bieden ongekende grip en vooral ook rechtuit stabiliteit ook als je hard rijd met een duo passagier, je merkt dat t erg stevige banden zijn, hiervoor reed ik met conti sport attack 2, op 't circuit fantastische banden, maar in de regen drama en rechtuit stabiliteit op hoge snelheid een drama met bagage op de motor, swabberde alle kanten op

@BlackVfr sta op het punt om nieuwe bandjes voor de VFR te kopen die ik hoofdzakelijk/alleen op het circuit wil gebruiken (2e setje velgen). Gezien mijn huidige niveau zit te denken aan S22 of Rosso Corsa 2. Heb jij hier verder ervaring mee buitenom bovengenoemd verhaal? Ter informatie, ik rijd nu nog steeds (ook op circuit) met Dunlop Roadsmart 3.

aangepast door Cyberob
-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dan ook eens aan de Dunlop Sportsmart MK3 (geweldige sportband voor de wat zwaardere motor), of als het veel sneller moet de Sportsmart TT.
Van Pirelli is de Corsa 2 minder geschikt omdat de VFR daar eigenlijk te zwaar voor is. Deze is gemaakt voor Supersports met een rijklaar gewicht to zo'n 200kg. Dan kan je beter gaan voor de Diablo Rosso III of IV, die kunnen dat beter aan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...