Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR800  

185 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 120/70/17, achterband 180/55/17

    • Michelin Pilot Power
      6
    • Michelin Pilot Power 2CT
      7
    • Michelin Power Pure
      0
    • Michelin Pilot road 2
      33
    • Michelin Pilot road 3
      34
    • Dunlop sportsmart
      7
    • Dunlop Roadsmart 2
      16
    • Dunlop Qualifier II
      1
    • Bridgestone BT16Pro
      2
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      17
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8m (voorband) Z8o (achterband)
      12
    • Conti Sport Attack
      0
    • Conti Sport attack 2
      1
    • Conti Road Attack 2
      5
    • Conti motion
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pierlli Angel ST / GT
      19
    • Anders *
      21


Aanbevolen berichten

Hé, dat verbaast me wat. Maar ach, ik rij 99% alleen en zonder bagage. En de RS3 beviel ook prima in sp versie.

 

....

 

Ik ben stoer, ik neem de gok 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, AFS Motorparts zei:

... maar Dunlop adviseert toch echt de stijvere (en daardoor) slijtvastere GT-versie voor de VFR800VTEC.

Waar kan ik als particulier vinden wat Dunlop adviseert? Op hun site (als ook die van Metzeler) vind ik geen 'configurator'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo... eerste rit met de Dunlop roadsmart IV gedaan.

 

HEERLIJK!  Dansen met Dunlop, prachtige neutraal en licht en precies stuurgedrag, veel vertrouwen, nauwelijks krachtsinspanning.

 

100 punten volkomen aanrader als je mij zou vragen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in het kort:
Voor de sportieve rijders de Conti of de Dunlop. Aangezien Conti Duits is en dit een Duitse test is wist ik van tevoren al wie er (nipt) zou winnen.
Slijt je jouw banden het eerst af aan de zijkant, kies dan de Conti. Slijten ze het eerst af in het midden, kies dan de Dunlop. De Dunlop richt zich wel iets meer op bij flink remmen in de bocht.
De Michelin is meer voor de rustige rijders. Geeft minder feedback en voelt wat zoekerig als je gaat pushen.
Alle drie goed in de regen.
Voor sportief rijden zou ik deze test niet gebruiken

Verstuurd vanaf mijn S62 Pro met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-4-2022 om 09:21, AFS Motorparts zei:

Dat is dus de band die ik overmorgen ga testen.
Ik heb hem er nu zelf ook onder liggen, maar nog geen meter mee gereden.

En? Hoe zijn de resultaten van de test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De resultaten zijn dat dit de beste sport/tourband is waar ik ooit mee heb gereden. En niet met een klein verschil, maar met een fors verschil.
En ik heb met vrijwel alle S/T-banden die de grote merken de afgelopen 15 jaar hebben uitgebracht gereden.....

Wat zijn de verschillen?
Toen mij na afloop van de testritten gevraagd werd wat ik er van vond was mijn antwoord: "onopvallend".
Dat gaf wat opgetrokken wenkbrauwen totdat ik het uitlegde.

- De banden sturen zo neutraal dat je ze eigenlijk niet opmerkt

- Op nat wegdek (ook bij 2 graden Celsius) geven ze geen krimp
- Opgeplakte stroken in de rijrichting merk je niet op. Nooit!
- Ze zijn een stuk comfortabeler dan hun voorganger zonder in te boeten op stabiliteit.

- Ook als het heel hard gaat ben je niet bezig met je banden, stuurgedrag of grip. Hij doet het gewoon.

 

Wat je wel merkt als je echt gaat pushen is dat hij ten opzichte van echte sportbanden minder agiel is. Je moet iets meer werken om de motor snel om te gooien.....

De prijs is goed. Zeker als je gaat vergelijken met de veel duurdere Michelins.
En zeker nu Dunlop een cashbackactie van 40 Euro op een set heeft tot eind Mei 2022 is het niet alleen de beste keuze, maar ook nog de goedkoopste.

  • Thanks 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan Frank alleen maar bijtreden. Vorige zaterdag een dagtrip naar de Ardennen met de nieuwe Dunlops op mijn 1200f. De hele dag de indruk gehad dat ik relax aan het rijden was en nooit iets geforceerd. De dag nadien zag ik tot mijn verbazing dat de achterband volledig rond gereden was. Onopvallend goed en vertrouwenwekkend dus. Dat was bij droog en mooi weer, al lagen de wegen er wel stoffig bij. Zeer tevreden.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd naar de Dunlops... Ik heb net een set RS4 besteld (voor m'n cbr 1000F), hoop alleen dat de dunlops het langer volhouden als de huidige Pirellí's (Angel GT II). Die zitten er nu 6700 km onder (en een restprofiel van 1,9mm momenteel voor én achter). wat ik toch wel iéts aan de korte kant vind (voor een toersportieve band)..

Cashback actie is er ook in D, echter 30,- op een set (en je hoeft hem niet te laten monteren bij de aangesloten dealers, maar enkel een rekening  indienen bij Dunlop is genoeg voor de cashback actie..)

Ben benieuwd, set komt er uiterlijk eind Mei onder, nét voor de komende trip naar IOM...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tukker wat vond je van de grip bij de Angel GT II? Slijtage gaat bij m’n VTEC ook wat sneller maar de huidige set van mij geeft geen krimp met een (zeer) sportieve rijstijl. Moet wel bij gezegd worden dat ik een mooi-weer-rijder ben. Dus voornamelijk op droog asfalt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Arno71
Volledig quoten van voorgaande reactie is overbodig en daarom verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat er meer dan genoeg grip voorhanden is, zowel droog als nat met de Angel GT II, @HoekmanR. Ik ben geen geweldige regenrijder, dus als je 'pusht' zal je wellicht de verschillen beter naar voren komen (al geef ik de voorkeur aan het materiaal heel houden, voornamelijk in regenachtige omstandigheden)

Op het laatst begint de achterband wel iets te kwispelen op opgelegde witte strepen e.d., maar dat is verklaarbaar door het feit dat de banden een redelijk loopvlak rechtuit hebben, en dan wordt het natuurlijk ook gekker als je dan door een bocht gaat, met de verkanting op de band.. 

Al moet ik zeggen dat alle gemonteerde banden van de laatste jaren mij dit gevoel gaven (BT31, Road 4, Road 5 en ook de Angel GT II), echte plakkers waren de BT016's, maar die supersport banden waren dan ook na 4300 km versleten.. Van de MPR had de 4 mijn voorkeur boven de 5, maar dat kan ook tussen de oren zitten. 

aangepast door Tukker
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...