Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR800  

185 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 120/70/17, achterband 180/55/17

    • Michelin Pilot Power
      6
    • Michelin Pilot Power 2CT
      7
    • Michelin Power Pure
      0
    • Michelin Pilot road 2
      33
    • Michelin Pilot road 3
      34
    • Dunlop sportsmart
      7
    • Dunlop Roadsmart 2
      16
    • Dunlop Qualifier II
      1
    • Bridgestone BT16Pro
      2
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      17
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8m (voorband) Z8o (achterband)
      12
    • Conti Sport Attack
      0
    • Conti Sport attack 2
      1
    • Conti Road Attack 2
      5
    • Conti motion
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pierlli Angel ST / GT
      19
    • Anders *
      21


Aanbevolen berichten

Sinds gister zowel voor als achter Metzeler Z8's er op en 1 ding weet ik nu al zeker: een stuk beter dan de Z4's die er op zaten. Het verschil met de Michelin PR3 en 2 die ik daarvoor heb gehad vind ik lastiger aan te geven omdat die op een CBF600 zaten en die stuurt sowieso heel anders dan een VFR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet gestemd, alsnog maar even doen.

 

Sinds eind vorig seizoen Pirelli Angel ST eronder.

Waarom? Lokale motorgarage (eenmansmonteur + oldtimer racert) was er erg over te spreken en levert ze uiteraard. Oude banden waren op, dus tijd om iets nieuws te proberen.

 

Ze voelen erg zacht en 'rubberrig' aan, toch tijdens de ritten in de koude maanden geen glijpartijen of dat ze te hard zijn door lage temp.

 

Tot nu toe geen klachten over, ze bevallen goed. Het is puur gevoelsmatig, want ik heb er niet veel verstand van :)

aangepast door vfrtom
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder problemen 24.000 km met Pilot Road 2's op mijn 96'er VFR750 rondgereden. Voorband inmiddels aan vervanging toe, achter kan nog wel een paar km's. Dinsdag laat ik eenzelfde set onder de Vtec zetten. Ben wel benieuwd of de 800 anders zal reageren op de PR2 dan de 750.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ftdcav.jpg

 

Ik kan weer knallen:) eerst nog ff rustig de gladde randjes eraf rijden! Hij stuurt wel weer anders..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen vrijdag even een paar "S" toe ritten van de asw genomen. Bij een scherpe knik naar links voelde ik de achterzijde licht wegglijden onder lichte acceleratie. De 1e keer dat ik dit voelde bij de Conti Road Attack's (1). Het was welleswaar niet een "hartoverslag momentje" en het ging geleidelijk, maar voor mijn gevoel kon de bocht nog iets sneller (onder hogere acceleratie). Al met al toch een minpuntje voor het vertrouwen in de Conti's.

Vraag me nu wel af of het de banden waren of iets op het wegdek. Mogelijk heeft de standaard vering hier ook iets mee te maken.

Over het algemeen geeft de Crossrunner heel veel vertrouwen en kun je er toch behoorlijk mee op het gas, maar vwb de feedback is het soms nog even aftasten hoever je met deze machine kunt gaan.

Ik zit te overwegen om hyperpro veren voor en achter te laten monteren. Als ik zeker wist dat dat het feedback "probleem" zou oplossen deed ik het morgen nog.

Nog iemand die soortgelijke ervaringen of heel andere ervaringen heeft met de Continental Road Attack?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerste de roadattack 2 ff afwachten. En als je meer feedback wilt helpen veren niets. Meer ( compressie ) demping heb je nodig. In de vork kun je iets dikkere olie laten doen of de shimpakketen laten modificeren. Voor de achterdemper zijn er minder opties, lees een multi instelbare demper kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld de Dunlop Roadsmart2 neem ik aan. Als ik het me goed herinner is er bij mn vorige motor , bij het hyperpro setje ook olie met andere viscositeit ingekomen. Ik vond de machine toen een stuk zekerder aanvoelen in de bochten. Multi instelbare demper vind ik iets te veel van het goede, maar om niet te ver off topic te gaan:

In mei ga ik de Conti's nog eens op lelystad proberen en waarschijnlijk in juni de Roadsmart 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de schaamrand op de voorband ook weggekregen? Dat zou een hele prestatie zijn.......
Ik rij hem achter ook helemaal weg, maar voor blijft er toch 1 cm over. Platter kan echt niet, ik rij nu de kuip al aan de grond nadat ik de voetsteunen verhoogd heb en smallere uitlaatdempers gemonteerd heb (en natuurlijk met Hyperpro de boel strakker en hoger heb staan). Volgens mij krijgt niemand de Sportsmarts voor tot aan de rand, ik heb het althans nog nooit gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...