Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200F SC63


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200F  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. VFR1200 2010-heden (voor 120/70/17, achter 190/55/17)

    • Michelin Pilot Power
      1
    • Michelin Pilot Power 2CT
      1
    • Michelin Pilot Power 3
      1
    • Michelin Pilot road 2
      1
    • Michelin Pilot road 3
      8
    • Dunlop Sportsmart
      2
    • Dunlop Sportsmart 2
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      1
    • Dunlop Qualifier II
      0
    • Birdigestone BT16Pro
      1
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone S20 EVO
      0
    • Bridgestone BT23
      2
    • Bridgestone T30
      4
    • Metzeler M5
      0
    • Metzeler M7
      1
    • Metzeler Z8m (voorband) Z8o (achertband)
      3
    • Conti Sport Atack
      0
    • Conti Sport Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2 EVO
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pirelli Angel St
      1
    • Pirelli Angel GT
      7
    • Anders*
      7


Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd naar je ervaring als er er een tijdje onderliggen m.b.t de roadsmart 3 op de 1200f. Heb ze nu ook op de Vtec liggen en daar bevallen ze goed. Zit er aan te denken om ze ook op de Kawa ZZR1400 te proberen. De Bridgestone T31 die daar nu onder liggen komen er niet meer onder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen het prima op de 1200f, alleen heb je wat meer last van wielspin. Het lijkt wel of ze minder goed met het hoge koppel omgaan en dat zal je op de Kawa ongetwijfeld ook merken. Stuurgedrag en stabiliteit zijn top. Levensduur is bij mij niet uitzonderlijk maar ze blijven wel tot op het eind lekker rijden en dat kon je van de MPR niet zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23 mei ga ik voor 4 dagen naar Sauerland met mijn vriendengroep. Daarna heb ik -denk ik- een redelijke eerste indruk van de band t.o.v. de Road 5 in wat sportievere omstandigheden, alleen dan nog niet qua levensduur. Wat @knalselder over wielspin schrijft, las ik eerder ook al van @Ray

 

grt. Wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 1200f heeft geen tractiecontrole en geen originele vering (Hyperpro rondom). Ik oordeel ook alleen maar in vergelijking met de MPR4. Wellicht heeft de Michelin uitzonderlijk veel grip bij het wegaccelereren. Het verschil is wel opvallend en ik heb het hier al gemeld kort na de bandenwissel. Het heeft me er niet van weerhouden om weer voor de Road Smart te kiezen vorige keer want ik ben globaal zeer tevreden van de van de Dunlops.

aangepast door knalselder
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Vandaag opnieuw voor een setje Road Smart 3 gekozen, al heb ik wel naar de Michelin Road 5 gekeken. Volgens mijn bandenboer zou ik van Michelin de GT moeten hebben, zeker omdat ik veel van mijn kilometers met bagage rijd. Die GT is echter nog niet leverbaar? In alle geval zie ik er niet tegenop om nog een jaartje met de Dunlops te rijden :thumpup:. Ze stuurden ook na net geen 10.000 km nog prima, geen sprake van cupping of onregelmatig slijten. Er hadden nog wel een paar duizend kilometer bij gekund, ware het niet dat ik zondag voor 11 dagen op reis vertrek (6 dagen Vercors, 5 dagen Elzas).

863587332_voorbandnieuwvsoud.thumb.jpg.f3714a6fef32590d2734b807a2538482.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

op mijn vorige VFR1200 lagen Michelins.

 

De overgang naar Roadsmart III twee jaar geleden was een fantatische ervaring.

 

ruim 10K verder is het profiel nog redelijk. maar de voorband wel een stuk minder dan de achterband.

Ook een zekere afvlakking links en rechts merkbaar op de voorband. 

 

Mijn huidige VFR staat op michelins (bijna nieuw)

Het verschil met de bijna versleten Roadsmart III was nu enorm in het voordeel van de michelin.

 

mijn ervaring, de voorband slijt harder dan achter sinds ik VFR1200 rijd en tijdig vervangen geeft veel rijplezier.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Zijn er mensen die rijden met de combi: voorwiel Dunlop Roadsmart, achterwiel Dunlop Sportsmart? Ik vraag dit omdat de voorband harder slijt dan de achterband en ik het eigenlijk wel prettig vind om banden per set te vervangen.

En misschien de levensduur van beide banden zo beter kan uitkienen en het beste van beide banden kan meepakken.

 

:thumpup:

aangepast door Wouter595
Link naar reactie
Delen op andere sites

Foute keuze.
Een achterwiel kan wel een stapje opzij doen maar een voorwiel geeft dan al snel problemen, je wil dus aan de voorkant meer grip dan achter.
In theorie is het dus een betere keuze om voor een sportsmart te doen en achter een roadsmart maar dan moet je die sportsmart wel in het juiste werkbereik krijgen.
Ik gebruik altijd een passende set en wissel die ook als set. Het deel dat je als het ware weggooit is niet zo groot als je denkt want ik heb het idee dat mensen bij een wissel van een band die niet helemaal op is de complete prijs van een nieuwe in het hoofd weggooit.
Je gooit echter maar een kleine percentage weg en dat komt neer op een opoffering van een paar tientjes wat in mijn beleving niet opweegt tegen het genot van een verse set en de wetenschap dat het een perfecte combinatie is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ja dat is zo. Ik vroeg het vooral, omdat ik van de omgekeerde variant (voor sportband, achter toerband), in het verleden wel eens gehoord heb. En idd, het verschil is nou ook niet zo groot, dat het de moeite waard is, om per wiel te gaan wisselen.

 

:thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Wouter595 said:

Zijn er mensen die rijden met de combi: voorwiel Dunlop Roadsmart, achterwiel Dunlop Sportsmart? Ik vraag dit omdat de voorband harder slijt dan de achterband en ik het eigenlijk wel prettig vind om banden per set te vervangen.

En misschien de levensduur van beide banden zo beter kan uitkienen en het beste van beide banden kan meepakken.

 

:thumpup:

Inderdaad is dit de omgekeerde wereld. Meestal kiest met voor een set gelijke banden, en anders inderdaad voor een sportband voor en een sport/tourband achter.

Dat bij jouw motor de voorband eerder slijt dan achter is opmerkelijk. Dat hoort niet aan de motor te liggen, dit is niet representatief.
Dus ofwel jij hebt een afwijkende rijstijl (bijvoorbeeld harder remmen dan gasgeven), ofwel er is iets mis met de motorfiets. Meestal is dat dan de voorvering. Heb je dat al eens gecontroleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo heel gek op de 1200f. Bij mij verslijten de banden nu ongeveer gelijk voor en achter (Roadsmart3). De Michelin PR4 was vooraan ook sneller op. Bochten en bergen maken dat je op zo'n snelle en zware fiets de remmen meer aanspreekt. Die zijn daar prima op voorzien, maar de voorband krijgt wel op zijn donder. Ik heb Hyperpro voor en achter en weeg zelf minder dan 75 kg. Op de snelweg krijg je natuurlijk een heel ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Inderdaad is dit de omgekeerde wereld. Meestal kiest met voor een set gelijke banden, en anders inderdaad voor een sportband voor en een sport/tourband achter.

Dat bij jouw motor de voorband eerder slijt dan achter is opmerkelijk. Dat hoort niet aan de motor te liggen, dit is niet representatief.
Dus ofwel jij hebt een afwijkende rijstijl (bijvoorbeeld harder remmen dan gasgeven), ofwel er is iets mis met de motorfiets. Meestal is dat dan de voorvering. Heb je dat al eens gecontroleerd?

 

Hoi,

 

klopt de combi met voor een sport- en achter een toerband, heb ik in het verleden op de Triumph Daytona prima mee gereden. 

 

Het is zoals Knalselder hierboven aangeeft ook bij mij het geval. Voor mijn gevoel rem ik wel iets meer dan op mijn Triumph, ik wijt dat aan wat minder gevoel van motorrem door de DCT. Wat daarbij ook speelt, mijn motormaatjes rijden allen Speed Triples en we rijden vaak binnendoor. Kortom dan is het iets werken, maar de VFR doet het prima. De remmen zij idd perfect. Met de set Pilot Road die ik voor de Road Smart had merkte ik wel dat ik wat vervorming had aan de zijkant van het loopvlak, dus wellicht rem ik iets enthousiast in.

 

De motor is op mijn gewicht afgesteld en door HK voor- en achter uitgerust met Wilbers vering/shock. Ik ben verder tevreden over de RoadSmart III en zal waarschijnlijk in mei weer zo'n setje laten monteren. 

 

Bedankt alle voor de reacties:thumpup:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pilot Road vooraan cupt inderdaad erg snel op de 1200f en uiteindelijk krijg je een soort bobbel in het midden van het loopvlak en lijken de zijkanten weggesleten. Het loopvlak van de Dunlop slijt veel gelijkmatiger en de band gaat op zich niet echt langer mee, maar hij blijft gewoon tot op het eind fijn om mee te rijden. Dat de achterband bij kou en regen wat minder grip biedt neem ik er dan met veel plezier bij, al zorgt het zonder TC onvermijdelijk toch een keer voor een momentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...