Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200F SC63


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200F  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. VFR1200 2010-heden (voor 120/70/17, achter 190/55/17)

    • Michelin Pilot Power
      1
    • Michelin Pilot Power 2CT
      1
    • Michelin Pilot Power 3
      1
    • Michelin Pilot road 2
      1
    • Michelin Pilot road 3
      8
    • Dunlop Sportsmart
      2
    • Dunlop Sportsmart 2
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      1
    • Dunlop Qualifier II
      0
    • Birdigestone BT16Pro
      1
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone S20 EVO
      0
    • Bridgestone BT23
      2
    • Bridgestone T30
      4
    • Metzeler M5
      0
    • Metzeler M7
      1
    • Metzeler Z8m (voorband) Z8o (achertband)
      3
    • Conti Sport Atack
      0
    • Conti Sport Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2 EVO
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pirelli Angel St
      1
    • Pirelli Angel GT
      7
    • Anders*
      7


Aanbevolen berichten

De roadtec 01 is zoizo nog niet lang op de markt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn set Dunlop sportsmart banden zijn vervangen ; De achterband is 17000 km meegegaan en de voorband 11000 km.De voorband had nog wel wat door kunnen rijden maar ik wilde overgaan op Metzeler.

 

Inmiddels ruim 3000 km er op zitten met de Metzeler Roadtec 01.

Het topic is alleen voor cijfers ,de Dunlop een 7 de Metzeler een 9. Fantastisch wat een goede band .

De wat zachtere versie zal nog wel hoger scoren, maar ik rijd nu eenmaal veel Km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren heb ik nieuwe Dunlop Roadsmart lll laten monteren. De Michelin pilotsports waren versleten met schuine vlakken er op.

Mijn keuze is gebaseerd op hier gelezen ervaringen. Dank daarvoor!

Eerste indruk is zeer positief. De eerste meters waren uitermate glibberig maar dat werd snel beter.

Eindelijk weer makkelijk hangen in de bocht ipv te moeten duwen tegen het stuur, ook al begon dat te wennen.

 

In de pol zie ik de lll niet staan overigens.

Veel fijne kilometers allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

vooraan dunlop roadsmart 3 laten monteren. de roadsmart 2 deed 17300km en kon er wel nog een 1000 aan. Daarvoor zat de roadsmart 1 vooraan erop en die deed 19000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Na iets meer dan 12.000 km zit de Roadsmart 3 achteraan op de slijtnokjes. Daarmee doet hij toch 20-25% beter dan de Michelin Pilot Roads die de Dunlop vooraf gingen. Volgende week gaat er een nieuwe RS3 op voor een negendaagse tour naar de Pyreneeën. Ik heb nog even getwijfeld over de PR5, maar het betere stuurgedrag, ook bij hogere kilometerstanden, en de langere levensduur van de Dunlop wegen voor mij zwaarder door dan het gebrek aan tractie bij koud weer of bij koude banden. De rechterpols fungeert dan maar als tractiecontrole...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet Frank ook nog even bellen heb namelijk een nieuwe voorband nodig RS3 .

Het is heel wat bandensetjes geleden dat mijn voorband eerder op is dan de achterband.

 

Gr Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Vorige week de Set Metzeler Roadtec 01 vervangen voor dezelfde set.

18000 km voor zowel de voorband als de achterband.

De voorband was nodig , de achterband zou nog 2000 km mee kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

MPR4 (geen GT) 8000km erop gezet vorig jaar. Zonder duo/bagage. Voorband vertoond (nog) geen cuppen. Beide normale slijtage. Ik heb de bandenspanning op V2.6 en A3.0. Wat een heerlijke grip en uiterst tevreden met deze bandjes. Vervolg km's zullen wel wat vaker met duo/bagage gaan dit jaar. Ben benieuwd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Inmiddels weer 8 maanden en 16000 km verder ,heb weer de Metzeler Roadtec 01 gekocht.

Tevreden met de band .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag een setje Roadsmart III op de 1200 laten monteren.  Ik denk dat ik bijna 20.000 km met de achterband gedaan van Road 5 gedaan heb. Daar was ik dus wel erg tevreden mee. Helaas ging de voorband minder langer mee en (waarschijnlijk door mijn rare rijgedrag) sleet de voorband ook behoorlijk ongelijk af. Daardoor al aan mijn 2e toe. Ook bij de 2e na 8.000 km een ietwat ongelijk slijtpatroon.Mijn ervaring was ook dat de Road 5 (in vergelijking met de Roadsmart III) wat zwaarder stuurde.

 

Eerste indruk van de Roadsmart III is dat deze zich makkelijker laat insturen, het stapvoets manoeuvreren gaat ook wat soepeler.

 

grt. Wouter 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je diezelfde ervaring andersom ook zal hebben, vrijwel elke band voelt direct na montage lichter en soepeler aan dan de oude die eraf is gegaan.

Denk er even aan dat de Roadsmart 3 wel iets beter warm gehouden moet worden. Na een stuk snelweg heb je meer kans dat de TC erin komt wanneer je onderaan een afrit bij de verkeerslichten wegrijdt, althans dat is mijn ervaring met de RS3 op de CT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij de eerste bandenwissel op een motorfiets nog herinneren als de dag van gisteren. Wat een feest! Geen idee welke band er om de velg lag voor de wissel en ook geen idee welke band erna, maar de ervaring vergeet ik nooit en dat is nu al meer dan 35 jaar geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is waar, nieuwe banden voelen altijd prettiger aan. Dat gaat zeker op voor de achterband, die was vierkant :mellow:. Het verschil zit hem voor mij in de voorkant. Direct ander gevoel.

 

Bedankt voor de tip @Ray :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...