Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200F SC63


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200F  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. VFR1200 2010-heden (voor 120/70/17, achter 190/55/17)

    • Michelin Pilot Power
      1
    • Michelin Pilot Power 2CT
      1
    • Michelin Pilot Power 3
      1
    • Michelin Pilot road 2
      1
    • Michelin Pilot road 3
      8
    • Dunlop Sportsmart
      2
    • Dunlop Sportsmart 2
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      1
    • Dunlop Qualifier II
      0
    • Birdigestone BT16Pro
      1
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone S20 EVO
      0
    • Bridgestone BT23
      2
    • Bridgestone T30
      4
    • Metzeler M5
      0
    • Metzeler M7
      1
    • Metzeler Z8m (voorband) Z8o (achertband)
      3
    • Conti Sport Atack
      0
    • Conti Sport Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2 EVO
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pirelli Angel St
      1
    • Pirelli Angel GT
      7
    • Anders*
      7


Aanbevolen berichten

Ik heb voor nu s20 (stuurt lekker kwiek ) en achter ga ik een T30 190/55/ Gt monteren. De S20 set heeft goed voldaan maar de levensduur van de achterband valt tegen.

Voor ging 6500 km mee achter 5000 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt je tegen?
Het enige echte punt van kritiek op de S20 was dat de achterbanden wel erg rap slijten, en in dat licht valt 5000km mij wel mee.
Ik heb klanten die net aan de helft daarvan halen met de S20 achterbanden........

Jouw voorbandslijtage valt mij dan weer tegen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

En? Iemand nog nieuwe inzichten of ervaringen?

Ik ben binnenkort ook toe aan nieuwe banden. Mijn huidige banden: sportsmart (op advies van AFS). Zijn zeer goed bevallen zowel nat als droog met een acceptabele levensduur (8000 km). Voorband begint te cuppen. Aangezien ik ook wel langere afstanden rijd wil ik niet te veel sportband (snel vierkant?) ook vanwege evt vakantie naar Italie, of valt dat wel mee?

Ik ben van de Michelins overgestapt naar Metzelers (Z8). Niets negatiefs over de Michelin (voor PR3 achter PR2) maar de Metzelers voelen wat sportiever aan. Je legt de motor wat sneller van zijn ene oor op zijn andere en meer dan grip genoeg. De Michelins voelden dan weer iets comfortabeler aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De moderne langlevende sportbanden halen dit zeker wel. Meer dan 10.000km met een setje is goed haalbaar met de Sportsmart en met de Sport Attack 2.

En ja, 175pk die zeer regelmatig gebruikt worden tot aan de rand van de achterband (jij kent mijn rijstijl toch uit de Blackbird-tijd). Het enige wat je NIET moet doen is de Autobahn met meer dan 160 km/u gaan rijden.

 

Nou ik heb het geprobeerd. Via mijn vaste bandenleverancier, die mij direct voor gek verklaarde een setje Dunlop Sportmax Roadsmart 2 besteld. Ik eigenwijs als ik ben, niks mee te maken ik wil ze er op hebben voor mijn vakantietrip naar Italië.

 

Mijn bevindingen: stuurt perfect mooi neutraal, maar absoluut geen verbeteringen merkbaar ten opzichten van de Metzler Z8. Zie onderstaande foto. De banden zitten er nu 3300 kilometer onder en misschien krijg ik er nog 1000 bij als ik rustig aan doe. Dan komt er ook nog bij dat wij tweedagen regen gehad hebben en ze dan dus minder hard slijten. Wel moet ik zeggen dat ze het weer perfect doen in de regen. Het aantal snelweg kilometers is +/- 400 in Nederland en dus netjes aan de snelheidslimiet gehouden.

 

Meer dan 10000 kilometer met een Sportmax is voor mij een utopie…

 

Mijn keuze is dus Metzler Z8 deze gaan een keer zolang mee, deze hebben mijn inziens ruim voldoende grip.

 

 

 

[/img][/url] Uploaded with ImageShack.us">http://movb.png[/img] Uploaded with ImageShack.us

aangepast door Super-vfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je in de laatste bandentest van sport/toerbanden ook kan lezen is het verschil tussen de beste en de slechtste nog nooit zo klein geweest (212 om 222 punten), dus persoonlijke voorkeuren geven eerder de doorslag dan grote onderlinge verschillen.

 

En het feit dat ik schrijf dat 10.000km haalbaar is wil inderdaad nog niet zeggen dat het voor iedereen haalbaar is. Ik neem trouwens aan dat je de Sportsmart bedoelt? Je schrijft Sportmax, maar zo heten bijna alle Dunlops in dit segment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb ik ook gelezen. Maar ik test liever zelf, dan is het ook nog eens compleet. Dus als ik schrijf dat ik nog nooit 10000 kilometer met een set banden heb gedaan. En jij schrijft dat dat met een sportband haalbaar is, dan kan ik daar dus helemaal niets mee…

 

Het maakt mij niet uit hoor… Maar een kleine tip, schrijf dat er dan bij.

 

Ik vond het leuk om deze eens te testen, na alle positieve postings. Ben zelf ook positief maar niet over de levensduur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja dat is toch niet zo moeilijk, de Sportmax Roadsmart is de enige volgens Hoco met een K codering dus speciaal voor de VFR 1200. En die zijn dus gemonteerd.

 

Andere hebben misschien wel een homologatie maar geen speciale codering voor de VFR 1200. En als ik Sportmax Sportsmart had laten monteren was ik niet eens aangekomen in Italië.

 

Maar nogmaals het maakt mij niet uit hoor…..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb nu 6000 km met de Michelin PR3 achter en 5000 voor. Ik schat dat ze ongeveer half zijn, dus 10.000-12.000 met een setje lijkt me haalbaar. Dat zou betekenen dat de levensduur op de 1200 maar 20% korter zou zijn dan bij een vergelijkbaar gebruik op de 800. Dat valt mij alleszins dik mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de S20 bijna aan hun eind. Nu 5k gereden. Ik rij aanmerkelijk meer met de 1200 per seizoen dan met mijn 800. 5k was eigenlijk altijd het gemiddelde waardoor een bandenset per seizoen nodig en acceptabel was. Echter, twee setjes per seizoen is wel wat te gortig. Dus rustig kijken voor wat anders en wisselen begin september.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben ook toe aan een nieuwe voorband, en binnenkort ook nieuwe achterband. Miscchien maar ineens als set laten wisselen.

Ik dacht voor de T30 te gaan, maar na het lezen van dit draadje weet ik het niet meer....

 

Banden lijken me allemaal goed, in ieder geval kunnen ze waarschijnlijk allemaal meer hebben als dat ik er van vraag.

Het is dus natuurlijk ook een persoonlijk gevoel wat zal meespelen in de uiteindelijke keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kon volgens de dealer nog een duizendtal kilometer rijden met mijn sportmax roadsmart maar verkoos toch om vandaag een nieuwe te laten monteren. Ik koos voor dezelfde band. De eerste bracht me 9636 kilometer ver. Niet slecht vermoed ik :pompom: (mocht ik hem tot op de draad versleten hebben dan waren er een dikke 10000 opgekomen....) Ik denk me te herinneren dat mijn v-tec het 12000 km uithield met een achterband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...